سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است


پیانو یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین آلات موسیقی است و یکی از محبوب ترین سازهای کیبورد است و صدای آن توسط چکش داخل جعبه چوبی تولید می شود. همچنین دارای طیف وسیعی از سازها و کامل ترین سازهای شناخته شده برای موسیقی است تا بتوان تمام سازهای دیگر را روی آن میکس کرد. از نظر فنی، پیانو ممکن است پیچیده ترین قطعه موسیقی با بیش از 2500 قسمت باشد. پیانو 300 سال پیش اختراع شد.

تاریخچه پیانو: آموزش پیانو در کرج

پیانو توسط Bartolomeo Cristo Frei در ایتالیا در سال 1709 اختراع شد.

او این ساز را «Gravy Cembalo Col Piano e Forte» نامید که به Piano Forte به معنای (قوی و نرم) معروف شد، اما به تدریج مخفف پیانو را به خود گرفت.

اولین پیانوها پدال نداشتند، پیانو این توانایی را داشت که صداهای بسیار ملایم را به صداهای بسیار بلند تبدیل کند.

انواع پیانو:

تا چند سال پیش اگر دو نوع پیانو وجود داشت، امروزه با پیشرفت دنیا، انواع پیانو به سه نوع افزایش یافته است:

1. سلطنت یا تقسیم

این نوع پیانو بر اساس سایز به 3 نوع تقسیم می شود.

کوچک، متوسط، بزرگ که یک متر و هشتاد سانتی متر است که کوچکترین، تا سه متر و گاهی بیشتر است.

این مدل پیانو اغلب برای کنسرت استفاده می شود.

2. آکوستیک یا دیوار

این مدل های پیانو از یک نوع هستند و بیشتر در خانه ها، مناطق حفاظت شده و دانشگاه ها استفاده می شوند.

پیانو الکتریک

این پیانوها ممکن است از بیرون مصنوعی به نظر برسند، اما این نوع پیانوها بیشتر شبیه پیانوهای طبیعی هستند و تنها تفاوت آن با پیانوهای طبیعی این است که چکش به پیکاپ برخورد می کند و صدا از طریق بلندگوهای بسیار دقیق به گوش ما می رسد.

تاریخ اجتماعی پیانو

در طول قرن 18 و اوایل قرن 19، پیانو ابزاری بود که برای جامعه طبقه متوسط ​​غیرقابل تحمل بود. و فقط خانواده های اصیل و اعیان می توانستند این ساز را تهیه کنند. آموزش موسیقی ویولا درکرج

ایده کلی در آن زمان بر این اصل استوار بود که توانایی نواختن پیانو از ویژگی های برجسته هر زن جوانی در هنگام ازدواج به حساب می آمد.

به طور کلی، پیانو از 8 اکتاو تشکیل شده است. پیانو بالاترین برد را در میان سازهای سنتی (به جز ارگ های کلیسا) دارد، بنابراین در شکل فعلی آن معمولاً شامل هشت اکتاو است.

اما یک نوازنده ویولن فقط می تواند حدود پنج اکتاو بنوازد و بهترین خواننده ها فقط می توانند کمتر از سه اکتاو بخوانند.

صفحه کلید پیانو توسط یک سری اهرم های نرم به کلیدهای پیانو متصل می شود. به مجموعه ای از این اهرم ها و چکش ها اپراتور یا پیانو می گویند. سر چکش اغلب با نمد یا الیاف طبیعی یا مصنوعی مشابه پوشانده می شود تا کیفیت صدای پیانو بهبود یابد.
 

  • ترش واش


سورفکتانت ها

مولکول ها دو بخش دارند: آبگریز (آب گریز، نامحلول در آب) و آب دوست (آب دوست، محلول در آب). این مولکول ها نقش بسیار مهمی در رابط بین هوا و آب یا روغن و آب دارند. این محصولات نام های زیادی دارند، مانند محصولات آبیاری و پاک کننده یا فقط کار می کنند. سورفکتانت ها فشار آب را کاهش داده و آب را مرطوب تر می کنند. سورفکتانت ها وظیفه شل شدن و جداسازی موکوس در حین شستشو و همچنین تعلیق مخاط در فرآیند شستشو را بر عهده دارند. چهار گروه اصلی سورفکتانت ها عبارتند از:

سورفکتانت های آنیونی:

اگر گروه قطبی که به صورت کووالانسی به قسمت آبگریز سورفکتانت متصل است دارای بار منفی (R-CO2-، R-SO4-، R-SO3- باشد)، به آن سورفکتانت یونی می گویند. تگزاپون، صابون، آلکیل بنزن سولفونات و فنیل الکل سولفات.

کاریکاتوریست ها:

هنگامی که گروه قطبی که به صورت کووالانسی به قسمت آبگریز سورفکتانت متصل است دارای بار مثبت (N+R1R2R3R4) باشد، به آن سورفکتانت کاتیونی می گویند. مانند دی متیل دی استری آمونیوم کلرید. سورفکتانت های کاتیونی معمولاً به عنوان نرم کننده پارچه و عوامل آنتی استاتیک استفاده می شوند.

سورفکتانت های غیر یونی:

سورفکتانت های غیر یونی دارای گروه های قطبی هستند که نمی توانند در محلول آبی یونیزه شوند. بخش آبگریز از زنجیره های چربی و بخش آبدوست از اتم های اکسیژن، نیتروژن یا گوگرد غیر قابل یونیزاسیون تشکیل شده است. حلالیت نتیجه تشکیل پیوندهای هیدروژنی بین آب و گروه های آبدوست مانند گروه های پلی اکسی اتیلن اتر است. بسیاری از مشتقات پلی اکسی اتیلن یا پلی اکسی پروپیلن و آلکانول آمیدها و آلکیل آمین های اتوکسیله در این طبقه بندی گنجانده شده اند.

سورفکتانت های آمفوتریک:

اینها مولکول هایی هستند که یون های دوقطبی را تشکیل می دهند. در pH پایین به عنوان کاتیون و در PH بالا به عنوان آنیون عمل می کنند. در pH متوسط ​​دو بار مثبت و منفی دارند یعنی ساختار یونی دوقطبی دارند. در این دسته، کوکو آمیدو پروپیل بتائین بیشترین استفاده را دارد.

سازنده

تولید کنندگان شامل اجزای اصلی پودر لباسشویی و شوینده های مایع هستند که باعث افزایش اثربخشی شستشوی سورفکتانت ها می شود. تولیدکنندگان باید یون های سختی محلول شستشو (کلسیم و منیزیم) (قابلیت نرم شدن آب) و واکنش آنها با سورفکتانت ها را حذف کنند.
 

حذف یون‌های سخت برای اثربخشی سورفکتانت‌ها، به‌ویژه سورفکتانت‌های آنیونی ضروری است و باعث افزایش پاک‌سازی و همچنین کاهش رسوب مواد معدنی بر روی سطوح فلزی پارچه‌ها و واشرها می‌شود. تولیدکنندگان نیز یک منبع قلیایی هستند و pH محلول لباسشویی را تا حدود 10 بافر می کنند. تولید کنندگان باید از پایداری ذخیره سازی سفید کننده ها، فعال کننده ها و آنزیم ها اطمینان حاصل کنند. برخی از تولیدکنندگان نیز برای جلوگیری از خوردگی سطوح فلزی خودرو در هنگام شستشو از بازدارنده های خوردگی استفاده می کنند. تولید کنندگان باید قادر به جذب سورفکتانت های غیر یونی و ایجاد پودر با رهاسازی دقیق باشند. علاوه بر خواص ذکر شده، سازندگان در افزایش راندمان نظافت نقش دارند. تولید کنندگان اصلی مورد استفاده در صنعت شوینده عبارتند از:

تری پلی فسفات سدیم (STPP):

یکی از تولیدکنندگان مهم در صنعت شوینده به شمار می رود که دارای خواص زیر می باشد:

STPP یکی از مواد پیچیده و کلات کننده است که به دلیل تشکیل کمپلکس های محلول با یون های سخت آب (کلسیم و منیزیم) آب را نرم می کند. یکی دیگر از عملکردهای STPP کاهش پیوند فیزیکی و شیمیایی بین پودر و پارچه است. STPP نیز منبع قلیائیت است، اما خواص بافر آن (حفظ قلیائیت) کمتر از کربنات سدیم و سیلیکات سدیم است.

فسفونات:

نمک های فسفون سدیم اسیدهای آلی هستند که دارای گروه های فسفونات زیادی هستند و اثر پیچیده ای دارند. آنها از رشد کریستال ها و تشکیل نمک های نامحلول جلوگیری می کنند، ذرات رسوب را پراکنده می کنند، یون های فلزات سنگین مانند مس، منگنز، آهن را به دلیل خاصیت کلات کنندگی موثر به هم متصل می کنند و در نتیجه از سفید کننده های اکسیژن در محصولات پودری استفاده می شود. آنها از آن مطمئن هستند. در محصولات آبی، از فسفونات ها برای از بین بردن لکه هایی مانند چای، قهوه و میوه استفاده می شود تا کمبود سفید کننده را جبران کند.

سیلیکات ها:

سیلیکات سدیم منبع قلیائیت، یک عامل محافظ و دارای خواص ضد خوردگی است. از این ژنراتورها در سازه هایی استفاده می شود که نیاز به قلیائیت بالایی دارند و این قلیاییت را حفظ می کنند. علاوه بر این به دلیل تشکیل لایه سیلیکات بر روی سطوح فلزی خودرو از خوردگی آنها جلوگیری می کند.

آلومینوسیلیکات های سدیم (زئولیت):

زئولیت ها، به ویژه زئولیت A، به عنوان جایگزینی برای تری پلی فسفات سدیم در سراسر جهان رایج شده اند. این گروه از مواد، یون های کلسیم را از طریق تبادل یونی از محلول شستشو خارج می کنند و به همین دلیل به عنوان نرم کننده آب در نظر گرفته می شوند. مطابق با خصوصیات زئولیت، وجود تولیدکنندگان دیگری برای افزایش کارایی آن ضروری است

کربنات / کربوکسیلات:

کربناته معدنی

کربنات سدیم (کربنات سدیم) یون های سختی آب (کلسیم و منیزیم) را به صورت رسوب از محلول شستشو خارج می کند، بنابراین یک عامل نرم کننده آب محسوب می شود. این رسوبات کربناته باعث ایجاد لایه ای بر روی قطعات فلزی خودرو و همچنین پارچه می شود، بنابراین برای کاهش و پراکندگی این رسوبات از پراکنده کننده های کربوکسیلاتی استفاده می کنند. کربنات سدیم نیز منبع قلیائیت بالایی است و توانایی بافر (حفظ pH) محلول شستشو را دارد. از دیگر کاربردهای کربنات سدیم می توان به خنثی سازی اسیدهای آنیونی فعال در فرمولاسیون اشاره کرد.

کربوکسیلات های آلی

i-آنزیم:

آنزیم ها مولکول های پروتئینی هستند که می توانند بسیاری از لکه های پروتئین، چربی و نشاسته را که به دلیل ساختار کاتالیزوری خود در برابر مواد شوینده مقاوم هستند، تجزیه کنند. آنزیم های مورد استفاده در صنایع شوینده عبارتند از:

آنزیم پروتئاز: تجزیه لکه های پروتئینی مانند لکه های غذا از شیر، تخم مرغ، گیاهان، خون.

آنزیم لیپاز - چربی را تجزیه می کند. باباسلمان

آنزیم آمیلاز: نشاسته ها مانند قندها را تجزیه می کند

آنزیم سلولاز: تشکیل میکروفیبریل (کرک) در پارچه در حین استفاده از ماشین منجر به پراکندگی نور می شود و سطح پارچه در چشم انسان خاکستری به نظر می رسد. یعنی رنگ پارچه گرفته شده است. به شکل تیره آنزیم سلولاز با از بین بردن این پرزها از سطح، رنگ شفاف اولیه را بازیابی می کند. علاوه بر این، آنزیم سلولاز توانایی حذف لکه های عمیق در الیاف را دارد.

برای تثبیت آنزیم ها در آب، به ویژه آنزیم های پروتئاز، کارخانه های تولید معمولاً از اسید بوریک یا نمک های دی تریول و آلکانول آمین ها در فرمولاسیون استفاده می کنند.

اقدامات متقابل:

ذرات چرک ترشح شده در محلول شستشو به لباس می چسبد و پس از شستشوی مکرر ظاهر لباس ها خاکستری و تیره می شود. برخی از ترکیبات اضافه شده به ترکیب مانند سدیم کربوکسی متیل سلولز و پلی آکریلات از توزیع مجدد ذرات خالص شده در پارچه جلوگیری می کند.

مسدود کننده گانج:

ترکیباتی وجود دارد که از خوردگی سطوح فلزی ماشین لباسشویی یا قطعات فلزی لباس ها مانند زیپ، گیره جلوگیری می کند، سیلیکات سدیم اصلی ترین بازدارنده خوردگی مورد استفاده در محصولات خانگی است.

روغن ضروری:

اسانس ها بر بوی محصول نهایی اثر می گذارند، آب و اقلام شسته شده را شستشو می دهند و محصول نهایی را برای مشتری جذاب تر می کنند.

پرکننده:

پرکننده ها ممکن است برای افزایش یا بهبود خواص جریان، حلالیت، جلوگیری از کیک شدن یا بهبود ظاهر محصولات پودری در چشم خرده فروش به فرمول اضافه شوند. رایج ترین پرکننده محصولات پودری سولفات سدیم و رایج ترین پرکننده مورد استفاده برای ساخت قالب های شستشوی تالک و کائولن است. برای ساخت قالب های صابون شوینده از مواد سخت و سخت کننده مانند کربنات کلسیم و سولفات منیزیم نیز استفاده می شود.

هیدروتروپ ها یا کمک های فرمولاسیون:

در مورد مایعات شوینده، هیدروتروپ ها به فرمولاسیون اضافه می شود تا از حفظ محصول نهایی در طول ذخیره سازی و برای اطمینان از حلالیت اطمینان حاصل شود، از جمله تولوئن سولفونات سدیم و الکل های با وزن مولکولی پایین تر مانند اتانول و پروپیلن گلیکول می توان نام برد.

کف دست مقابل: پودر ماشین لباسشویی ارزان قیمت

تولیدکنندگان از ضد کف برای کاهش کف هنگام ساخت مواد شوینده لباس و حتی در طول چرخه شستشوی ماشین استفاده می کنند. در محصولات پودری از ضد کف فقط برای کاهش کف در چرخه شستشو در ماشین لباسشویی استفاده می شود.

رنگ:

رنگ های مورد استفاده در صنعت نظافت باعث جذابیت بیشتر محصول نهایی برای مشتری می شود.

عوامل بازدارنده انتقال رنگ:

پلیمرهایی وجود دارند که هنگام شستشو با رنگ های محلول (از لباس های رنگی) کمپلکسی تشکیل می دهند و از انتقال آن ها به لباس های دیگر جلوگیری می کنند و در نتیجه ظاهر لباس های رنگی درخشان تر به نظر می رسد. به این معنی که رنگ پارچه رنگی ثابت است.
 

  • ترش واش


عینک آفتابی یکی از محبوب ترین لوازم جانبی در بین مردم است که نه تنها به محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر خورشید کمک می کند، بلکه به عنوان ابزاری جذاب برای افزایش زیبایی و استایل شخصی نیز استفاده می شود. این روزها با وجود تنوع بسیار زیاد در طرح ها، رنگ ها و برندها، عینک آفتابی دغدغه اصلی بسیاری از افراد بوده است. اما قبل از خرید عینک آفتابی، اطلاعاتی در مورد انواع عینک، مواد به کار رفته در ساخت آنها و عملکردهای مختلف آن بسیار مفید است. همچنین باید مواردی مانند اندازه و شکل صورت خود را در نظر بگیرید تا عینک هایی را انتخاب کنید که با فرم و صورت و سلیقه شما مطابقت داشته باشد. این موضوعات را بیشتر بررسی خواهیم کرد. همچنین می توانید برای خرید عینک آفتابی به نشانی https://sapticstore.ir/sunglasses/ به فروشگاه اینترنتی فروشگاه ساپتیک مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را به راحتی سفارش دهید.

اهمیت UV هنگام خرید عینک آفتابی

اشعه ماوراء بنفش یکی از فاکتورهای مهم در خرید عینک آفتابی است. اشعه ماوراء بنفش برای چشم ما مضر است و می تواند منجر به مشکلاتی مانند قرمزی چشم، افزایش خطر بیماری های چشمی مانند آب مروارید و ماکولوپاتی مرتبط با افزایش سن و حتی بیماری های خطرناکی مانند سرطان پوست شود. بنابراین هنگام خرید عینک آفتابی باید از محافظت کافی در برابر اشعه ماوراء بنفش اطمینان حاصل کنید. برخی از نکات کلیدی در این زمینه عبارتند از:

استانداردهای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: به دنبال عینک آفتابی با 100% محافظت در برابر UV یا استانداردهای بین المللی مانند ANSI (موسسه استاندارد ملی آمریکا) Z80.3 یا EN (استاندارد اروپایی) 1836:2005 باشید. این برچسب نشان می دهد که شیشه دارای فیلترهای UV کافی است و به اندازه کافی اشعه UV را مسدود می کند.

نوع فیلتر UV: برخی از عینک های آفتابی از فیلترهای شیشه ای یا پلیمری استفاده می کنند. هر دو نوع می توانند اشعه های UV را مسدود کنند، اما بهتر است از شیشه با فیلتر UV400 استفاده شود که می تواند تمام اشعه های UVA و UVB را مسدود کند.

پوشش ضد انعکاس: داشتن یک پوشش ضد انعکاس در پشت لنز برای کاهش انعکاس اشعه ماوراء بنفش از اشعه خورشید و کمک به دید کلی بهتر در نظر بگیرید.

علاوه بر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، عوامل دیگری مانند نوع عدسی (به عنوان مثال پلاریزه یا آینه ای) و مواد فریم نیز بر انتخاب عینک آفتابی تأثیر می گذارد. مهم است که یکی را انتخاب کنید که دارای محافظت مناسب در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد و با سبک و سلیقه شما مطابقت داشته باشد.

با توجه به فرم صورت خود عینک آفتابی بخرید

بسته به فرم صورت خود می توانید عینک آفتابی مناسبی را انتخاب کنید. در زیر به برخی از فرم های صورت و موارد کلی که در انتخاب عینک آفتابی باید در نظر بگیرید اشاره کرده ایم:

· صورت مستطیلی: اگر صورت مستطیلی دارید، بهتر است عینک آفتابی با فریم گرد یا جامد را انتخاب کنید. شکل این قاب ها به چهره شما تعادل می بخشد.

· صورت مثلثی: در این صورت یک عینک با فریم بزرگ و چشم نواز می تواند انتخاب خوبی باشد. فریم هایی که در بالا ضخیم تر هستند و به تدریج به سمت پایین مخروط می شوند برای این نوع صورت مناسب تر هستند.

· صورت گرد: اگر صورت گرد دارید، بهتر است فریم هایی با طرح مستطیل یا بلند انتخاب کنید. این نوع فریم ها می توانند صورت شما را سفت و بلندتر نشان دهند.

· صورت بیضی: اگر صورت بیضی دارید می توانید از انواع فریم استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که عرض فریم باید کمی بیشتر از عرض صورت شما باشد تا تعادل خوبی بین اندازه صورت و عینک ایجاد شود.

· صورت مربعی: در این حالت عینک آفتابی با فریم گرد مناسب است. این فریم ها زاویه صورت شما را کاهش داده و آن را گردتر نشان می دهند.

فریم عینک آفتابی مناسب را انتخاب کنید

انتخاب فریم عینک آفتابی مناسب نیز بسیار مهم است زیرا فریم می تواند شکل صورت شما را متعادل و مطابقت دهد و شخصیت شما را تکمیل کند. در اینجا چند نکته برای انتخاب فریم عینک آفتابی مناسب آورده شده است:

1- فرم صورت: هر فرم صورت نیاز به یک قاب مناسب دارد.

۲- سایز: حجم و اندازه فریم باید با اندازه صورت شما همخوانی داشته باشد. فریم های بزرگتر می توانند قسمت بیشتری از صورت را بپوشانند، فریم های کوچکتر صورت را کوچکتر نشان می دهند. اندازه قاب باید با قطر چشم و پهنای صورت شما مطابقت داشته باشد.

3- استایل و سلیقه شخصی: عینک آفتابی یک اکسسوری مد است و باید با سلیقه و استایل شما مطابقت داشته باشد. قابی را انتخاب کنید که با سبک شما مطابقت داشته باشد و به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

4- مواد و رنگ های مرکز: مواد و رنگ های مرکز نیز نقش مهمی در انتخاب مناسب دارند. فریم فلزی شیک تر و شیک تر است، در حالی که فریم پلاستیکی سبک و شیک است. همچنین انتخاب رنگی که با رنگ پوست و موی شما همخوانی داشته باشد به همه کمک خواهد کرد.

5- فعالیت های خاص: اگر برای فعالیت های خاص مانند ورزش یا ورزش های آبی به عینک آفتابی نیاز دارید، به جنس و طراحی فریم آن توجه کنید.

 

مقاله کامل:  https://virgool.io/@imshahbazi/نکاتی-که-برای-خرید-عینک-آفتابی-نباید-فراموش-کنید-ublzydiz5npv

  • ترش واش


در مورد رشد موی کراتینه چه می دانید؟ اگر قصد دارید شغل مناسبی پیدا کنید و به عنوان آرایشگر مشغول به کار شوید، کمی وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید.

همانطور که می دانید سالن های زیبایی مردانه و زنانه از سودآورترین مشاغلی هستند که امروزه در آن حضور داریم. زیرا توجه زنان و مردان به زیبایی بیش از پیش افزایش یافته است. کراتینه مو یکی از بهترین گزینه ها برای تمرین است که پس از آن می توانید در سالن های زیبایی کار کنید و در این زمینه فعالیت کنید.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو روشی بسیار راحت است که به صورت موضعی روی ساقه مو اعمال می شود و تاثیر محسوسی بر وضعیت ساقه مو دارد. به عبارت دیگر کراتینه مو بسیاری از مشکلات ساقه مو را حل کرده و آنها را ترمیم می کند. در این روش از مواد شیمیایی خاصی استفاده می شود که مو را تغذیه و حالت می دهد و خشکی و زبری آن را از بین می برد. به همین دلیل اتو مو برای افرادی که به دلایل مختلف با ریزش مو مواجه می شوند و از مشکلاتی مانند دو شاخه شدن، خشکی مو، زبری مو و ریزش مو رنج می برند بسیار مناسب است. این روش نه تنها ساقه مو را ترمیم و بازسازی می کند، بلکه ظاهری براق و ابریشمی به موها می بخشد که در زیبایی مو بسیار موثر است.

آموزش کراتینه مو

آموزش کراتینه مو به دلیل مزایای فراوان این روش برای مو در مراکز آموزشی مختلف برای دانشجویان گران قیمت انجام می شود و کسانی که تمایل به یادگیری این تکنیک دارند می توانند در این دوره آموزشی کراتینه مو شرکت کنند. اما با توجه به اینکه مراکز مختلف شرایط آموزشی یکسانی ندارند و کیفیت خدمات متفاوت است، بهتر است در انتخاب مرکز آموزشی دقت لازم را داشته باشید و گروه مناسبی را در این زمینه برای فراگیری کامل تخصص کراتینه انتخاب کنید. آموزشگاه های معتبر و پرطرفدار معمولا آموزش حرفه ای کراتینه مو را برگزار می کنند، باید به دنبال دوره های آموزشی کراتینه مو در این مراکز باشید تا نتیجه خوبی بگیرید.

مراحل آموزش کراتینه مو

کراتینه مو یک روش ترمیم مو چند مرحله ای است، بنابراین آموزش مراحل زیر را شامل می شود و این مراحل باید توسط داوطلبان انجام شود:

شستن مو با شامپو

هیدروژناسیون مو

موها را کاملا خشک کنید

تارهای مو را از هم جدا کنید

برای دستور غذا به مواد اولیه مراجعه کنید

مالیدن ماده به ساقه مو

به جذب مواد در حفره توپ کمک می کند

برس مو

پزشکان کراتینه مویرگی باید تمام این مراحل را به طور کامل و صحیح انجام دهند.

آیا می توان کراتینه مو را در خانه انجام داد؟ https://www.aryanews.com/News/20230905173904530/

یکی از مزایای کراتینه مو این است که به موقعیت خاصی بستگی ندارد و کسانی که این تکنیک را یاد می گیرند می توانند آن را برای متقاضیان در هر جایی اعمال کنند. در نتیجه کراتینه کردن مو در منزل نیز امکان پذیر است و با مواد اولیه می توانید این روش را به راحتی در منزل یا هر مکان مناسب دیگری انجام دهید.

فواید آموزش کراتینه مو

آموزش کراتینه مو می تواند مزایای زیر را برای شما عزیزان داشته باشد:

پتانسیل کسب درآمد بسیار زیاد

فرصت استفاده از کار پاره وقت مناسب

دسترسی به بازار کار در کمترین زمان ممکن

کراتینه مو به محل و محل آن بستگی ندارد

بدون نیاز به تجهیزات سنگین و گران قیمت

امکان انجام کراتینه مو برای افراد شهرها و کشورهای دیگر

توانایی کار در هر شهر، استان یا کشور دیگر

دوره آموزشی کراتینه موی کوتاه

مدت کوتاه دوره آموزشی

هیچ محدودیت سنی و جنسیتی وجود ندارد

توانایی استفاده از این مهارت به عنوان شغل دوم

بدون محدودیت زمانی

آزادی این کار و نبود کارفرما در آن

آ...

آموزش کراتینه مو برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، کراتینه مو یک مهارت خنثی جنسیتی است و هم مردان و هم زنان می توانند این مهارت را یاد بگیرند و تمرین کنند. در واقع تنها خانم ها نیستند که از کراتینه مو استفاده می کنند، آقایان نیز از کراتینه مو در سالن های زیبایی آقایان برای زیباتر شدن موهای خود استفاده می کنند، بنابراین آموزش انجام خدمات کراتینه موجود در سالن های زیبایی مردانه برای آقایان نیز امکان پذیر است. نامزدها برای اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه آرایش مراجعه کنید.

هزینه آموزش کراتینه مو چقدر است؟

خوشبختانه دوره های آموزشی کراتینه مو گران نیست و شما می توانید با صرف هزینه بسیار کمی در این دوره ها شرکت کرده و مهارت های کراتینه مو را بیاموزید. اما از آنجایی که هزینه های آموزش این تکنیک در مدارس مختلف یکسان نیست، نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن تعیین کرد. پس ابتدا مرکز آموزشی مورد نظر خود را در این زمینه انتخاب کرده و سپس برای اطلاع از این موضوع قیمت را از آنها جویا شوید. هزینه آموزش کراتینه مو می تواند به عوامل زیر بستگی داشته باشد: https://www.aryanews.com/News/20230905174435953/
طول دوره

اساتید و معلمان برگزار کننده دوره

زمین تمرین

به دانش آموزان مدرک اعطا شد

اعتماد و اعتبار مرکز آموزشی

در...

آخرین مقاله

آموزش کراتینه مو می تواند شروع خوب و هیجان انگیزی برای افرادی باشد که به آرایشگری علاقه دارند و می خواهند با تکنیک های ساده وارد این عرصه شوند. کراتینه مو برای داوطلبان بسیار ایمن و مطمئن بوده و هیچ خطری برای دانش آموز ندارد. در حالی که بسیاری از قسمت های دیگر آرایشگاه خطرناک هستند و می توانند برای متقاضی مشکل ایجاد کنند. در نتیجه با نفوذ به ناحیه محافظت شده کراتینه مو می توانید اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید تا در صورت تمایل بتوانید به نواحی دیگر نیز نفوذ کنید.

  • ترش واش


شرکت سایپا دستگاه جدیدی به نام Quick GX را روانه بازار کرده است که طراحی بسیار زیبا و متفاوتی دارد. این خودرو تفاوت چندانی با مدل های قبلی خودروهای سایپا ندارد، اما در هر صورت باید قبل از خرید، ویژگی های آن را به طور کامل بررسی کنید تا ببینید آیا این خودرو به درد شما می خورد یا خیر؟ کوییک در مدل های مختلف تولید می شود. در این مقاله به بررسی ویژگی های دستگاه Quick GX می پردازیم. اگر شما نیز می خواهید در مورد آن بدانید تا پایان بررسی سریع خودرو GX با کارمادیو همراه باشید

در ابتدا باید بگوییم که سایپا کوییک نسخه فیس لیفت شده هاچ بک ساینا و خود ساینا نیز نسخه فیس لیفت شده تیبا است. با توجه به این اوصاف می توان گفت که خودروی کوئیک یکی از خودروهایی است که تاکنون نام های زیادی را با تغییرات بسیار اندک دریافت کرده است.

این خودرو اولین بار در سال 1396 با مشخصات فنی سایپا و تیبا و موتور M15 عرضه شد و به دست مشتریان رسید. تا به امروز انواع و اقسام مختلفی از این دستگاه در بازار به فروش می رسید که از آن جمله می توان به کوییک معمولی، کوییک اس، کوییک اس پلاس، کوییک فول اتوماتیک، کوییک اتوماتیک، کوییک دنده آر، کوییک آر، کوییک جی ایکس و ... اشاره کرد.

Quick GX auto یک شرکت جدید از سایپا است که امکانات بیشتری نسبت به کوییک اس دارد که این تغییرات مربوط به ظاهر و قسمت فنی آن است که البته تغییرات در قسمت فنی آن نسبتاً کم است. مدل های مختلف کوییک اتو با تغییراتی در بازار عرضه شده است که در صورت تمایل به خرید یکی از این مدل ها باید با ویژگی های هر یک از آنها آشنا شوید.

بررسی سریع GX Expert

ظاهر خودروهای کوییک جی ایکس و کوییک اس یکسان بوده و تغییر خاصی در آن مشاهده نخواهید کرد. شیشه جلو و سپر جلوی خودرو تغییرات نسبتاً جزئی داشت و در مقایسه با سایر انواع کوئیک شاهد تغییر ظاهری جزئی در ظاهر آن بودیم. اما وقتی وارد فضای داخلی Quick GX می شویم، شاهد 3 تغییر عمده نسبت به Quicks های معمولی هستیم که عبارتند از:

تغییراتی در طراحی دکمه ها در سمت چپ فرمان ایجاد شده است

یک منطقه کیلومتری با طراحی جدید تعبیه شده است.

فرمان D شکل

مهمترین ویژگی های فنی و آپشن های Quick GX نسبت به نسخه قبلی این خودرو عبارتند از:

Quick GX از موتور MI5 GSI با فناوری زمان بندی متغیر و سر سوپاپ ها (WTi) استفاده می کند.

قدرت و گشتاور خودرو حدود 5 درصد افزایش یافته است.

استفاده از رینگ های آلومینیومی 14 اینچی به جای استیل

دکمه های کنترل روی فرمان تعبیه شده است.

از روکش های چرمی برای صندلی ها استفاده کنید

یک سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش 7 اینچی نصب کنید

دوربین عقب داره

رهبری

Autolite

دارای سیستم کنترل باد لاستیک به نام TPMS

دارای چراغ های جلوی اتوماتیک یا خودکار نور است

سیستم جی پی اس

متاسفانه هنوز خبری از Kills Starter در مود نسخه کامل این خودرو نیست. این آپشن بر روی خودروهای فول پلاس اتوماتیک 2017 نصب می شود. عملکرد فناوری WTi یا تایمینگ هوشمند متغیر سوپاپ این است که دریچه هوا کمی دیرتر باز می شود و با دور موتور کمی دیرتر بسته می شود. بنابراین، راندمان موتور Quick GX افزایش می یابد.

ما شاهد تغییرات زیادی با این خودرو بوده ایم و این تغییرات عمدتا در پیستون ها، سیستم اگزوز، شکل محفظه احتراق و همچنین WT و سایز است. این تغییرات منجر به بهبود عملکرد فنی خودرو از جمله: مصرف سوخت کمتر، امکان سوخت بیشتر در دور موتور کمتر و عدم نیاز به فشار زیاد پدال گاز شد.
 

همه این ویژگی های جدید با هم ترکیب می شوند تا خروجی موتور کوئیک را از 87 اسب بخار به 90 تا 92 اسب بخار افزایش دهند. گشتاور آن نیز از 128 به 132 به 138 نیوتن متر افزایش یافته است. اگرچه تغییرات نسبتاً کوچک بود، اما منجر به تغییرات عمده در موتور شد.

ویژگی های Quick GX

عموماً مردم هنگام خرید خودرو می خواهند بدانند خودرو چه ویژگی هایی دارد. زیرا استفاده از دستگاه های جدید باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

حسگر روشنایی

نور در طول روز

بلوتوث

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با قابلیت نمایش صفحه نمایش گوشی موبایل

تهویه دستی آتش نشانی

به ماشین پارکینگ گوش کن

سنسور باد لاستیک

 

کوییک gx یکی از مدل های تولید شده توسط دستگاه کویک می باشد که توسط شرکت سایپا وارد بازار شد. خودروی کوئیک جی ایکس با ظاهری زیبا و امکانات مفید فراوان طراحی شده است و پاسخگویی مناسبی به نیاز عموم مردم دارد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، ابتدا ویژگی های آن را بررسی کنید تا بدانید که آیا با نیاز شما مطابقت دارد یا خیر.

 

  • ترش واش


سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مجموعه ای از فعالیت هایی است که در طراحی و کدنویسی وب سایت، طراحی استراتژی محتوا، ایجاد محتوا و لینک سازی خارجی انجام می دهیم تا به جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل برسیم و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت جذب کنیم.

به عبارت دیگر؛ ما باید توجه ویژه ای به رضایت کاربر از نتیجه در گوگل داشته باشیم.

عوامل زیادی بر سئوی سایت تاثیر می گذارد و موقعیت آن را در نتایج جستجو تعیین می کند، از کلمات به کار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینک های دریافتی از سایت های دیگر و همچنین استانداردسازی ساختار (فنی) سایت و کدنویسی برای موتورهای جستجو، این موضوع را تحت تاثیر قرار می دهد. بهبود سئو سایت ما.

همه این عوامل  ژاکت آکادمی زمانی ارزشمند و موثر هستند که با هدف بزرگتر بهبود تجربه کاربر همراه شوند.

چرا سئو برای ما مهم است؟

هر روز میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، اما دلیل اهمیت سئو بیشتر از حجم جستجو است.

با ظهور و گسترش تلفن های همراه، مرور وب به ابزاری قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای یافتن پاسخ سوالات، تصمیم گیری در مورد خرید محصول یا یافتن نزدیک ترین نانوایی تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نشان داده می شود، نقش مهمی در ادراک و فرآیند تصمیم گیری او دارد.

با سرمایه گذاری در سئو، فرصت ملاقات با مخاطبان را در زمان مناسب خواهیم داشت. هنگامی که به دنبال یک محصول یا خدمات می گردند و به دنبال پاسخ مناسب می گردند، به دوست قابل اعتماد خود گوگل مراجعه می کنند.

اعتماد کاربر؛ این برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل می کند. در واقع، ما به نتیجه جستجوی خود در گوگل بیشتر از محتوایی که به صورت تبلیغاتی (بنر، اس ام اس، ایمیل و غیره) ارائه می شود، اعتماد داریم.

کسب و کارهای سنتی فکر می کنند داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند برای ورود به دیجیتال مارکتینگ کافی است.
 

فروشگاه پوشاکی را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با قیمت‌های پایین ارائه می‌دهد، اما در شهری با جمعیت کم، در طبقه همکف یک کالسکه یا خیابان ایزوله محل زندگی قرار دارد. فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می دهد مطابقت دارد؟ او قطعاً نمی توانست از تمام قدرت خود استفاده کند.

همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه فیزیکی بر تعداد بازدید و فروش تاثیر می گذارد، برای یک وب سایت نیز مهم است که در نتایج جستجو ظاهر شود و برای کلمات کلیدی رتبه بندی شود و برای این کار به یک چیز نیاز داریم: SEO.

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

افرادی که تازه وارد سئو شده اند معمولا با سوالات منطقی مواجه می شوند که درک اهمیت سئو و نیاز به گوگل را دشوار می کند. سوالاتی مانند:

آیا گوگل از هوش مصنوعی استفاده نمی کند؟ آیا با هزاران مهندس نخبه ملاقات کرده اید و سال ها برای بهبود الگوریتم های خود و ارائه بهترین پاسخ ممکن به کاربران خود کار کرده اید؟ پس چرا هنوز نمی توانید محتوای ارزشمند را تشخیص دهید؟چرا سایت شما باید برای رتبه بندی از استانداردهای سئو پیروی کند؟

این را فراموش نکنید؛ هدف گوگل تنها شناخت کیفیت محتوا و اقتدار سایت نیست، بلکه برند آنها برای نشان دادن کاربر بسیار مهم است.

صفحه اول نتایج جستجو تا 10 وب سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد و هر وب سایتی که رتبه بالاتری داشته باشد فرصت بیشتری برای جلب توجه کاربر و افزایش بازدید خواهد داشت. که منجر می شود به؛

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، با رقابت شدیدی روبرو هستیم.

تجربه ی کاربر؛ این کلمه کلیدی است که گوگل روی آن تاکید زیادی دارد، اما این تجربه صرفا به کیفیت محتوا بستگی ندارد. عوامل متعددی می تواند بر تجربه و رضایت کاربر تأثیر بگذارد، مانند سرعت رندر صفحه، خوانایی و دسترسی محتوا، و قابلیت اطمینان صفحه و نویسنده.

سایت ها و صفحات زیادی در وب وجود دارند که محتوای ارزشمندی ارائه می دهند، اما شما هرگز فرصتی برای قرار گرفتن در صدر نتایج ندارید! چون روی سایر جنبه های سئو تمرکز نمی کنند و زحمات خود را هدر می دهند، در نتیجه رقبای با محتوای کمتر ترافیک و فروش بیشتری می گیرند.

مهمترین رتبه سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو رقابتی است که در آن موفقیت فرآیندی زمان بر، پیچیده و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام می توانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند اما زمانی که در جهت درست و با هدفی خاص اجرا شوند کارایی لازم را دارند. برای موفقیت در سئوی وب سایت، به 3 بخش اصلی نیاز داریم:

سه اهرم اصلی موفقیت سئو چیست؟

1- تکنیک های سئو

قبل از شروع فعالیت های بازاریابی محتوا، به یک پلت فرم قدرتمند و یک وب سایت استاندارد نیاز داریم.

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری ژاکت، نشانه گذاری (شما) ثابت برای درک بهتر صفحه توسط ربات ها، بهبود سرعت سایت، نمایش بهتر در موبایل و موارد مشابه را سئو فنی می نامند.

2- بازاریابی محتوا

بدون محتوا، موفقیت در سئو تقریبا غیرممکن است. البته، ما به ترجیحات کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما، نه فقط محتوای متنی، بلکه همچنین تصاویر، ویدیوها، صداهای موجود در سایت و حتی ابزارهایی که ارائه می‌دهیم، به طور موثر پاسخ می‌دهیم.

فعالیت هایی مانند شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، تجزیه و تحلیل رقبا، توسعه استراتژی محتوا، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و رتبه بندی موضوعات، ایجاد لینک های داخلی و غیره را می توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا در نظر گرفت.
 

  • ترش واش

 

آیا به دنبال تأمین نهال‌های باکیفیت برای باغ یا فضای سبز خود هستید؟ آیا می‌خواهید به سادگی و با اطمینان از کیفیت، نهال‌های مورد نظر خود را خریداری کنید؟ خوشبختانه، با پیشرفت فناوری، امکان خرید آنلاین نهال‌های مختلف به راحتی در دسترس قرار گرفته است. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و نکات مهم خرید آنلاین نهال‌ها خواهیم پرداخت.

1. مزایای خرید آنلاین نهال‌

1.1. تنوع گسترده

در پلتفرم‌های آنلاین، می‌توانید انواع نهال‌ها از جمله درختان میوه، گل‌ها، درختچه‌ها و گیاهان زینتی را مشاهده کنید و از بین آن‌ها انتخاب کنید.

1.2. اطمینان از کیفیت

وب‌سایت‌های معتبر اغلب اطلاعات دقیقی از جمله تصاویر و توضیحات دقیق ارائه می‌دهند، که به شما کمک می‌کند تا از کیفیت و ویژگی‌های نهال‌ها مطلع شوید.

1.3. ارسال آسان

با خرید آنلاین، نهال‌های مورد نظر به آدرس دلخواه شما ارسال می‌شوند، که این امر برای شما زمان و انرژی زیادی صرفه جویی می‌کند.

2. روش‌های انتخاب نهال‌ها

2.1. مطالعه و تحقیق

قبل از خرید آنلاین نهال میوه ، حتماً نیاز دارید که در مورد نهال‌های مورد نظرتان تحقیق کنید. ویژگی‌ها، نیازهای آبی و خاکی، نور و دما از جمله مواردی هستند که باید به آن توجه کنید.

2.2. انتخاب مناسب براساس محیط

باید نهال‌هایی را انتخاب کنید که با اقلیم و خاک منطقه‌تان سازگاری داشته باشند تا بتوانید به راحتی آن‌ها را رشد دهید.

2.3. مراجعه به نظرات کاربران

در وب‌سایت‌های خرید آنلاین نهال مثمر و خرید آنلاین نهال غیرمثمر ، معمولاً نظرات و تجربیات دیگر خریداران نیز قابل مشاهده هستند که می‌تواند به شما در انتخاب کمک کند.

3. نکات مهم برای خرید آنلاین نهال‌ها

3.1. انتخاب منبع معتبر

حتماً از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خرید کنید تا از کیفیت نهال‌ها اطمینان حاصل کنید.

3.2. مطالعه شرایط خرید

قبل از تایید سفارش، شرایط خرید از جمله قیمت، هزینه ارسال، شرایط برگشت کالا و گارانتی را دقیق بررسی کنید.

3.3. زمان مناسب خرید

بهتر است در فصول مناسبی که نهال‌ها بهترین شرایط رشد دارند، خرید خود را انجام دهید.

4. نگهداری و کاشت نهال‌ها

4.1. انتخاب محل مناسب

محیط مناسب برای رشد نهال‌ها را با توجه به نیازهای هر گونه انتخاب کنید. برای مثال، نهال‌های نیازمند نور زیاد را در محیط‌های خورشیدی قرار دهید.

4.2. آبیاری منظم

آبیاری منظم و مطابق با نیازهای گوناگون هر نهال، به رشد سالم آن‌ها کمک می‌کند.

4.3. مراقبت از خاک و تغذیه

خاک حاوی مواد غذایی مناسب برای نهال‌ها انتخاب کنید و در صورت لزوم از مواد تغذیه‌ای مناسب استفاده کنید.

5. نتیجه‌گیری

خرید آنلاین نهال‌ها به عنوان یک روش نوین، به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با اطمینان از کیفیت، گیاهان و نهال‌های مورد علاقه‌تان را تهیه کنید. با دقت در انتخاب و مراقبت‌های لازم، می‌توانید به رشد سالم و دلپذیر نهال‌ها در محیط خود شاهد باشید.

پرسش‌های متداول

پرسش 1: آیا نهال‌های میوه نیاز به مراقبت خاصی دارند؟

بله، نهال‌های میوه برای رشد و تولید محصول به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند. باید از آبیاری، تغذیه و حمایت از آن‌ها در مقابل آفات و بیماری‌ها به خوبی اطلاع داشت.

پرسش 2: آیا می‌توانم نهال‌ها را در هر فصلی خریداری کنم؟

بسته به نوع نهال و شرایط اقلیمی منطقه‌تان، فصول مختلفی برای خرید مناسب می‌تواند وجود داشته باشد. بهتر است با مشاوره کارشناسان انتخاب کنید.

پرسش 3: آیا می‌توان نهال‌ها را در گلدان‌های آپارتمانی کاشت؟

بله، می‌توانید نهال‌های کوچک را در گلدان‌های آپارتمانی کاشت کنید. اما بهتر است مطمئن شوید که شرایط نور، آب و خاک مناسب باشد.

پرسش 4: آیا تضمینی برای رشد نهال‌ها ارائه می‌شود؟

بله، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین تضمینی برای رشد اولیه نهال‌ها ارائه می‌دهند، اما حتماً شرایط و مقررات مربوطه را مطالعه کنید.

پرسش 5: آیا می‌توان نهال‌ها را به دیگران هدیه داد؟

بله، خرید و اهدای نهال‌ها به عنوان هدیه‌ای پایدار و مفید بسیار متداول است. این کار نشانه‌ای از اهمیت و مراقبت از محیط زیست خواهد بود.

 

  • ترش واش

متن آهنگ چشمات کسری زاهدی

آرزوهایی که داشتم بعدِ تو، تو سـینه میمیرن…

بعد تو روزای هفته، مثل جمعه؛ خیلی دلگیرن…

مثله اشکای یک ماهی توی دریا دیگه معلوم نیست

ادما اشکای منو تو بارونا جدی نمیگیرن

آخه چشمات، برای من نفس نمیذاره…

یه زندگی به من بـدهکاره!♫!
بیا از این جدایی دست بردار !♫!
دلِ عاشـق خدا می دونه که گرفتاره

ولی غرورشَم نمی ذاره!♫!
بگه چقد خرابه حالش !♫!

آهنگ جدید کسری زاهدی به نام «چشمات»

  • ترش واش