سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

سقف فولادی چیست؟ اجرا و انواع آن

شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۴۲ ق.ظ


از آنجایی که در دنیای امروز روش های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز مسکن افراد نیست، باید از روش های مناسب و مناسب در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. اجرای سقف های فلزی در ساختمان ها یکی از موثرترین و کارآمدترین روش هایی است که سرعت ساخت سقف در ساختمان ها را بسیار افزایش داده است. اما ساخت خاص این سقف ها باعث کاهش وزن آنها شده و در کاهش وزن کلی ساختمان موثر است.

هیچ عملیات وقت گیر دیگری مانند ریخته گری در اجرای سقف عرشه فولادی وجود ندارد. این مشکل به شدت بر سرعت کار تاثیر می گذارد. از طرفی سقف های عرشه فولادی در سازه های بتنی و اسکلت فلزی کاربرد دارد و در هر دو نوع ساختمان اسکلت بسیار مناسب و کاربردی است. این مشکلات باعث گسترش استفاده از این نوع سقف در سازه های مختلف شده است.

سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف عرشه فولادی نوعی سازه فلزی است که از ورق های فولادی ساخته می شود. این سازه که حالت مواج دارد، وزن کم و در عین حال استحکام بالایی دارد. به طور معمول در ساخت سازه های سقف فولادی از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. دلیل آن مقاومت این صفحات در برابر اکسیداسیون، قیمت مقرون به صرفه آن نسبت به سایر صفحات با این ویژگی، مقاومت بالا و وزن سبک آن است.

در واقع برای اجرای سقف فولادی ابتدا این فولادهای سازه ای نصب شده و سپس بر روی بتن ریخته می شود. بنابراین روند اجرای این سقف ها ساده است. قابل درک است که در قسمت بالایی فولاد از نیرو برای افزایش قابل توجهی مقاومت محفظه فولادی با اتصال بتن به آرماتور استفاده می شود.

در نتیجه سقف عرشه فولادی از چندین ماده تخصصی از جمله عرشه فولادی، میلگرد و بتن ساخته می شود. به این ترتیب فرآیند ایجاد سقف در ساختمان ها با سرعت بالایی انجام می شود و نیاز به هزینه کمتری دارد. البته سبک بودن این سقف ها از دیگر ویژگی هایی است که توجه آن را به خود جلب می کند.

کفپوش های فلزی

ورق عرشه فولادی

این بخش از ورق های فولادی تشکیل شده و عموماً گالوانیزه یعنی موجدار است. این ورق ها به عنوان عرشه اصلی سقف استفاده می شوند و قسمت های باقی مانده در بالای آنها قرار می گیرند. بنابراین آنها بر روی تیرهای افقی یا جانبی قرار می گیرند و سایر اجزا بر روی آنها قرار می گیرند.

بدون برش

جزء بعدی که در سقف عرشه فولادی استفاده می شود قیچی یا تیرها است. اگرچه اندازه ناودانی ها نسبت به سایر قطعات کوچکتر است، اما به همان اندازه مهم هستند. منگنه ها شبیه میخ های کوچک هستند و برای چسباندن عرشه فولادی به تیرها استفاده می شوند.

آرماتور

یکی دیگر از مواردی که در نصب سقف فلزی استفاده می شود تکیه گاه است. پس از نصب اسکلت فولادی و اتصال آن به پانل های زیر با کمک ناودانی، نوبت به استفاده از آرماتورها می رسد. پیوست با یک برش وصل شده و به ترتیب ساخته می شود. این عملکرد شبکه پشتیبانی را در کامپیوتر نصب می کند و قدرت برج را تا حد زیادی افزایش می دهد.

بتن

در نهایت می توان بتن را آخرین عنصر در ایجاد سقف فولادی دانست. بتن روی صفحه فولادی ریخته می شود تا به ضخامت مورد نظر برسد. مش های آرماتور تشکیل شده در این بتن نیز برای افزایش مقاومت سقف قرار می گیرند. عامل مهم در این مورد کیفیت بتن است که باید طبق استانداردها به آن توجه شود.

اجرای سقف فلزی

1. ساخت عرشه فولادی

در ابتدای کار باید به طور مرتب ورق های گالوانیزه موجدار یا تخته ای از همان فولاد گذاشته شود. به این ترتیب این ورق ها بر روی تیرهای افقی یا جانبی قرار می گیرند. از آنجایی که این ورق ها وزن سبکی دارند، می توان آنها را با نیروی انسانی یا تجهیزات کوچک نصب کرد. این مرحله نیز با سرعت بالا انجام می شود.

2. عرشه را به تیرها وصل کنید

سپس این ورق های گالوانیزه که روی تیرها قرار می گیرند باید محکم به آنها متصل شوند. این کار با گوه انجام می شود. به طور معمول، ورق فلز از طریق سوراخ سوراخ می شود، با پیچ و مهره سوراخ می شود و سپس با استفاده از فرآیند قوس به تیرهای فرعی جوش داده می شود.

3. توانمندسازی

در فاز سوم باید توری تقویتی قرار داده شود. این کار با جوش دادن یک سری آرمیچر به گل میخ ها و اتصال بقیه به آنها انجام می شود. در نهایت با ایجاد شبکه آرماتوربندی مناسب و قرار دادن آن در بتن، مقاومت سقف عرشه فولادی را افزایش می دهند.

4. ریختن بتن

مرحله آخر فرآیند چسباندن است. ضخامت و وزن بتن به استانداردها بستگی دارد. بتن روی صفحه فولادی ریخته می شود و مش تقویت کننده داخل آن قرار می گیرد. در نهایت فرآیند نجاری در سطح خارجی سقف بتنی و فولادی تکمیل می شود.

محاسبه بتن سقف فولادی

ابتدا باید بتن مورد نیاز سقف عرشه فولادی را محاسبه کنید و سپس بتن ریزی کنید. زیرا اگر کمتر از مقدار لازم بتن بر روی سقف ریخته شود مقاومت آن کاهش یافته و سقف آسیب می بیند. بتن زیاد می تواند سقف را سنگین کرده و باعث ریزش آن شود.

میزان دقیق بتن مورد نیاز برای ساخت سقف فولادی به عوامل زیادی از جمله مقاومت ورق گالوانیزه، فاصله سوراخ ها، نوع عرشه فولادی و عوامل دیگر بستگی دارد که همه این موارد باید قبل از نصب فولاد در نظر گرفته شود. سقف بالاخره کار انجام شد

انواع سقف های عرشه فولادی

به طور کلی این سقف ها را می توان به دو دسته کامپوزیت و غیر مرکب تقسیم کرد. دکینگ کامپوزیت نیز در چندین دسته مختلف وجود دارد.

یک سقف مسطح

سقف های عرشه فولادی غیر مرکب کمتر رایج هستند و به گونه ای ساخته می شوند که سازه عرشه فولادی قرار گرفته و با بتن ریخته می شود. در واقع عرشه های فولادی مانند فرم های بتنی عمل می کنند و مقاومت آنها کمتر از سقف های مرکب است. در برخی موارد از میلگردهای تقویت کننده در زیر عرشه برای افزایش استحکام سقف با روش غیر کامپوزیت استفاده می شود. البته باید توجه داشت که قیمت سقف های غیر کامپوزیت کمتر از نوع مختلط است.

سقف کامپوزیت بدون استفاده از میلگرد

گاهی اوقات از میلگرد در سقف های کامپوزیت استفاده نمی شود، اما به جای آن از قطعات دیگری استفاده می شود. در این گونه موارد در قسمت های مرکزی ورق های گالوانیزه از پین یا ابزار برش استفاده می شود و یا برای این منظور ورق ها را با چوب در نظر می گیرند. این کاشی ها معمولاً بزرگ هستند و پیوند خوبی بین دال و بتن ایجاد می کنند. اما باید توجه داشت که مقاومت این سقف ها به سقف هایی که در آنها میلگرد استفاده می شود نمی رسد.

سقف کامپوزیت با استفاده از میلگرد

در بیشتر موارد سقف های فولادی به صورت کامپوزیت ساخته می شوند. بنابراین علاوه بر سطح فولادی و بتنی، عامل دیگری نیز وجود دارد. عامل دیگری که در این سقف ها استفاده می شود میلگرد یا میلگرد در اکثر موارد می باشد. استفاده از آرماتورها در سطح بالایی سقف فولادی مقاومت سقف را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در جاهایی که سقف نیاز به مقاومت بالایی دارد این روش انتخاب می شود.

کیفیت سقف فلزی

استفاده از سقف های فلزی در ساختمان های بتنی و فولادی مزایای بسیاری دارد. این مزایا از جنبه های مختلفی رخ می دهد و از این رو استفاده از این نوع سقف در سراسر جهان رواج دارد. در زیر به برخی از مزایای مهم این سقف ها اشاره شده است.

سرعت بالا در اجرای این سقف

وزن بسیار سبک سقف نسبت به سقف معمولی

حمل و جابجایی آسان مواد لازم برای این سقف ها از جمله ورق گالوانیزه

امکان اجرای چند سقف به صورت همزمان

نیازهای نیروی کار را کاهش دهید

کاهش نیاز به تجهیزات سنگین

کاهش ضخامت سقف به دلیل کاهش لازم بتن

ایجاد وفاداری بیشتر

عایق صدا و حرارت

امکان استفاده در مناطق با شرایط آب و هوایی متفاوت

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی