سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

استدلال برای خلاص شدن از دربند تهران

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۵۳ ب.ظ

 

هتل شرایتون امارات مال - Sheraton Mall of the Emirates یکی از باکیفیت ترین زمین های تنیس تهران در باشگاه تنیس توچال قرار گرفته است. بام تهران از انتهای خیابان ولنجک شروع شده و تا ابتدای ایستگاه اول تله کابین توچال ادامه دارد. با گسترش رفت و آمد در خیابان پهلوی، مناطق اطراف آن نیز روند رو به رشدی در ساختوساز گرفتند. بعد از تبدیل شدن عمارت به موزه سینما، تغییرات جزئی مانند کفسازی، تقسیمات داخلی با دیوارههای سبک و نورپردازی بر ساختمان اعمال شد و ساختمانهایی نیز به باغ اضافه شدند. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل باغ فردوس تهران بپردازیم تا به صورت کامل با این بنای دیدنی آشنا شوید. هنگامی که از ورودی باغ، وارد آن می شوید درختان چنار بسیار قدیمی راه را به شما نشان می دهد. این محله قدیمی که مربوط به زمان قاجاریه است، از شمال به میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر، از جنوب به توتونچی، از شرق به خیابان دربندی و از غرب به خیابان ولیعصر راه پیدا می کند. آدرس پارک نیاوران تهران: پارک نیاوران در میدان باهنر(نیاوران)، انتهای شمالی خیابان پاسداران، در نزدیکی کاخ نیاوران واقع شده است. به همین دلیل ساختمان های قدیمی این بخش از باف تخریب شد و تالار سلام به این بخش از کاخ اضافه شد. در باغ فردوس سه سالن سینما وجود دارد که در آن می توانید جدیدترین فیلم های در حال اکران کشور را ببینید. سینمای دفاع مقدس که به عنوان یکی از ژانرهای مهم و همچنین پرطرفدار سینمای ایران فعالیت میکند، از بخشهای دیگر موزه سینما در باغ فردوس تهران است. آدرس باغ فردوس تهران: خیابان ولیعصر (شمال)، بعد از سه راه زعفرانیه، نرسیده به تجریش، باغ فردوس. اولین راه برای دسترسی به باغ فردوس ماشین شخصی است! البته باید حواستان باشد که در آن جا ممکن است به سختی جای پارک پیدا کنید و لازم است که ماشین خود را در یکی از کوچه های اطراف پارک کنید.

مگامال دارای پارکینگ بسیار بزرگی است که ظرفیت بسیار بالایی برای پارک ماشین و موتور دارد. عمارت باغ فردوس دارای شیبی تند از سمت شمال غربی به جنوب غربی است. در نهایت، در شهریور سال ۱۳۸۱ به باغ موزه فردوس یا موزه سینمای ایران تبدیل شد که در حال حاضر نقش مهمی در سینمای ایران دارد. حیاط و عمارت سید جوادی: سید جوادی، شخصیتی فرزانه در زمان مسعود میرزا، در یکی از شکارهایش نقش تعیینکنندهای در نجات او از مرگ احتمالی داشت. پس از آن هم باغ چندین صاحب داشت تا این که دوران قاجاریه تمام شد و نوبت به دولت پهلوی رسید. حتی در این باغ جشن های ۱۰۰ سالگی سینما هم برگزار می شد و شکوه بسیار زیادی داشت. بنابراین اگر قصد دارید یکی از فیلم های بروز را که به آن علاقه دارید در باغ فردوس مشاهده کنید، کافی است به سراغ سالن های سینما بروید و از آن لذت ببرید. اگر از افرادی هستید که به کافه های مدرن علاقه دارید و می خواهید از حضور در یک کافه مدرن لذت ببرید، کافه ویونا گزینه مناسبی است! اگر قصد دارید با کمک مترو به باغ فردوس بروید، باید با خط یک مترو به ایستگاه تجریش بروید. بلکه پس از فوت محمد شاه قاجار، ناصرالدین شاه، زمینهای اطراف باغ را تیز میخرد و به مساحت این باغ اضافه میکند. و اگر اشتباه نکنم حتی یکبار مایل بودند او را دستگیر بکنند ولی چون جزو ملتزمین رکاب شاه بود از این کار خودداری کردند.

این گچبریها از جمله هنرهای رایج آن زمان به شمار میرفته که با وسواس و دقت خاصی در تزیینات عمارت و ایوان به کار رفته است. داماد ناصرالدین که خود از نامداران معماری آن دوران بود، کار ساخت عمارت جنوبی را به پایان میرساند و جشن عروسی را نیز در همین باغ برگزار میکنند. البته باید بدانید که از عمارت شمالی باغ فردوس تهران، چیزی باقی نمانده و تنها، عمارت جنوبی با قامت ایستادهاش خودنمایی میکند. پس از آن، می توانید با کمک تاکسی یا بی آر تی به باغ فردوس بروید. در تماشاخانه بازسازی های سینماهای دهه ۳۰ و ۴۰ دیده می شود و شما می توانید برای تماشای نخستین تصاویر سینمای ایران به این بخش بروید. این کافه معروف در واقع یکی از شعبه های کافه های زنجیره ای ویونا است. در طبقه چهارم، که معروف به آی تی لند است، انواع لوازم جانبی و الکتریکی به فروش میرسد. به گزارش تجارت امروز ؛ بام تهران یکی از معروف ترین و محبوب ترین مکان های دیدنی و تماشایی استان تهران می باشد که توانسته ساکنین این شهر را مجذوب خود کند، هرکه در این شهر به دنبال مکانی خلوت به دور از همهمه و شلوغی شهر و آرامشی مطلق باشد اولین جایی که به ذهنش می رسد بام تهران است. اگر از علاقهمندان به مکانهای تاریخی هستید، کاخ سعد آباد میتواند برای شما مکانی لذت بخشی باشد. این کتابخانه ۷۷۰ متر مربع وسعت، دو طبقه در ساختمان و یک زیرزمین دارد.کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران برای استفاده شخصی طراحی شده بوده و در معماری داخلی آن از تزیینات آینه و شیشه استفاده شده است. کاخ شمس با مساحت ۲۶۰۰ مترمربع در دو طبقه همراه با زیرزمین ساخته شده است. تالار نگارین آخرین تالار در طبقه بالای کاخ مرمر است که به آثار هنرمندان نگارگر اختصاص دارد.

بنابراین اگر به دنبال یک جای دیدنی در تهران هستید که آب و هوای خوبی داشته باشد و بتوانید از فضای باز آن لذت ببرید، باغ فردوس تهران یک گزینه عالی محسوب می شود. پس از آن، باغ در لیست میراث فرهنگی قرار گرفت و شهرداری آن را به عنوان موزه سینما استفاده کرد. این تالار بزرگ همانطور که از نامش برمیآید به اولینهای سینما اختصاص دارد. پس از بررسی های انجام شده توسط باستان شناسان از عمارت مسعودیه، چنین بر می آید که در سال 1284 هجری شمسی مصادف با 1327 هجری قمری ظل السلطان به فرزند خود وکالت داد تا عمارت مسعودیه را هرجور که می خواهد به فروش بگذارد. علاقه بسیار کم او باعث شد تا سنگ های مرمر را از عمارت جدا کند و در نمای عمارت امیریه یا مدرسه نظام فعلی استفاده کند. درست در کنار سکوهای بانجی جامپینگ و پرش آزاد امکان صخره نوردی نیز برای دوستداران این ورزش در نظر گرفته شده است، در اینجا صخره ای مصنوعی ساخته و نصب شده و علاقه مندان می توانند از آن صعود کرده و تجربه صخره نوردی را داشته باشند. این کافه در سمت غربی عمارت، درست بالای سینما توگراف قرار دارد. باید بدانید که موزه سینمای ایران، در سال ۱۳۸۱ به باغ فردوس نقل مکان کرد و با حضور رییس جمهور وقت و عدهای از اهالی هنر و سینما به طور رسمی افتتاح شد. زمان پهلوی دوم هم این باغ به محلی برای برگزاری جشن های بزرگ اختصاص پیدا کرد. پل طبیعت پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می کند. این پارک در منطقه عباس آباد قرار دارد و به پل طبیعت و بوستان بنادر و بوستان نوروز نزدیک است.

در اینجا تصاویر این پارک را با شما به اشتراک گذاشتهایم. محوطه باغ فردوس مساحتی در حدود 20000 مترمربع داشته و طول آن 280 متر است. این باغ در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شده است. یکی از جذاب ترین تالارهایی که در باغ فردوس تهران وجود دارد، تالار نام آوران است. یکی از زیباترین دیدنیهای پایتخت که مورد توجه ساکنان شهر و گردشگران آن قرار دارد، باغ فردوس تهران است. شهر تهران در کنار تمام شلوغیها و آلودگیهای صوتی و هوایی، مقصدهای بسیار جذابی برای گردشگران از جمله مقاصد تاریخی، طبیعی و تفریحی دارد که میتواند شما را غافلگیر کند. در واقع مکان دقیق پارک جنگلی طالقانی، در کنار بزرگراه های همت، حقانی و مدرس میباشد. اگر نیاز به اقامتگاه دارید، کافی است شهر و منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید و اقامتگاه های آن را ببینید. در سال 1352 مغازه داران بازار تجریش در حرکتی سقف بازار را بازسازی نموده و در سال های گذشته به همت میراث فرهنگی و خود صاحبین کسب و کارهای این بازار، دوباره دستی به این بازار کشیده و بازسازی دوباره ای برای آن انجام پذیرفته است. در منوی آن المان های سینمایی استفاده شده است و این موضوع کافه را جذاب تر کرده است.

تالار اول مربوط به تاریخچه ورود سینما به ایران، تالار دوم مختص به آثار سینمایی تولید شده دهه 30 تا دهه 80، تالار سوم مرتبط با حضور سینمای ایران در عرصه بینالمللی، تالار چهارم حول محور سینمای جنگ و دفاع مقدس، تالار پنجم در موضوع ارامنه و سینمای ایران، تالار ششم و هفتم نیز به ترتیب بخش کودک و نوجوان و بخش صدا، دوبله و موسیقی است. این موضوع هم برای این است که شما و دیگران در کمال آرامش بتوانید به تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازید. علاوه بر زیبایی باغ، فواره ها و حوض آن هم جذابیت بسیار زیادی دارد و می تواند نظر هر کسی را به خودش جلب کند. در نهایت هم شما را به سمت کتاب فروشی حوض نقره هدایت می کند و می توانید کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنید و بخوانید. همچنین تشویق حضار هم در این تالار وجود دارد و لذت بخش است. بنای این امامزاده در سال 1351 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. قدمت این باغ به زمان پادشاهی محمدشاه در زمان قاجار می رسد و در حال حاضر از آثار ملی کشور است. باغ فردوس، باغ عمارتی قدیمی، اصیل و سالخورده، باشکوه و تماشایی است که تنها یک بار دیدن آن از نزدیک، میتواند شما را با یک طرفدار پر و پا قرص برای آن تبدیل کند. این شیب به حدی است که کف طبقه اول بنا با بخش جنوبی آن هم سطح است و سقف طبقه اول هم با قسمت شمالی باغ. پس از آن که کمی این مسیر را طی کردید، عمارت جنوبی را می بینید.سبک معماری و تزئینات عمارت باغ همان چیزی است که باعث جذابیت بسیار زیاد آن شده است.

البته سرگذشت باغ فردوس تهران بسیار شنیدنی است و قصه درازی دارد که در بخش بعدی به بررسی کامل تاریخچه آن می پردازیم. این باغ یکی از جاهای دیدنی تهران است که در منطقه خوش آب و هوای شمال تهران قرار گرفته است. هزینه ورود به محوطه باغ فردوس تهران برای بازدیدکنندگان داخلی 5 هزارتومان و برای بازدیدکنندگان خارجی 30 هزارتومان است. دربند تهران پس از ساخت کاخ سعد آباد در دوران پهلوی، رونق بیشتری یافت. علاوه بر آنچه گفته شد؛ کاخ ابیض، موزه ظروف، تالار عاج و کتابخانه بخشهای دیدنی دیگر کاخ گلستان به شمار میروند. در بخشهای مختلف پارک لاله، میزهای ثابت شطرنج با صندلی و نیمکتهای مخصوص ساخته شده است تا شطرنجبازان ساعتها در هوای خوش پارک، سرگرم بازی شوند. به همین دلیل دسترسی شاه به تمامی بخشهای شهر سخت میشد. باغ نگارستان دارای خیابانبندی منظم، درختکاری و گلکاری درخور توجهی بود.در این باغ، بنایی به شکل هشت گوش با شاهنشینهایی به سبک دوره زندیه ساخته و با گچبریهای زیبایی تزیین شد تا نظر شاه را جلب کند. یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف باغ فردوس تهران، موزه زمان، واقع در زعفرانیه تهراناست که به عنوان اولین موزه ابزار سنجش زمان در ایران شناخته میشود. در باغ فردوس سالن هایی وجود دارد که به نام سالن های سینما شناخته می شود! برپایی موزه سینما یکی از اهداف اصلی و البته رویایی سینماگران و اهالی این هنر به شمار میرفت. البته پاساژ قائم که در نزدیکی بازار تجریش قرار دارد و مقصد خرید بسیاری از اهالی شهر است، روزهای جمعه و ایام سوگواری تعطیل است. استخرها به گونهای ساخته شده بودند که از فواصل دورتر، بزرگتر به نظر میآمدند. باغ فردوس یکی از جاهای دیدنی تهران است که نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. درختان این باغ یادگار زمان قاجار هستند و قدمت زیادی دارند!

از مشهورترین گالریهای طلا و جواهر این مرکز میتوان به گوهربین، جواهری ملکان، جواهری گلستان، دورریس، جواهری امیدوار، سنجاق و فیروز اشاره کرد که محصولاتی برای خاصپسندان دارند. در حال حاضر نیز موزه سینما ایران، موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران و همچنین لغتنامه دهخدا در این باغ حضور دارند. همچنین میتوانید بعد از صرف ناهار به تماشای یکی از فیلمهای روز سینما در اینجا پرداخته و از آن لذت ببرید. یکی از اثرهای شگفت انگیزی که در آن وجود دارد، فرآیند بسیار زیبای شکست نور است. میدان اصلی دربند سربند نام دارد که در خیابان دربند واقع شده است. امامزاده صالح نام زیارتگاهی در محله شمیرانات تهران است. در بهمن ۱۳۹۴ سردر باغ ملی مجدداً مرمت و نوسازی شد و یک نورپردازی ویژه برای آن در نظر گرفته شد که در طول شب جلوه زیبا و خیره کننده ای به این جاذبه گردشگری شهر تهران می بخشید. این پارک همه روزه به ویژه در ایام تعطیل و در فصول گرم سال پذیرای طبیعت دوستان و گردشگران می باشد. مراکز تفریحی دیگری که در محدوده بوستان پارک تهران قرار دارند، برج میلاد، برج میدان آزادی و پل طبیعت تهران هستند. با نگاهی به نقشه مترو تهران خواهید دید، این خط از ایستگاه فرهنگسرا در محله جوادیه تهرانپارس آغاز شده و در نهایت به ایستگاه مترو صادقیه در ضلع جنوب غربی فلکه دوم صادقیه ختم میشود. ش، با مساحتی حدود شش هکتار، با نقشه طراحان انگلیسی، به دستور محمدرضا پهلوی و با معماری مهندس سردار افخمی ساختهشده است. این باغ که مساحتی در حدود ۲۰ هزار متر مربع دارد، در دوران این پادشاه قاجاری ساخته میشود. باغ علم نوجوان با مساحتی به وسعت 4 هزار متر در طبقه اول بلوک D، بزرگترین پارک علم ایران است.

اگر از پله ها بالا بروید، متوجه یک ایوان می شوید که رو به باغ باز می شود. آیا میخواهید با پیشینه این خانه بیشتر آشنا شوید؟ بیشتر تفریحهای این مجموعه برای نوجوان و جوانهاست؛ اما شهربازی بام تهران، بازیهای مناسبی برای فرزندانتان دارد. این ایوان محل مناسبی برای عکاسی است و اگر باغ فردوس را به عنوان لوکیشن عکاسی انتخاب کرده اید، حتماً از آن استفاده کنید. بنیان گذار این باغ در واقع حاجی میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه بود که پس از آن، باغ به تملک معیرالممالک (داماد ناصرالدین شاه) رسید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش شاه نشین عمارت باغ فردوس به علی حاتمی که یکی از کارگردان های مشهور ایران است، اختصاص دارد. باغ فردوس در خیابان ولیعصر (شمال)، بعد از سه راه زعفرانیه و نرسیده به تجریش قرار دارد. از میدان تجریش تا اینجا تقریبا 2 کیلومتر راه است. چرا که نزدیکترین پارکینگ عمومی به باغ فردوس، در میدان تجریش است. این باغ در قسمت غربی میدان مشق از چندی به اینطرف رسماً دایر شده و از عصر الی پاسی از شب گذشته، صدها مرد و زن در خیابانها و کنار باغچههای پر از گل و ریاحین و ازهار دیده میشوند که ایابا و ذهابا قدم میزنند و گردش میکنند و به تفرج در آنجا اشتغال مییابند. باغ فردوس تهران، بنایی تاریخی و تماشایی و برجای مانده از دوران حکومت قاجار است که امروزه به یک مکان جذاب و محبوب برای گردش و تفریح و همچنین فعالیت فرهنگی تبدیل شده است. کافه کودک باغ کتاب یکی از کافههای متفاوت تهران به شمار میرود و بهعنوان اولین کافه و کارگاه تخصصی آشپزی کودک در کشور شناخته میشود.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی