سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

سنگ مرمریت گندمک سندبلاست

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱ ب.ظ

 

سنگ مرمریت گندمک سندبلاست

 

تنوع سنگ های مرمریت در کشور ما به خصوص در معادن مرمر شیراز بسیار زیاد است. یکی از این نوع سنگ ها، سنگ مرمر سندبلاست است که رنگی بین کرم و گندمی دارد و به خاطر خطوط خاکستری ظریفی که در سطح آن پخش شده است، معروف است.

ویژگی های محصول:

رنگ اصلی: کرم

ترکیب رنگ: صورتی کرمی با نقاط سفید در انتهای پایین سنگ

 

مشخصات ظاهری مرمریت گندمک

سنگ مرمریت گندمک زمینه ای مشابه به گندم زار دارد . در سطح سنگ رگه های فسیلی تیره و متمایل به طوسی وجود دارد .این سنگ بر خلاف دیگر سنگ های مرمریت که نسبت به شرایط آب و هوایی حساس ترهستند ودربرابر نورتغییر رنگ می دهند؛ مقاوم تر است. پس می توان در محوطه های بیرونی و سنگ نما از این سنگ زیبا استفاده نمود. باتوجه به طرح و رنگی که این سنگ دارد ، صیقیلی آن طرفداری نداشته و اغلب مصرف آن به صورت سنگ تیشه ای گندمک است که محبوبیت ویژه ای هم داشته و پرکاربرد است .

 

کاربرد مرمریت گندمک

مرمریت گندمک شیراز مناسب برای فضای داخلی و خارجی ساختمان است . اغلب به صورت تیشه ای ، سوزنی (بوش همر) وبادبردر محوطه‌سازی و نما استفاده می شود . همچنین در ترکیب با سنگ تراورتن سفید و آجرنما ، بسیار پرکاربرد می باشد.

 

مرمریت گندمک بیشترین مصرف برای رمپ را دارد . ازدیگر کاربردهای آن :

 

سنگ پله و دیواره های آن

دیواره های داخلی

سنگفرش ساختمان

سنگفرش محوطه ها

 

ویژگی سنگ مرمیت گندمک سندبلاست:

ویژگی این سنگ را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

 

رنگ کرم گندمی این سنگ موجب شده است که در عین ظاهر ساده آن، جلوه ظاهری مناسبی داشته باشد.

نام‌گذاری این سنگ به واسطه عملیات پرداخت و فرآوری سندبلاست است که روی سطح آن انجام می‌شود. این عملیات موجب می‌شود که اصطکاک سطح سنگ بالا باشد.

آزمایش‌های تجربی نشان داده است که این سنگ از مقاومت بالایی نیز برخوردار است و تحمل وزن مناسبی دارد.

بافت موجود روی سطح سنگ که در مقدمه به آن اشاره کردیم، باعث شده است که ظاهر متفاوتی نسبت به سایر سنگ‌های مرمریت موجود در بازار پیدا کند.

ویژگی خوب دیگری که برای این سنگ قابل اشاره است، ثبات رنگ بالای آن است که موجب می‌شود در گذر زمان شمایل اولیه خود را حفظ کند.

کاربرد ها سنگ مرمیت گندمک سندبلاست:

قیمت سنگ مرمریت گندمک سندبلاست در ردیف قیمتی متوسط قرار دارد و معمولا در ابعاد طولی 40 در 40 یا 20 در 40 تولید می‌شود. ضخامت قطعات برش خورده مرمریت گندمک سندبلاست نیز در حدود 20 میلی‌متر است.

 

کاربرد مرمریت گندمک سندبلاست، به سبب ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد در فضاهای خارجی به عنوان سنگ دیوار و کف‌ پوش سنگی است. به خاطر اصطکاک بالایی که این سنگ دارد، می‌توان به راحتی به عنوان کف‌ پوش از آن استفاده نمود. اما باید توجه داشت که متاسفانه نظافت آن دشوار است.

نقاط قوت

 نفوذ پذیری نسبتا کم آب

 مقاوم در برابر سرما و گرما

 مقاومت فشاری و سایشی بالا

 بافت زیبا

 مناسب برای در فضای خارجی

نقاط ضعف

 نظافت دشوار به دلیل پرداخت سنگ

مشخصات فنی

مقاومت سایشی و فشاری خیلی زیاد

یکنواختی طرح سنگ زیاد

مقاومت در برابر سرما و گرما زیاد

نفوذ پدیری آب خیلی کم

 

 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی