سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

میلگرد چیست؟

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۵۱ ق.ظ


بدون شک میلگرد آرماتور یکی از ارکان اساسی پروژه های مهندسی می باشد که برای انتخاب نوع مناسب از نظر قطر، کیفیت و نحوه توزیع آن در داخل عناصر سازه ای نیاز به تحقیق کامل دارد.

پشت سر چیست؟

وقتی صحبت از سازه هایی می شود که باید برای مدت طولانی دوام بیاورند و در مقابل فشار و کشش مقاومت کنند، باید تقویت شود. برای جبران این عدم تعادل در رفتار بتن، میلگردی به آن اضافه می شود تا بار کششی را تحمل کند. در کلیه عناصر سازه ای داخل سازه مانند ستون ها، تیرها و انواع دیوارهای سازه ای (دیوارهای باربر - دیوار برشی) کاربرد دارد.

همچنین در گریدها و اندازه های مختلف در بازار موجود است، شما می توانید با توجه به نیازهای خاص خود آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید.

مزایای اتصالات

فولاد به دلیل مزایای آشکار آن نسبت به سایر مواد، محصول انتخابی است:

انعطاف پذیری - فولاد تقویت کننده را می توان پس از ساخت خم کرد. این امر طراحی را ساده می کند و تحویل سریع مواد تولید شده را تضمین می کند. برای آشنایی با روش های خمش میلگرد در ساخت و ساز  وپیش بینی قیمت میلگرد به ادامه مطلب  مراجعه کنید.

استحکام - قدرت. آرماتورهای فولادی بادوام هستند و می توانند در شرایط سخت ساختمانی مقاومت کنند.

قابل استفاده مجدد – پس از عمر سازه به راحتی قابل استفاده مجدد است.

سازگاری بتن - نیازی به اتصال مستقیم به قالب ندارد و در بتن شناور نمی شود.

در دسترس بودن: به دلیل تعداد و پراکندگی کارخانه ها در تمام نقاط کشور موجود می باشد.

چرا میلگرد آجدار است؟

این دنده ها و اشکال در ایجاد ارتباط مطمئن بین فولاد و بتن بسیار مهم هستند. هنگامی که بتن با آن استفاده می شود، ساختار دنده ای با ایجاد اصطکاک بین مصالح ساختمانی هدف، به جلوگیری از حرکت بتن کمک می کند.

دلایل استفاده از میلگرد

بتن یک ماده بسیار قابل تراکم است، اما نمی تواند در برابر استرس مقاومت کند. برای جبران این کمبود، میلگردهای تقویت کننده در بتن قرار می گیرند تا تنش کافی را تحمل کنند. آنها همچنین بار کامل ساختمان را بر عهده می گیرند و با مقاومت در برابر شکستگی ها و تنش های ناشی از متغیرهای خارجی مانند دما و انقباض به استحکام آن کمک می کنند.

1: بتن را تثبیت می کند.

در حالی که بتن مسلح به خودی خود یک ماده پایدار است، برای افزایش پایداری به عناصر اضافی نیاز دارد. هدف ایجاد یک سازه بتنی مانند ستون یا دیوار است که به اندازه کافی قوی باشد تا سطح بالایی از تراکم را حفظ کند. برای پشتیبانی اضافی، هر جزء با یک ستون بتنی تثبیت می شود. علاوه بر خواص مورد نیاز قبلی فولاد، آرماتورهای فولادی به دلیل استحکام کششی بالاتر می توانند یک لایه محافظ اضافی ایجاد کنند.

آیا داخل بتن خورده می شود؟

اگرچه بتن می تواند با خیساندن آب در آن خورده شود، اما باعث متورم شدن و خوردگی آن می شود - بتن اغلب محافظت کافی در برابر عناصر ایجاد می کند. اگر خود بتن آسیب ببیند، می تواند میله های فولادی را در معرض آب و هوا قرار دهد و باعث خرابی آنها شود. در بیشتر موارد این اتفاق سریع نیست و در مواردی که خوردگی ممکن است مشکل ساز باشد، می توان از انواع مختلفی مانند فولاد گالوانیزه یا ضد زنگ استفاده کرد. آنها اغلب هزینه بیشتری دارند، اما هزینه ها بیشتر از خطرات بلند مدت است. همچنین می توان از فولاد با روکش اپوکسی استفاده کرد. در این صورت در استفاده از میله ها باید دقت بیشتری به خرج داد زیرا هر گونه آسیب می تواند به مرور زمان منجر به خوردگی شود.

2: کاهش استفاده از لایه های بتنی ضخیم

استفاده از بتن برای سازه های مهم بیشتر رایج است، به خصوص اگر رایج ترین نوع مصالح ساختمانی باشد. با این حال، هر تابعی نباید از این مقادیر استفاده کند. برای کاهش حجم بتن مسلح می توان از میلگردهای تقویت کننده استفاده کرد. این نه تنها یک انتخاب عملی است، بلکه یک انتخاب زیبایی است. با استفاده از آن، درایو شما کوچکتر و پایدارتر به نظر می رسد.

3. برای جلوگیری از ترک خوردن

همانطور که در بالا ذکر شد، به عنوان مثال، میلگردها یکپارچگی ساختاری ستون های بتنی را افزایش می دهند. تصور این که این ستون ها در طول زمان در معرض عوامل مختلف مرتبط با آب و هوا، مانند باران یا تغییرات شدید دما هستند، دشوار نیست، که توانایی بتن ریخته گری را برای مقاومت در برابر این تغییرات و سایر تغییرات شدید بهبود می بخشد. یکپارچگی ساختاری ساختمان ها در هر منطقه بسیار مهم است زیرا به آنها اجازه می دهد تا شکل خود را حفظ کنند و در عین حال از مسائل و خطرات احتمالی ایمنی اجتناب کنند.

4: عمر طولانی ساختار تینا

ناگفته نماند که میله های فولادی به هر ساختمانی عمر طولانی می بخشد. فرآیندهای شیمیایی برای تغییر ترکیب شیمیایی فولاد و خواص جذاب این گونه مواد استفاده می شود. به عنوان مثال، آنیلینگ یک فرآیند عملیات حرارتی است که برای افزایش شکل‌پذیری و استحکام کششی فولاد استفاده می‌شود. در نتیجه، هنگامی که این شکل از مصالح ساختمانی در یک سازه بتنی گنجانده می‌شود، سازه می‌تواند بارهای بسیار بالا و سایر انواع وزن‌ها را تحمل کند.

5: ارائه راه حل مناسب

کیفیت قوس فولادی می تواند تأثیر مفیدی در هر پروژه ساختمانی یا صنعتی داشته باشد. اگرچه دائماً در معرض دمای پایین قرار دارد، اما نیازی به نگهداری یا بازرسی منظم ندارد. این به شما امکان می دهد در پول خود صرفه جویی کنید و از بودجه بندی برای چیزهایی که می توان اجتناب کرد اجتناب کنید.

استاندارد میلگرد در ASTM

با استفاده از طیف درجه بندی ASTM، رایج ترین گریدهای مورد استفاده 40، 60، 75، 80 یا 100 هستند. این سیستم از یک شاخص قدرت برای تعیین درجه استفاده می کند. به عنوان مثال، فولاد درجه 40 ASTM دارای حداقل استحکام تسلیم 40 ksi (کیلوپوند نیروی بر اینچ مربع) است. برای خم شدن، مقاومت آن باید به اندازه کافی کم باشد.

وزن استاندارد آن به درجه آن و هرگونه پشتیبانی اضافی بستگی دارد. به عنوان مثال، می توانید میلگرد 4 فوتی (120 پوندی) را با قطر 7/8 اینچ خریداری کنید. با این حال، در صورت لزوم، می توانید چیزهایی بخرید که سنگین یا سبک هستند. اگر روی پروژه‌ای کار می‌کنید که در آن برق مشکلی ندارد، می‌توانید یکی از اندازه‌های ارزان‌تر و کوچک‌تر را انتخاب کنید.

آیا می توانید فلز را کنار هم قرار دهید؟

برخی از انواع آن را می توان جوش داد و برخی دیگر را به طور کلی نمی توان فلزات ساخته شده از فولاد کم آلیاژ را جوش داد، زیرا قطعات این اطلاعات به درستی آماده شده اند. به خوبی تنظیم نشده است و بنابراین می تواند تعداد نامحدودی قطعات داشته باشد که در فرآیند جوشکاری اختلال ایجاد می کند. (منبع: منبع)

میلگرد فایبرگلاس

می تواند تعمیر و نگهداری پروژه های عمرانی مانند جاده ها و پل ها را کاهش دهد، عمر مفید ساختمان ها را افزایش دهد و ایمنی پل ها را تضمین کند.

میلگرد فایبر گلاس یک الیاف با کارایی بالا با استفاده از فرآیند قالب گیری مناسب است. ماده ای متشکل از یک ماتریس رزین مصنوعی و یک عامل پخت. عملکرد آن در اصل یکسان است اما چسبندگی بهتری به بتن دارد. بدون زنگ زدگی، سبک وزن استحکام کششی قوی حمل آسان و کار با آن آسان است.

نتیجه

از آنجایی که فولاد و بتن دارای خواص انبساط حرارتی مشابهی هستند، مواد منتخب برای تقویت سازه هستند. میلگرد معمولاً دارای سطح برجسته (آجر) برای چسبندگی بهتر به بتن است و در اندازه ها و درجات مختلف موجود است. امروزه، نوآوری‌های مواد و پوشش‌ها چالش‌های آزمایشی جدیدی را ایجاد می‌کنند و گزینه‌های تقویت‌کننده قوی‌تر و همه‌کاره‌تر را ایجاد می‌کنند.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی