سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

۱۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

کارواش صنعتی دستگاهی است که از 4 قسمت اصلی تشکیل شده است:

1 - پمپ کارواش

2- موتور برق

3- موتور و کوپلینگ (چرخ و محور)

4- شیر فشار شکن



سینک صنعتی چیست؟

کارواش صنعتی یا واتر جت به ماشین لباسشویی بسیار قدرتمندی اطلاق می شود که در کارخانجات، کارخانجات و صنایع خانگی برای تمیز کردن نواحی مختلف، ابزار و قطعات مختلف استفاده می شود. این دستگاه که از دو قسمت اصلی پمپ کارواش و پمپ برقی تشکیل شده است، کار شستشو و لایه برداری را بر اساس فشار آب به بهترین نحو انجام می دهد. ابزار طراحی و تولید این دستگاه تماما ساخت ایتالیا و با کیفیت می باشد.

به طور کلی دستگاه های کارواش صنعتی از نظر دبی آب با فشار بالا در رنج های مختلفی تولید می شود تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان در صنایع مختلف باشد. در واقع هدف اصلی از تولید این تجهیزات تامین کلیه نیازهای نظافتی در صنایع مختلف برای رفع آلودگی با کیفیت و صرفه جویی بالا با پاشش آب فراوان است.



مزایای استفاده از کارواش صنعتی چیست؟

صنعت akvoŝpruco

یکی از سوالاتی که اکثر خریداران در ذهن دارند این است که با توجه به مشخصات فنی پمپ کارواش صنعتی، علاوه بر پاشش آب با فشار بالا چه مزایای دیگری را می توان در نظر گرفت؟ به طور کلی زمانی از واتر جت صنعتی استفاده می شود که قصد مصرف آب کمتری داشته باشیم. به عبارت دیگر در مصرف آب صرفه جویی کنید. شکی نیست که در استفاده از چنین دستگاه مکانیزه ای نسبت به روش های سنتی و قدیمی نظافت با اسپری پرفشار از مقدار بسیار کمی آب برای حذف آلودگی ها استفاده می شود.

همچنین با یک کارواش صنعتی می توان کارهای نظافتی را به راحتی و در کمترین زمان انجام داد و کیفیتی منحصر به فرد و ماندگار به جا گذاشت. به بیان ساده، کاهش تعداد نیروهای خدماتی که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها دارد، از مزایای این تجهیزات است. از دیگر مزایای استفاده از واترجت صنعتی می توان به ویژگی اصلی آن اشاره کرد که فشار بالای آن و استفاده از ابزارهای قدرتمند با اندازه های استاندارد مانند نیزه، تمیز کردن تمامی قسمت های باریک و غیر قابل دسترس را آسان می کند. از طرفی کاهش مصرف مواد شوینده، انواع مدل های کارواش صنعتی را دوستدار محیط زیست می کند.
 

مراجعه به ادامه مطلب: https://abniro.com/car-wash-pump/کارواش-صنعتی/

  • ترش واش


بوتاکس یک داروی تزریقی است که برای رفع چین و چروک به عضلات زیر پوست تزریق می شود. بوتاکس نوعی سم است که توسط باکتری کلستریدیوم تولید می شود و با فلج کردن عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک های پوست از بین می رود.

انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی چین و چروک پوست است. اگر با مواد خارجی از حرکت ماهیچه ها جلوگیری شود، چین و چروک های سطح پوست نیز از بین می رود.

تزریق بوتاکس در ناحیه مورد نظر با از بین بردن فعالیت عصبی این ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می کند و در نتیجه در حالی که عضلات فلج می مانند، درد برای مدتی از بین می رود.

استفاده از سم بوتولینوم در لوازم آرایشی اولین بار در سال 1980 توسط یک پزشک کانادایی کشف شد. این پزشک به طور تصادفی متوجه شد که بیمارانی که برای درمان چین و چروک تزریق بوتاکس دریافت کرده بودند نیز ناپدید شدند.


استفاده از بوتاکس

در ابتدا از سم بوتولینوم برای درمان پزشکی استفاده می شد، اما همانطور که قبلا ذکر شد، با کشف زیبایی این ماده، استفاده از آن در کاربردهای آرایشی بیشتر از درمان رایج شد. به طور کلی از بوتاکس برای موارد زیر استفاده می شود:


درمان سردردهای میگرنی

دو طرف صورت را با هم مقایسه کنید

درمان افتادگی پلک

درمان عضلات صورت و گردن

درمان پرش پلک

درمان انحراف چشم

از بین بردن جای زخم های دردناک

درمان و کاهش تعریق بیش از حد در نواحی مختلف بدن مانند کف دست یا زیر بغل

برای درمان مثانه بیش فعال مفید است

پنجه کلاغی دور چشم را بردارید

بالا بردن ابرو

درمان شلی گوشه لب و نوک بینی

کاهش خطوط ایجاد شده روی گردن

چین و چروک های چانه را از بین ببرید

خطوط اخم را از بین ببرید

دارو خط خنده



در موارد کمتر رایج، سم بوتولینوم نیز می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

ترشح بیش از حد بزاق

مشکل در بلع غذا در مری

فک و دهان را ببندید

تارهای صوتی حنجره

شقاق مقعدی



اقلام ممنوعه برای تزریق بوتاکس

گروهی از افراد بسته به شرایط مختلف همیشه مجاز به استفاده از روش های زیباسازی نیستند. در مورد تزریق بوتاکس در پیشانی و سایر نواحی صورت، گردن و سایر نقاط باید توجه داشت که اگر جزو یکی از گروه های زیر هستید باید از انجام آن اجتناب کنید:

افرادی که سابقه مشکلات قلبی عروقی دارند

کسانی که کمتر از دو هفته پیش برای بیماری های مختلف واکسینه شدند.

افراد زیر 18 سال یا بالای 80 سال.

مادرانی که باردار یا شیرده هستند.

افرادی که سابقه بیماری های عفونی و التهابی در ناحیه تزریق دارند.

افراد مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی یا بیماری هایی مانند ام اس

افرادی که مشکلات لخته شدن خون دارند یا کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

کسانی که سیستم بدنشان بسیار ضعیف است یا بدنشان عفونت جدی دارد.
 

 

فواید بوتاکس

تزریق بوتاکس فواید زیادی دارد و همین امر باعث شده است که این روش در نقاط مختلف دنیا برای کاربردهای پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از مهمترین فواید بوتاکس عبارتند از:

بوتاکس یک روش غیر تهاجمی است و خطرات اعمالی مانند سفت کردن پوست را به همراه ندارد.

برای تزریق بوتاکس نیازی به استفاده از بیهوشی و بستری شدن بیمار در بیمارستان یا کلینیک زیبایی نیست.

تزریق بوتاکس نسبت به سایر روش های زیبایی درد بسیار کمتری دارد.

قیمت بوتاکس در مقایسه با روش های جراحی زیبایی پوست بسیار پایین است.

برخلاف جراحی، تزریق بوتاکس دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

درمان اصلی بعد از عمل بوتاکس آرامش است.

نتایج و اثرات قرص بوتاکس بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و نتایج آن نسبتا طولانی مدت است.



عوارض بوتاکس

تزریق بوتاکس مانند بسیاری از عمل های زیبایی می تواند عوارض مختلفی داشته باشد. این عوارض احتمالی در همه افراد رخ نمی دهد، اما احتمال بروز آنها در درصد کمی از افراد وجود دارد.

با توجه به اینکه سم بوتولینوم ماده ای سمی و کشنده است، استفاده نادرست از آن می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر و حتی مرگ شود.

اما احتمال این اتفاقات نادر است و با مراجعه به کلینیک های معروف زیبایی و استفاده از برندهای معروف بوتاکس امکان بروز این عوارض وجود ندارد.

هماتوم

یکی از بزرگترین و شایع ترین عوارض این عمل زیبایی، احتمال کبودی در محل تزریق بوتاکس است. بروز این عوارض عمدتاً به دلیل عدم مهارت پزشک متخصص و یا آسیب به عروق است.

با تزریق بوتاکس در حالت نشسته و فشار دادن پزشک به محل تزریق تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری می شود.

قرمز

یکی دیگر از عوارض اجتناب ناپذیر استفاده از بوتاکس قرمزی محل تزریق است که معمولا پس از چند ساعت از بین می رود. علاوه بر این، استفاده از کمپرس آب سرد می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش قرمزی داشته باشد.

لارا

درد حین و بعد از تزریق یکی دیگر از عوارض تزریق بوتاکس است. درد حین زایمان معمولاً بسیار خفیف است و اکثر مراجعین آن را تحمل می کنند.

اما اگر آستانه تحمل درد شما پایین است، باید قبل از تزریق و پس از مشاوره با متخصص تزریق بوتاکس از بی حسی موضعی استفاده کنید.

برخی افراد پس از بوتاکس سردرد و حالت تهوع را تجربه می کنند. این عوارض معمولاً در افرادی که برای اولین بار از بوتاکس استفاده می کنند رخ می دهد. با توصیه پزشک می توان از مسکن و ضد تهوع برای تسکین سردرد و حالت تهوع استفاده کرد.
 

 

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

مدت زمان تأثیر بوتاکس در چین و چروک صورت و گردن یا برای رفع مشکلاتی مانند جلوگیری از تعریق بیش از حد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به طور متوسط ​​اثرات تزریق سم بوتولینوم از 4 تا 6 ماه طول می کشد، اما عوامل زیر می توانند در کاهش یا افزایش این زمان تاثیر بسزایی داشته باشند:

عمق چین و چروک

سن یک فرد

نوع پوست و سطح ترشح استیل کولین
 

مراجعه به منبع:   https://cliniczibayi.com/تزریق-بوتاکس/تزریق-بوتاکس-در-شیراز-10-بهترین-پزشک-برا

  • ترش واش


خاک

خاک ترکیبی از مواد ریز و مواد معدنی است که در اثر هوازدگی و تجزیه سنگ ها ایجاد می شود. انواع خاک ها به دو گروه چسبنده و غیر چسبنده با دانه های ریز یا درشت تقسیم می شوند.

بزرگترین سطح زمین خاک است که نوع آن به آب و هوا، نوع سنگ اولیه، فعالیت موجودات زنده و منطقه جغرافیایی بستگی دارد.

خاک رس یکی از خاک های چسبنده است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این خاک حاصل فرسایش سنگهای دگرگونی و آذرین است و به دلیل ذرات بسیار ریزش کلوئید نیز نامیده می شود. نکته مهم در استفاده از این متریال، انتخاب نمونه با کیفیت است.

خاک بهترین ماده ای است که می توان از آن برای کنترل دمای ساختمان استفاده کرد. استفاده از خاک رس به حفظ پایداری حرارتی در ساختمان کمک می کند.

از آنجایی که خانه سازی در تابستان و زمستان هوای گرم یا سرد را دوست دارد، استفاده از خاک رس در ساختمان سازی می تواند در تثبیت گرما و سرما و کنترل دما بسیار موثر باشد.



کاربری زمین

از خاک رس در تولید آجر، کاشی، سرامیک، گچ و مصالحی مانند ملات رسی، سیمان، گچ آهکی، کاه و سفال استفاده می شود. دلیل اصلی استفاده از این متریال قیمت مناسب، سهولت استفاده و کندی آن است.



سنگ

سنگ یکی از مصالحی است که از قدیم الایام در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شده است. سنگ ها به مواد جامد و سختی اطلاق می شود که از ترکیب یک یا چند کانی به وجود می آیند و به سه دسته کلی سنگ های آذرین، سنگ های رسوبی و سنگ های دگرگونی تقسیم می شوند.

جزء اصلی همه سنگ ها سیلیکون است اما با توجه به شرایط تشکیل آنها دارای کانی ها و مواد مختلفی هستند. مزیت استفاده از این ماده در دسترس بودن آن است.



انواع سنگ های ساختمانی

سنگ ها انواع مختلفی دارند که بر اساس استحکام و کارایی انتخاب می شوند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ های موجود در طبیعت عبارتند از گرانیت، مرمر، سنگ آهک، کوارتزیت، مرمر، ماسه سنگ، گابرو و دیوریت.

در صنعت ساختمان از سنگ ها به دو صورت طبیعی یا تصفیه نشده و غیر طبیعی یا تصفیه شده استفاده می شود. سنگ های طبیعی شامل سنگ های رودخانه ای، شن، سنگ های لایه ای و سنگ های کوهستانی است.

اما سنگ به سنگ هایی اطلاق می شود که با توجه به کاربردشان به اشکال مختلف در می آیند. سنگ گرانیت سنگ چند وجهی گرانیت و سنگ دابل ایکس از جمله این انواع سنگ هستند.



کاربرد سنگ

همانطور که می دانید معادن سنگ در کشور ما به وفور یافت می شود به همین دلیل در اکثر پروژه های ساختمانی از این نوع مصالح ساختمانی به دلیل قیمت مناسب، دوام بالا و سهولت دسترسی استفاده می شود.

تنوع زیاد سنگ امکان استفاده از این متریال را در مکان های مختلف فراهم کرد. از کاربردهای این مواد بادوام و بادوام می توان به ساخت تونل، پل، کف، پی، نما، ظروف سنگی چینی، تزئینات داخلی و راه پله اشاره کرد.



چوب

چوب محصول طبیعت است. از این ماده در تولید مواد مصرفی استفاده می شود.

در ساخت اکثر ساختمان ها و در انواع شرایط آب و هوایی این ماده کاربردهای ویژه ای دارد. چوب انواع مختلفی دارد، بنابراین کیفیت انواع چوب با یکدیگر متفاوت است.

حتی ممکن است یک گیاه و درخت یکسان ویژگی های متفاوتی داشته باشد. بنابراین از انواع چوب برای مصارف مختلف استفاده می شود. خوب است بدانید یکی از عواملی که بر کیفیت چوب تاثیر می گذارد شرایط رشد آن است.



نوعی درخت

به طور کلی چوب را می توان به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم کرد. چوب معمولی نوعی چوب جنگلی است که در رنگ ها و طرح های متنوع یافت می شود.

چوب مصنوعی حاصل فرآوری چوب طبیعی است و به دلیل مقاومت در برابر آب، گرما، گرد و غبار و تنوع بسیار مفیدتر از چوب طبیعی است.

قیمت چوب مصنوعی در مقایسه با چوب طبیعی مقرون به صرفه تر است. چوب مصنوعی نوعی متریال است که در انواع مختلف از جمله تخته سه لا، تخته سه لا، نئوپان و HDF ساخته و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.



استفاده از چوب

چوب برای مصارف مختلف ساختمانی از جمله ساخت در و پنجره، اعضای باربر ساختمان، نمای ساختمان، کفپوش، دیوارپوش، پله و تیرهای چوبی استفاده می شود.


آجر

آجر پرمصرف ترین ماده در صنعت است که در گذشته از خاک رس به دست می آمد. آجرهای سفالی که در زمان های قدیم استفاده می شد با روش های دستی و مکانیکی تولید و به مصرف کنندگان عرضه می شد.

آجر را می توان یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی دانست که از خاک رس و سایر مصالح با استفاده از حرارت زیاد در کوره های آجرپزی تولید می شود.

با توجه به مواد اولیه و کاربرد آن، آجرها در کوره های مختلف گرم می شدند: کوره هافمن، کوره تونلی، کوره کوره. 



انواع آجر

اگر می خواهید در مورد انواع آجر بیاموزید، می توانید به پیوندهای مربوطه نگاه کنید، اما به طور خلاصه این نوع مصالح ساختمانی رایج را درج کنید:

آجرهای معمولی: آجرهای مورد استفاده در ساختمان شامل آجرهای فشرده، آجرهای سفید و آجر قزاق می باشد.

آجر: آجرهای سفالی در مقایسه با آجرهای معمولی وزن سبکی دارند و به دو دسته سقف و دیوار تقسیم می شوند. اصولاً برای سهولت در چسبیدن به ملات، با سوراخ تولید می شود.

آجر جوش: آجر جوش یکی از آجرهایی است که در برابر ضربه، له شدن، سایش، مواد شیمیایی، یخ زدگی و پر شدن بسیار مقاوم است. آجرهای جوش داده شده مورد استفاده در ساخت و ساز در نهایت تا 6 درصد آب را جذب می کنند.

آجر نسوز: آجر نسوز مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد، بنابراین در محیط های با دمای بالا استفاده می شود. قسمت اصلی این آجر، خشت ریخته‌گری است. سنگ چخماق نه قلیایی دارد و نه آهک و در رنگ های متنوع تولید می شود.

سنگفرش: سنگفرش های مخصوص مقاومت لازم در برابر سایش و جذب آب را دارند و برای مکان ها و کف سازی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.



بتن

بتن از اختلاط آب و سیمان به دست می آید. سیمان مورد استفاده در بتن از نوع پرتلند است. در طول تولید این محصول از ویبره های مخصوص برای جلوگیری از ایجاد حباب هایی که باعث کاهش پایداری بتن می شود استفاده می شود.



انواع بتن

بتن سنگین: بتن هایی که از سنگدانه های سنگین ساخته می شوند را بتن سنگین می گویند. وزن این بتن بین 3000 تا 4000 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

بتن سبک: بتن سبک به بتنی گفته می شود که دارای سنگدانه های سبک باشد. اگر وزن بتن کمتر از 1920 کیلوگرم بر متر مربع باشد، بتن سبک محسوب می شود. از بتن هوادهی برای ساخت بلوک های بتنی استفاده می شود.

بتن متخلخل: بتن متخلخل به بتنی اطلاق می شود که دارای سوراخ ها و سوراخ های زیادی برای عبور آب یا هوا باشد.

بتن سبک: در ساخت این بتن از مواد افزودنی هواکش استفاده می شود. انواع بتن هواکش در مناطق مستعد ذوب و یخ زدگی بتن استفاده می شود.

بتن با مقاومت بالا: مقاومت این بتن بیش از 40 مگاپاسکال است، در صورت کاهش نسبت آب و سیمان، بتن با مقاومت بالا تولید می شود، خواص مکانیکی این بتن بسیار بالا بوده و مواد شیمیایی نمی توانند به آن آسیب وارد کنند.

بتن پلیمری: در این نوع بتن از مواد پلیمری برای چسباندن بتن به یکدیگر استفاده می شود، بنابراین سیمان در حین تولید حذف می شود. مواد پلیمری حجم شکاف بین واحدها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بتن خود تراکم: بتن خود تراکم به بتنی اطلاق می شود که نیاز به ارتعاش نداشته و فقط با وزن خود متراکم می شود. بتن خود متراکم برای بتن عظیم استفاده می شود.

 


استفاده از بتن

در بین مصالح ساختمانی، بتن ماده بسیار مقاومی است که برای تقویت سازه استفاده می شود. بتن ها با توجه به نوع خود در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما عموماً در ساخت پل، سد، کف، تونل و کف استفاده می شود.

ابزار

صفحه نمایش به دلیل استحکام و انعطاف پذیری یکی از پرکاربردترین مصالح در ساخت و ساز می باشد. عموماً از این مواد به صورت خالص استفاده نمی شود، بلکه از آلیاژهای آنها استفاده می شود.

فولاد، مس، چدن، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ همگی آلیاژهای آهنی هستند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. آهن باعث افزایش دوام و استحکام سازه می شود اما تنها ضعف آن عدم مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. بنابراین برای این کار از پوشش های مختلفی استفاده می شود.



استفاده از آهن

محصولات فلزی در ساخت مصالح ساختمانی، تیرهای فلزی، ورق‌ها، درها، گوشه‌ها و نوسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


شیشه

شیشه ماده ای شفاف با قابلیت عبور نور است که کاربرد خاصی در ساخت دارد. در تولید این محصول از ماسه و سیلیکات استفاده شده است. این ماده بسیار شکننده است، بنابراین در تولید آن از تثبیت کننده هایی استفاده می شود تا مقاومت آن در برابر عوامل مختلف افزایش یابد.

انواع شیشه ها شیشه رنگی، شیشه دو جداره، شیشه نشکن، شیشه مقاوم در برابر آتش، شیشه سکوریت، شیشه منحنی، شیشه رفلکس و شیشه مات هوشمند بوده و با توجه به مقاومت مورد نیاز و برای مصارف مختلف انتخاب می شوند.

عینک هوشمند مات یکی از عینک هایی است که در خانه های هوشمند امروزی به چشم می خورد. این شیشه میزان نور ورودی به ساختمان را تنظیم می کند.

به عنوان مثال، در طول روز به طور خودکار کم نور می شود و در شب به حالت اولیه خود باز می گردد. عینک های هوشمند می توانند هزینه های گرمایش و گرمایش را تا حد زیادی کاهش دهند.



یک نوع شیشه

انواع مختلفی از لیوان ها برای مصارف مختلف تولید می شوند. شیشه های زیر بیشتر در ساختمان ها استفاده می شوند:

عینک های رنگی: همانطور که از نام آن پیداست، این شیشه ها در رنگ های مختلف هستند و نور زیادی را جذب می کنند و اندکی وارد می کنند.

بازتابنده: بازتابنده به عنوان یک آینه عمل می کند. این عینک دید در روز را در داخل خانه مسدود می کند. اما در شب این توانایی را از دست می دهد.شیشه انعکاسی طیف نور را منعکس کرده و از ورود آن به ساختمان جلوگیری می کند.

شیشه دو لایه: این شیشه با قرار دادن دو لایه شیشه تولید می شود و فضای بین آنها با گاز آرگون پر می شود. این شیشه ها نقش عایق صوتی و حرارتی ساختمان را دارند و در کاهش اتلاف انرژی بسیار موثر هستند.

شیشه لمینت یا نشکن: شیشه ای است که بر خلاف شیشه معمولی وقتی در اثر ضربه می شکند، خرده های آن پرواز نمی کند. زیرا بین لایه های این شیشه یک لایه نایلون قرار دارد که خرده های شیشه را در کنار هم نگه می دارد.

شیشه لمینت مقاوم ترین شیشه است که از چندین لایه شیشه تشکیل شده است که تحت تاثیر فشار و حرارت توسط لایه های نایلونی به هم متصل می شوند.

شیشه سکوریت: شیشه سکوریت نوعی شیشه است که با گرم شدن و سرد شدن سریع ساخته می شود. این شیشه را می توان در مناطقی که گرما و ایمنی مهم است استفاده کرد.

در صنعت ساخت و ساز از شیشه سکوریت برای درب های بدون قاب یا مکان هایی که ایمنی انسان در آنها اهمیت دارد استفاده می شود.

شیشه منحنی: شیشه منحنی به دلیل خواص منحصر به فردش مورد توجه معماران قرار گرفته است. به عنوان مثال استفاده از شیشه برای ایجاد دیوار راه پله زیبایی منحصر به فردی را در فضا نشان خواهد داد.
 

کاربرد شیشه

از شیشه برای ساخت در و پنجره، نما، آینه، نورگیر، کاشی شیشه ای، بلوک شیشه ای و عناصر تزئینی استفاده می شود. این روزها در ساخت در و پنجره از شیشه دوجداره و در ساخت نما از شیشه رفلکس استفاده می شود.

نمای لولایی یکی از نماهای تمام شیشه ای است که جلوه بی نظیری به فضای شهری می بخشد.

 


گچ

گچ پودر سفید نرمی است که از گچ به دست می آید. این ماده مستقیماً از گچ به دست می آید و هیچ گونه افزودنی در تولید آن استفاده نمی شود. برای اطلاع از قیمت این محصول به قسمت قیمت گچ مراجعه فرمایید.

 


انواع گچ

گچ های مورد استفاده در ساخت و ساز به شرح زیر است:

گچ سفید: قیمت گچ سفید بسیار مناسب است. این گچ سطح را می پوشاند و دیوارها را سفید می کند و رنگ آن کاملا سفید است.

گچ میکرونیزه: این گچ از عمل آوری گچ معمولی تولید می شود. میکرونیزه برای کشتن، سفید کردن و پوشاندن استفاده می شود.

گچ عاج: گچ عاج دانه ای بسیار ریز دارد و زمان زیادی برای گیرش نیاز دارد. از این ماده برای گچ کاری ساختمان و ساخت گچ تخته های آماده استفاده می شود.

گچ گچ: چسبندگی این نوع گچ بیشتر از گچ های دیگر است. این گچ بر روی انواع سطوح مانند بلوک بتنی، سطوح فوم و سطوح مرطوب قابل استفاده است.

پچ سیوا: این پچ در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و از انتقال حرارت و صدا جلوگیری می کند. گچ سیوا از ترکیب گچ میکرونیزه با سایر مواد افزودنی به دست می آید. این نوع گچ به عنوان یک لایه زیرین عالی است.

 


برنامه

گچ یکی از مواد شکننده است و از آن گچ تهیه می شود. برای شستن سقف و دیوارهای ساختمان سفید. برای ساخت بشقاب های آماده و اشیاء تزئینی استفاده می شود.


اسما

سیمان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است و از مواد آهکی مانند آلومینا و سیلیکون تشکیل شده است. این ماده به صورت پودر بسیار ریز تولید شده و به صورت فله یا بسته بندی شده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. از ترکیب سیمان و آب ماده سختی به نام سیمان ایجاد می شود که نقش مهمی در استحکام بخشی سازه های مختلف دارد.


انواع سیمان

سیمان پرتلند: سیمان پرتلند یکی از بهترین انواع سیمان است که به طور خاص در ساختمان سازی استفاده می شود. این سیمان در گریدهای 1 تا 5 موجود می باشد که بسته به مقاومت و کارایی مورد نیاز در مناطق مختلف قابل استفاده می باشد.

سیمان رنگی: سیمان رنگی با افزودن رنگ به سیمان سفید ایجاد می شود. این سیمان سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می کند بنابراین بهترین گزینه برای پوشش نمای خانه است. سیمان رنگی مقاومت مکانیکی بالایی دارد و ترک نمی خورد.

سیمان نسوز: سیمان نسوز مقاومت خود را در برابر دماهای بالا و شوک های حرارتی، مواد خورنده، سولفات ها، سایش، ضربه و آب های اسیدی حفظ می کند. این سیمان سریعتر از سیمان پرتلند سخت می شود.


کاربرد سیمان

سیمان مهمترین مصالح ساختمانی است و برای مصارف متعددی مانند پیش ساخته، ساخت تونل و پل، راهسازی و تولید بتن مورد استفاده قرار می گیرد.


ده

خاک رس چسبی است که از به هم پیوستن چند ماده به دست می آید و برای چسباندن چیزهای مختلف استفاده می شود. سنگدانه ها و چسباننده ها دو جزء اصلی ملات هستند و سنگدانه بیشترین قسمت مخلوط را تشکیل می دهد.

در تولید ملات، از مواد افزودنی برای بهبود خواص ملات، از جمله چسب‌ها، روان‌کننده‌ها، مواد پوزولانی، رنگدانه‌ها و مواد نگهدارنده آب استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، مواد متخلخل به برج اضافه می شود تا از حمله سولفات جلوگیری شود. در پروژه های ساختمانی از انواع ملات استفاده می شود که برای آشنایی با هر یک از آنها می توانید به مقاله انواع ملات ساختمانی در سایت مراجعه نمایید. اما به طور کلی ملات ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:


یک نوع ملات

ملات آبی: ملات هایی که برای استفاده در محیط های آبی ساخته می شوند و با قرار گرفتن در کنار آب سفت می شوند ملات آبی نامیده می شوند. از ملات های آبی می توان از ملات ماسه و آهک، ملات ماسه و سیمان و ملات ماسه و آهک صحبت کرد.

ملات هوا: ملات هایی مانند ملات کاه گل، ملات گچ و خاک که در مجاورت هوا خشک می شوند ملات هوا نامیده می شوند.

ملات های مخصوص: اگر به ملات های معمولی مواد افزودنی اضافه شود، آن ملات ویژگی استفاده در مکان های مختلف را خواهد داشت. به عنوان مثال ملات سیمان یا آهک پوزولانی از جمله ملات هایی هستند که در برابر مواد شیمیایی و حمله سولفاتی مقاومت بالایی دارند زیرا مواد پوزولانی به آنها اضافه می شود بنابراین برای محیط هایی که احتمال حمله سولفات وجود دارد مناسب هستند. همچنین می توان از آن در مناطقی که در معرض آب هستند مانند استخرها و آبنماها با افزودن مواد ضد آب به ملات استفاده کرد.
 

مطالعه از رفرنس: https://ajorroajor.com/

  • ترش واش


آیا تا به حال فرزند دلبندتان به دلیل دندان درد گریه نزد شما آمده است؟ دندان درد کودکان فراتر از تحمل آنهاست. گریه و انزجار آنها نیز باعث نگرانی و اضطراب مادران می شود. بسیاری از والدین نمی دانند در چنین شرایطی چگونه واکنش نشان دهند زیرا انتظار درد ندارند. اما برای تسکین دندان درد کودکان چه باید کرد؟ علت دندان درد در کودکان چیست و چگونه می توان آن را کاهش داد؟ برای پاسخ به سوالات خود در این زمینه در این مقاله با ما همراه باشید.


علائم دندان درد در کودکان

علائم دندان درد در کودکان متفاوت است و هر کودک ممکن است دندان درد را به روشی متفاوت تجربه کند، اما اکثر کودکان این علائم را به اشتراک می گذارند و همه علائم زیر را دارند.

دندان درد مداوم و شکایت کودک از دندان درد که دندان درد دارد.

افزایش درد دندان هنگام لمس یا خوردن دندان.

دندان درد شدید زمانی که کودک غذای سرد یا گرم می خورد یا نوشیدنی های سرد یا گرم می نوشد.

تب و احساس خستگی.

اگر کودک شما هر یک از علائم و نشانه های بالا را داشت، حتما آنها را نزد دندانپزشک ببرید تا از سلامت دندان هایش مطمئن شوید. یا اگر دندان ها نیاز به درمان دارند باید به موقع درمان شوند.

دندان درد در کودکان علل زیادی دارد که باید شناسایی و بررسی شود.

تشخیص دندان درد در کودکان 4 تا 8 ساله

اگر فرزند شما بزرگتر است، کار شما کمی آسان تر است، از او بخواهید محل دقیق درد را برای شما مشخص کند. برای کودک نوپا، کدام یک از موارد زیر را در دهان کودک خود جستجو کنید؟

متورم

قرمزی گونه ها یا گونه ها

تغییر رنگ دندان

کاری

دندان های شکسته



چرا دندان های کودکان درد می کند؟

اولین قدم برای درمان دندان درد در کودک دلبندتان، تعیین علت واقعی درد است. این دردها می توانند به دلایل ساده و طبیعی ایجاد شوند. به عنوان مثال، در 6 ماهگی، کودکان ممکن است با شروع دندان درآوردن درد را تجربه کنند. یکی از شایع ترین علل دندان درد در آنها گیرکردن مواد غذایی در دندان هایشان است. با زدن مکرر می توان این مشکل را حل کرد. گاهی اوقات عادت به زدن یا کشیدن دندان می تواند منبع درد کودک باشد. در ادامه، بدترین علل دندان درد در کودکان را بررسی خواهیم کرد:

درد یا تورم

اگر کودک شما هنگام جویدن ورم صورت، دندان‌های قرمز یا درد یا حساسیت دندانی دارد، ممکن است دندان آبسه داشته باشد. دندان آبسه شده به دلیل عفونت باکتریایی دارای توده ای از چرک است که به لثه یا انتهای ریشه دندان چسبیده است. یک دندان آبسه می تواند باعث درد در گوش، گردن یا فک و همچنین درد در خود دندان شود.

از آنجا که دندان های لکه دار می توانند باعث درد شدید و خطرات جدی برای سلامتی شوند، مهم است که فوراً از دندانپزشک اطفال مراقبت کنید. اگر کودک شما تب، صورت متورم، ضربان قلب سریع، گیجی یا درد شدید دندان همراه با مشکل در تنفس یا بلع دارد، کودک خود را به نزدیکترین اورژانس ببرید. این علائم ممکن است نشان دهنده این باشد که عفونت به فک یا بافت های اطراف گسترش یافته است و نیاز به درمان فوری برای جلوگیری از یک بیماری تهدید کننده حیات به نام سپسیس دارد.



شکستگی یا پر شدن لب

اگرچه ممکن است باعث درد شود یا نباشد. اما پرکردگی ها و شکستگی های لب باید در اسرع وقت ارزیابی و درمان شوند تا از عوارض ناخواسته مانند درد، آسیب بیشتر، آبسه دندان یا از دست دادن دندان جلوگیری شود.

اگر دندان لب کودک شما پر شده، ترک خورده یا شکسته است، در اسرع وقت با دندانپزشک کودک خود تماس بگیرید. در حالی که منتظر هستید، می توانید با غرغره کردن آب نمک گرم به مدت 20 دقیقه در هر ساعت یا استفاده از کمپرس یخ به طور موقت درد کودک خود را تسکین دهید. اگر تکه‌هایی از دندان را در دهان خود پیدا کردید، می‌توانید آن‌ها را در شیر سرد یا دندان‌گیر اضطراری نگهداری کنید.



یک دندان از دست رفته

به جز زمانی که دندان های شیری ما به طور طبیعی می افتند، دندان های ما نباید تکان بخورند، چه رسد به اینکه لق یا لق شوند. همانطور که گفته شد، از دست دادن دندان نیاز به مراقبت فوری توسط متخصص اطفال دارد تا به نحوی دندان را نجات دهد و از عوارض بعدی جلوگیری کند.

اگر کودک شما در اثر تصادف دندان خود را از دست داد یا از دست داد، از گاز استریل برای کنترل خونریزی استفاده کنید و سپس به سرعت دندان را تعویض کنید. هنگام درآوردن دندان، از دست زدن به ریشه دندان خودداری کنید و سپس آن را به آرامی زیر آب جاری بشویید. دندان را در ظرف کوچکی از شیر سرد یا محصول حفاظت اضطراری دندان مورد تایید انجمن دندانپزشکی آمریکا قرار دهید. از طرف دیگر، اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ و توانا است، از کودک خود بخواهید که دندان را بین گونه و لثه نگه دارد تا از خشک شدن دندان در راه رفتن به دندانپزشک اطفال جلوگیری شود.



بریدگی در قسمت داخلی گونه ها، لب ها یا زبان باعث ایجاد دندان درد در کودکان می شود

همانطور که کودک شما از طریق بازی، کوهنوردی و بازی با دنیای اطراف خود درگیر می شود، ممکن است هر از چند گاهی از کار بیفتد. بسیاری از این آسیب های سطحی دهان را می توان با کمک های اولیه در خانه به طور ایمن و موثر درمان کرد. به عنوان مثال، می توانید محل را با آب سرد به مدت چند دقیقه بشویید یا به کودک خود یک کیسه یخ بدهید تا خونریزی و تورم را کاهش دهد، اگر به اندازه کافی خوب است. در صورت لزوم می توانید یک پارچه تمیز یا بانداژ را روی زخم بمالید تا خونریزی متوقف شود.

اگر کودک شما آسیبی به بافت های دهانش دارد که خونریزی را متوقف نمی کند یا به شدت آسیب دیده است، به دنبال درمان فوری در نزدیکترین اورژانس باشید. اگر کودک شما دندان شکسته یا از دست رفته دارد، مهمترین چیز جلوگیری از خونریزی است و می توانید با مراجعه به دندانپزشک اورژانس به نجات یا ترمیم دندان شکسته یا شکسته کمک کنید.



خونریزی لثه آغاز بیماری پریودنتال است

اگر لثه های کودک قرمز شود، متورم شود یا به راحتی خونریزی کند، ممکن است کودک دچار التهاب لثه باشد. ژنژیویت، اولین شکل بیماری پریودنتال (بیماری لثه)، اغلب به دلیل تجمع بیش از حد پلاک در امتداد خط لثه ایجاد می شود. تا زمانی که این پلاک با بهداشت روزانه دهان و معاینات منظم دندان ها تداخل داشته باشد، پلاک بافت لثه کودک را تحریک می کند و باعث می شود لثه ها به راحتی خونریزی کرده و قرمز و متورم شوند.

التهاب لثه یک اورژانس دندانی نیست، اگرچه باید فوراً به دندانپزشک کودک خود مراجعه کنید تا با تمیز کردن کامل از مشکلات جدی دندان جلوگیری کنید. علاوه بر بهبود سلامت دهان و دندان کودک، مراجعه در اسرع وقت به دندانپزشک اطفال می تواند کودک شما را از اثرات نامطلوب سلامت دهان، از جمله از دست دادن دندان و آسیب بافت محافظت کند.



درمان سریع دندان درد کودکان در شب

یکی از بدترین زمان ها برای دندان درد زمانی است که از شب شروع می شود. در چنین مواقعی کاری جز استفاده از داروهای خانگی برای درمان سریع دندان ندارید.

استفاده از این درمان های خانگی می تواند به سرعت درد دندان شما را کاهش داده یا تسکین دهد، بنابراین می توانید در زمان مناسب به پزشک خود مراجعه کنید. در ادامه این روش ها را تحلیل خواهیم کرد.

یکی از بهترین کارها استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن است که به راحتی در دسترس هستند.


درمان دندان درد کودکان با روش های خانگی و طب عامیانه

چندین گیاه دارویی وجود دارند که به عنوان درمان های خانگی عمل می کنند و می توانند قبل از مراجعه به دندانپزشک و شروع درمان به درمان دندان درد کمک کنند. در زیر این موارد را توضیح داده ایم. فراموش نکنید که همیشه بهتر است دندان های شیری را خارج نکنید. در مورد پوسیدگی شدید دندان های شیری بهترین راه پوشاندن دندان های شیری است.



کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد به شکل کیسه یخ ممکن است باعث تسکین موقت درد شود.این کیسه یخ باید روی گونه کودک، نزدیک دندان دردناک قرار گیرد.استفاده از کمپرس سرد می تواند تورم را تسکین داده و خونریزی را به طور موثر کنترل کند.



آب اکسیژنه

مقداری پراکسید هیدروژن را در یک لیوان آب تمیز مخلوط کنید و به کودک کمک کنید تا دهان خود را با این محلول شستشو دهد. اطمینان حاصل کنید که کودک آن را قورت نمی دهد و بعد از هر بار شستشو آن را تف کنید

آویشن گیاهی است با فواید فراوان. یکی از این فواید طبیعی تسکین درد است. برای درمان خانگی دندان درد می توانید چند شاخه آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید. بعد از اینکه کمی خنک شد، از کودک خود بخواهید دهان خود را در طول روز مسواک بزند تا بهترین نتیجه را بگیرد.



نعناع

گیاه نعناع در کاهش علائم سرماخوردگی، سردرد و حالت تهوع بسیار موثر است و به درمان دندان درد نیز کمک می کند. روش های مختلفی برای استفاده از این گیاه برای تسکین دندان درد وجود دارد.

یک چای کیسه ای نعناع درست کنید و وقتی به اندازه کافی داغ شد آن را روی دندان دردناک بگذارید.

نعنای تازه را در دهان خود در کنار دندان دردناک قرار دهید.

روغن نعناع فلفلی را با چند قطره روغن شبدر روی یک توپ پنبه ای مخلوط کنید و برای تسکین موقت آن را روی دندان درد بمالید.



آب نمک گرم

به کودک کمک کنید تا دهان خود را با نمک گرم یا آب نمک شستشو دهد. محلول نمکی ضد باکتری و ضد التهاب است، به این معنی که می تواند باکتری های حفره دهان را از بین ببرد و التهاب را کاهش دهد. برای بهترین نتیجه، این کار باید حداقل 5 تا 8 بار در روز انجام شود.



روغن گل میخک

یک تکه پنبه را در چند قطره روغن میخک خیس کنید و مستقیماً روی دندان دردناک قرار دهید. گفته می شود روغن میخک دارای اثر بی حسی است که می تواند به طور موقت دندان درد را تسکین دهد.



کلم

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است و توانایی مهار فعالیت باکتری ها را دارد، بنابراین در درمان دندان درد موثر است. فقط یک حبه سیر را له کنید و روی دندان دردناک بمالید. بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.



کلمات اخر

در این مقاله در مورد دندان درد در کودکان می خوانید. یاد آوردن؛ اگر متوجه دندان درد در کودک خود شدید، می توانید به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید تا کودک شما تحت درمان مناسب قرار گیرد. درمان‌های خانگی ذکر شده تنها تسکین موقتی می‌دهند و ممکن است در برخی موارد مؤثر نباشند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.
 

مرجع:https://realtimedentist.com/1399/02/دندانپزشک-خوب-در-شیراز-لیست-بهترین-دند/

  • ترش واش


عکاسی چیدمان یکی از محبوب ترین و فراگیرترین روش ها برای ثبت تصاویر محصول است. این سبک از عکاسی برای بسیاری از محصولات در دسته های مختلف استفاده می شود.

در این مقاله به 0 تا 100 نکته در مورد عکاسی تخت پرداخته ایم. بدون شک این روش عکاسی برای شما هم جذاب است پس تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات و نکات مفیدی در این زمینه یاد بگیرید.


عکاسی تخت چیست؟

عکس‌های چیدمان تخت، عکس‌هایی با زاویه بالا از سوژه‌هایی هستند که روی یک سطح صاف قرار گرفته‌اند. یک سطح صاف را می توان روی میز یا حتی زمین با پس زمینه برای تصاویر محصول در نظر گرفت. سبک ترکیب بندی تخت عکاسی امروزه جذاب ترین سبک عکاسی در شبکه های اجتماعی است. به طور کلی می توان عکس های غذا، لباس، وسایل ورزشی و یا اشیاء دیگر را به این شکل عکاسی کرد.

یک تصویر چیدمان مسطح ساده به نظر می رسد. اما برای ساخت عکس های تبلیغاتی حرفه ای باید نکات مهمی را رعایت کرد. در این سبک ترکیب و چیدمان سوژه و لوازم جانبی برای روایت داستان بسیار مهم است. از آنجایی که متن و سایر عناصر روی یک سطح صاف قرار می گیرند، تصویر شما فاقد عمق است، بنابراین باید با استفاده از عناصر جذابیت تصویر خود را افزایش دهید. نگاهی که داستان را روایت می کند، ترکیب بندی مناسب با عناصر مناسب، نورپردازی خلاقانه و ویرایش حرفه ای به شما کمک می کند تا در این سبک از عکاسی موفق شوید. این موضوعات در ادامه به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت.


از چه اشیایی می توان برای عکاسی از هواپیما استفاده کرد؟

عکاسی تخت شامل قرار دادن سوژه ها روی یک سطح صاف و عکاسی از زاویه مستقیم و عمودی است. بنابراین می توان از هر موضوعی که به این شکل قابل ویرایش باشد عکس گرفت.

از این سبک عکاسی برای تبلیغات مد، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صبحانه و غذا، پوشاک و حتی محصولات صنعتی استفاده می شود. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، وبلاگ نویسان و عکاسان حرفه ای از این روش برای ایجاد تصاویری از محصولات و اشیاء مختلف استفاده می کنند.

تجهیزات مهم برای عکاسی با چیدمان تخت

برای عکاسی حرفه ای در سبک فلت به تجهیزات زیر نیاز دارید:

دوربین و لنز

سطح صاف و پس زمینه عکس

تجهیزات روشنایی

عکاسی از سه پایه

لوازم جانبی عکس

دوربین و عکاسی

با استفاده از دوربین تلفن همراه نیز می توان از چیدمان تخت ها عکس گرفت. اما اگر قصد دارید عکس های با کیفیت حرفه ای و قابل چاپ بگیرید، باید از دوربین و لنز عکاسی استفاده کنید. انتخاب نوع دوربین به عهده شماست، اما برای این سبک از عکاسی به یک لنز با فاصله کانونی 24-70 میلی متری نیاز دارید. البته لنز 50 میلی متری نیز گزینه خوبی برای گرفتن عکس های تخت است.
 

 

نرم در پس زمینه

یکی از مهمترین جنبه های عکاسی تخت، استفاده از پس زمینه صاف و چیدمان اجسام بر روی آن است. این سطح صاف قطعا اساس تصویر شما خواهد بود. در انتخاب پس‌زمینه عکس‌تان برای مطابقت با موضوع خود دقت کنید. به عنوان مثال، سطح صاف میز ناهارخوری، آشپزخانه، کف، میز و غیره. می تواند پس زمینه عکس شما باشد.

البته می توانید از ترفندهایی برای ایجاد پس زمینه زیباتر برای عکاسی استفاده کنید. پس زمینه عکس شما می تواند ساده یا بافت دار باشد. پس زمینه های رنگی و طرح دار بهترین انتخاب برای عکس های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات هستند. زمینه های ساده و رنگارنگ نیز انتخاب مناسبی برای عکاسی از لباس است که البته باید با توجه به رنگ لباس انتخاب شود.



ابزار نورپردازی برای عکس های تخت

بسیاری از وبلاگ نویسان محتوا عکس های خود را با استفاده از نور روز می گیرند. برای این کار آنها عکس خود را در نزدیکی پنجره آماده می کنند و از نور واقعی خورشید برای عکاسی استفاده می کنند. اما اگر قصد دارید عکس های حرفه ای بگیرید، باید از فلاش های استودیویی یا چراغ های LED ثابت استفاده کنید. حتی می توانید نور جذاب خورشید را در پشت پنجره با استفاده از وسایل روشنایی بازسازی کنید. اصلاح‌کننده‌ها و پلاگین‌های نور نیز به روشن‌تر شدن عکس‌های شما با نور ملایم و ملایم کمک می‌کنند.


سه تیر

سه پایه در عکاسی با چیدمان تخت بسیار مهم است. این به این دلیل است که شما از زاویه بالا و کاملا عمود بر سطح عکاسی خواهید کرد. استفاده از سه پایه به شما امکان می دهد عکس های تیز و ثابت بگیرید. علاوه بر لرزش سه پایه. همچنین کنترل کامل صحنه را برای جابجایی عناصر به شما می دهد. بهترین سه پایه برای عکاسی با حالت تخت، سه پایه T Show است که به عکاس اجازه می دهد دوربین را در یک زاویه عمود کامل نسبت به سوژه نگه دارد و عکس را به درستی کادربندی کند. چه با تلفن همراه و چه با دوربین حرفه ای عکاسی کنید. این سه پایه برای هر موقعیت عکاسی ضروری است.


نورپردازی تصاویر مسطح

تصویری از این سبک را می توان با یک یا دو منبع نور ساخت. بهترین نور برای عکاسی با چیدمان مسطح، منبع نور اصلی و منبع نور پر سایه است. اگر مهارت نورپردازی خوبی دارید، البته می توانید با فلاش و رفلکتور عکس های حرفه ای بگیرید. زاویه و جهت منبع نور یکی از نکات کلیدی در عکاسی با چیدمان تخت است.

برخی از سوژه ها باید در نور روشن عکاسی شوند، در حالی که برخی دیگر باید در نور ملایم و سایه عکاسی شوند. برای مثال، شما باید نور کافی در کادر خود داشته باشید تا رنگ، بافت و نوع دوخت لباس را نشان دهید. اما برای عکس های غذا یا لوازم آرایشی می توانید با استفاده از نور مورب سایه های جالبی در عکس های خود ایجاد کنید. این سایه ها به عکس ها بعد و کنتراست می دهند و میزان کنتراست را می توان با توجه به تصور شما تغییر داد. می توانید با قرار دادن مقوا با سوراخ های بزرگ و نامنظم بین منبع نور و صحنه عکس، سایه ها و هایلایت های جالبی ایجاد کنید.


ترکیب و چیدمان عکس های چیدمان آپارتمان

روایت صحنه عکاسی در عکاسی تخت بسیار مهم است. این سوال در تصاویری که باید از عناصر مختلف استفاده کنید اهمیت بیشتری خواهد داشت. برای جلب توجه مخاطب باید سعی کنید تصویر خود را غیر ایستا کنید.

برای این منظور عناصر عکس باید طوری سازماندهی شوند که چشم بیننده در امتداد سطح عکس حرکت کند. کنتراست بالا و عناصر رنگی عناصر مهمی در ایجاد حرکت در سطح عکس هستند. برای ایجاد تصاویر پویا به این عناصر به شکل خطوط منحنی در کادر خود نیاز دارید. اندازه سوژه یا اشیا در چیدمان فضا و ترکیب بندی تاثیرگذار است. برای استفاده حداکثری از چیدمان، می توانید به جای اینکه اشیا را در یک خط مستقیم قرار دهید، آنها را در یک منحنی قرار دهید.

چیدمان دایره ای، منحنی، مثلثی یا حتی نامنظم یک چیدمان کاربردی در این سبک از عکاسی است. فراموش نکنید که ترکیب بندی و ترکیب بندی مناسب به بیان داستان تصویر و هدفمند شدن آن کمک می کند.



نقش رنگ ها در عکاسی با چیدمان مسطح

رنگ ها از عوامل مهم در عکاسی با طراحی تخت هستند. با استفاده از ترکیب رنگ ها می توانید خلاقیت خود را در عکس ها نشان دهید. تمرکز روی یک رنگ یا استفاده از رنگ های مختلف گزینه های بسیار خوبی هستند. اگر از رنگ ها به درستی و هوشمندانه استفاده کنید، می توانند جذابیت عکس های تخت را افزایش دهند. همانطور که گفته شد، رنگ‌ها کمک می‌کنند عکس‌های شما را از حالت ثابت خارج کنند، آن‌ها را پویا کرده و توجه بیننده را به خود جلب کنند.


لوازم جانبی برای عکاسی تبلیغاتی با زاویه بالا استفاده می شود

افزودن عناصر مرتبط روش خوب دیگری برای ایجاد استعاره در عکس است. اما در انتخاب این المان های جانبی که اکسسوری نامیده می شوند، باید به ارتباط آن ها با موضوع توجه کرد. به عنوان مثال، عکاسی سبک زندگی را برای عکاسی از لوازم آرایش در نظر بگیرید. استفاده از یک کیف مدرن، یک روسری رنگارنگ و یک آینه آرایش لوازم جانبی خوبی برای عکس هستند. یا در مثالی دیگر استفاده از ادویه ها، غذاها و سبزیجات خام مورد استفاده در غذاهای رنگارنگ گزینه مناسبی برای عکاسی از غذا است.


نکات مهم برای ایجاد عکس‌های تبلیغاتی تخت

استفاده از این سبک از عکاسی در تبلیغات بسیار رایج است. این روش برای تصاویر صنایع غذایی، آرایشی، مد و پوشاک بسیار جذاب و مفید است. در زیر به نکات کاربردی و کاربردی برای تهیه عکس های حرفه ای و عکس های متنوع می پردازیم:

خلاقیت؛ خلاقیت و نوآوری بیشتر. سعی کنید با عکاسی فلت lay خلاق باشید. خلاقیت در عکاسی نورپردازی است، انتخاب پس زمینه؛ می توان آن را در طرح و پیکربندی پیاده سازی کرد.

طرح ها و ترکیب های مختلف را روی عکس های خود انجام دهید. زمان زیادی نمی برد. می توانید تصاویر مختلف را با ترکیب بندی ها و چیدمان های مختلف ضبط کنید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.

رقصیدن را فراموش نکنید. رنگ نقش مهمی در ایجاد زیبایی و تضاد یک تصویر تبلیغاتی دارد. می توانید در این زمینه از مقاله روانشناسی رنگ کمک بگیرید.

سعی کنید قبل از تنظیم صحنه یک استوری بورد از آنچه می خواهید ایجاد کنید ایجاد کنید. اگر در کشیدن استوری بورد مهارت ندارید، می توانید قبل از چیدمان، فضای عکس خود را به صورت ذهنی مجسم کنید.

چیزی که در مورد نورپردازی عکس چیدمان تخت گفتم کمتر گفتم. کیفیت نور، زاویه و شدت تابش و دمای نور نیز بر عکس تاثیر می گذارد. با استفاده از نورپردازی می توانید ایده های مختلفی را برای داستان گویی و جذابیت عکس اعمال کنید.



اخرین حرف

طراحی محبوب عکاسی تبلیغاتی چالش های خود را دارد. استفاده از تصاویر طرح تخت برای تبلیغات گرافیکی و تصاویر محصول مفید است. خلاقیت در عکاسی با طراحی تخت نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت.
 


اطلاعات بیشتر: https://studiomani.ir/logo-design/

  • ترش واش


خدمات سالن های زیبایی که امروزه در آرایشگاه های زنانه ارائه می شود با خدماتی که در گذشته ارائه می شد بسیار متفاوت است. در حال حاضر هر یک از دپارتمان های زیبایی در آرایشگاه ها اضافه شده و روش های نوینی که در این زمینه استفاده می شود در بین خانم ها بسیار محبوب است و با وجود این رونق آرایشگاه های زنانه افزایش یافته است. . به طور کلی می توان لیست مشاغل آرایشگری مرتبط با سالن های زیبایی زنانه را به گروه های زیر تقسیم کرد:


خدمات زیبایی دست

خدمات زیبایی پا

خدمات زیبایی پوست

خدمات آرایشگری

خدمات زیبایی ناخن

خدمات زیبایی دائمی

و...

لازم به ذکر است که هر کدام از این قسمت ها زیرمجموعه خود را دارند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات آرایش به سایت میکاپ مراجعه فرمایید.



خدمات سالن زیبایی

از جمله خدمات زیبایی بانوان که در بالا ذکر شد، لیستی از وظایف آرایشگاه زنانه مرتبط با دست و پا عبارتند از:

خدمات زیبایی پا

در گذشته خدمات زیبایی پا اهمیت زیادی نداشت و معمولاً در لیست کار آرایشگاه های زنانه قرار نمی گرفت. اما امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی در آرایشگاه های زنانه شناخته می شود که بازخوردهای خوبی داشته است. برخی از انواع خدمات زیبایی پا را می توان به شرح زیر بیان کرد:


پدیکور پا

پدیکور پا به عنوان یک عمل پزشکی شناخته می شود که می توان از آن برای افزایش زیبایی پا استفاده کرد و از طرفی سلامت پاها را نیز با این روش بهبود بخشید. به عبارت دیگر، در این روش تمام قسمت های پا مانند ناخن، پوست، پا و غیره تحت تاثیر قرار می گیرند و یک عمل پزشکی روی آن ها انجام می شود. به زبان ساده، در این روش، آرایشگر با از بین بردن گوشت اضافی پوست پا را اصلاح می کند و از طرفی با استفاده از مواد مرطوب کننده مخصوص روی پوست پا، پاها را نرم و صاف می کند. لازم به ذکر است که ماساژ پا در پدیکور برای متقاضی انجام می شود که نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد و از خستگی گردش خون را در بدن افزایش می دهد که به بهبود وضعیت کلی بدن کمک می کند. .


گفت هوس

به طور کلی هدف از سابلیمیشن حذف سلول های مرده سطحی پوست از کف پا می باشد. کف پا سابی یکی از مهمترین بخش های خدمات زیبایی پا می باشد. در این روش پس از مرطوب سازی پوست پا از مواد مخصوص کف پا سابی استفاده می شود. نتیجه این روش از خشکی و ترک خوردن پوست کف پا جلوگیری کرده و زیبایی پا را افزایش می دهد. معمولا خانم هایی که کف پا ترک خورده، زبر و بسیار خشک دارند این روش را می پذیرند.

 

پیوند ناخن.

از جمله خدمات سالن های زیبایی پا، کاشت ناخن بسیار پرطرفدار است. زیبایی ناخن برای خانم‌ها بسیار مهم است، خانم‌هایی که در تابستان صندل یا کفش‌های باز می‌پوشند از کاشت پنجه برای زیباتر شدن پاها استفاده می‌کنند. اما استفاده از این روش تنها به این دسته از خانم ها محدود نمی شود زیرا خانم هایی که در بیرون از خانه صندل نمی پوشند نیز از این روش استقبال کرده اند. وقتی صحبت از تعویض ناخن های پا می شود، خانم ها ممکن است از لاک ناخن در رنگ و طرح دلخواه بهره مند شوند. کاشت ناخن یکی از خدمات زیبایی پا با ماندگاری بالا می باشد که می توانید به مدت یک ماه از نتایج آن بهره مند شوید و پس از آن کاشت نیاز به ترمیم یا کوتاه شدن دارد.



صنایع دستی

خدمات زیبایی دست کلیه خدمات زیبایی است که آرایشگاه های زنانه برای بهبود زیبایی و سلامت دست ها از نوک دست تا نوک انگشتان فهرست و انجام می دهند. برخی از این خدمات زیبایی زنانه را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:


رنگ ناخن

مانیکور یکی از خدمات سالن های زیبایی بانوان است که برای بهبود وضعیت ناخن ها انجام می شود. در این روش ناخن ها با ابزار مخصوصی تنظیم شده و کناره های آن از پالپ و پوست اضافی پاک می شود تا زیبایی و سلامت ناخن ها بهبود یابد. بسیاری از خانم ها هنوز تفاوت این روش با کاشت ناخن را نمی دانند و این دو روش را یکی می دانند; در عین حال تفاوت مانیکور با کاشت ناخن در این است که در این سرویس آرایشی از دست استفاده نمی شود بلکه فقط شکل و فرم ناخن های طبیعی فرد داده می شود و در انتها به درخواست متقاضی لاک لاک می شود. از رنگ مورد نظر اعمال می شود. ناخن ها خواهد بود بنابراین، کسانی که قصد ندارند مواد اضافی روی ناخن های خود داشته باشند و می خواهند از زیبایی طبیعی آنها استفاده کنند، از مانیکور قدردانی خواهند کرد. برای یافتن بهترین سالن های زیبایی به عروس ایرانی بروید.


ناخن های دست

کاشت ناخن روش دیگری است که در آن از مواد مخصوص و ناخن مصنوعی برای تزیین استفاده می شود، این مواد به صورت لایه ای بر روی ناخن طبیعی قرار می گیرند و زیبایی آن را افزایش می دهند. کاشت ناخن ظاهری طبیعی به دست ها می دهد، اما برای جلوگیری از ایجاد قارچ در ناخن ها نیاز به مراقبت و توجه دارد. در حال حاضر یکی از سودآورترین خدمات سالن های زیبایی بانوان کاشت ناخن می باشد.



جوانسازی پوست دست

در مقایسه با پوست سایر قسمت های بدن، پوست دست ها در معرض آلودگی و نور خورشید قرار دارد. بنابراین، بازسازی پوست دست و استفاده از خدمات ویژه در سالن های زیبایی زنانه بسیار مهم است. رایج ترین آنها استفاده از لایه بردارها و ماسک های روشن کننده برای نواحی تیره بدن است که تیرگی و پوست مرده را از سطح دست ها پاک می کند و در افزایش زیبایی و سلامت دست ها موثر است. استفاده از این ماسک ها برای رفع تیرگی آرنج و زیر بغل بسیار رایج است.


بوتاکس در زیر بغل

بوتاکس زیر بغل را می توان از دیگر خدمات زیبایی دستی که به تازگی به لیست خدمات آرایشگاه زنانه اضافه شده است قرار داد. بوتاکس زیر بغل برای رفع تیرگی زیر بغل و جلوگیری از تعریق انجام می شود، نتیجه آن ماندگار است اما دائمی نیست و اثر آن پس از مدتی مشخص از بین می رود. ماده بوتاکس مورد استفاده در این روش سم بوتولینوم است که به دلایل مختلف به قسمت های مختلف صورت و بدن تزریق می شود.



آخرین کلمه

خدمات سالن های زیبایی بانوان شرایط خوبی را برای بانوان عزیز فراهم می کند تا به زیبایی و سلامت بدن خود رسیدگی کنند و شرایط مطلوب تری را برای خود ایجاد کنند. از طرفی این خدمات زیبایی زنانه در اشتغال نیز موثر بوده و افراد زیادی در کشور می توانند از طریق آن کسب درآمد کنند.
 

مطالعه از رفرنس: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214064-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4

  • ترش واش


مزایا و معایب درب های چوبی

فواید:

درهای چوبی زیبایی، گرما و سبک را ارائه می دهند.

چوب عایق هایی را ارائه می دهد که 400 برابر موثرتر از فولاد و 1800 برابر موثرتر از آلومینیوم است.

چوب ارگانیک دوستدار محیط زیست ترین ماده مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز مدرن است.

در و پنجره های چوبی به راحتی نصب می شوند. آنها به راحتی با نجاری ساده سازگار می شوند.

پنجره ها و درهای چوبی عمر طولانی را تضمین می کنند. نه زنگ می زنند و نه در هیچ محیطی خورده می شوند.

آنها را می توان به راحتی با یک شستشوی ساده تمیز کرد و در صورت لزوم می توان آنها را کاملا تمیز کرد.

عیب:

درهای چوبی نسبت به درهای آهنی بیشتر مستعد حمله موریانه هستند.



لابی در طراحی داخلی چیست؟

دهلیز اتاقی از ساختمان است که از بیرون می توان به آن وارد شد. گاهی اوقات به عنوان دهلیز، پذیرایی یا دهلیز شناخته می شود، معمولا یک اتاق بزرگ یا مجموعه ای از اتاق ها (تئاتر، اپرا، سالن کنسرت، تئاتر، سینما و غیره) است.


چرا طراحی لابی مهم است؟

لابی ساختمان ها و هتل ها نشان دهنده محیط است، حال و هوای لابی باید منعکس کننده حال و هوای هتل یا ساختمان باشد و شما می خواهید این حال و هوا را در مهمانان ایجاد کنید. البته هیچ هتلی به تنهایی نمی تواند هر مهمانی را راضی کند، اما باید سعی کنید مهمانان هدف خود را راضی نگه دارید.



طراحی لابی چیست؟

نوع فضای لابی شامل لابی ها، ورودی های سالن و مناطق غربالگری امنیتی در ورودی ساختمان ها، یا مناطق تعیین شده برای استقبال و هدایت مستاجران و بازدیدکنندگان و کنترل ورود و خروج به ساختمان است.



لابی چگونه باید باشد؟

در اینجا برخی از جنبه های مهم طراحی لابی هتل که صاحبان و مدیران املاک باید هنگام طراحی این فضا در نظر بگیرند آورده شده است:


روشنایی استراتژیک

تعداد مکان های باز

انواع و سبک مبلمان

عناصر بیوفیلیک

شکل و اندازه میز پذیرش

نگهبان

محل ایستگاه های غذا و نوشیدنی

محل گاری های بار و تجهیزات مربوطه

موقعیت مکانی و ارائه اطلاعات در مورد منطقه اطراف

قبض برق و ایستگاه شارژ برای مهمانان

چرا به آن لابی می گویند؟

از نظر اصطلاحی، "لابی" از کلمه آلمانی قدیمی luba به معنای سالن یا تراس گرفته شده است. "لابی" را در فرهنگ لغت جستجو کنید. 1 (اسم) به معنای راهرو است. دالان مترادف ها. سالن ورودی.


چگونه لابی خود را جذاب تر کنیم؟

راه هایی برای ایجاد یک اتاق گرم و دلپذیر

همه چیز در مورد محیط تا سطح نور کم کاهش یافته است تا سرنشینان بتوانند بلافاصله استراحت کنند. …

یک خوش آمدگویی گرم…

ایستاده از آنها …

تشویق جامعه…

تمیز نگهش دار...

طراحی و دکوراسیون. …

هدف سرگرمی است


چگونه لابی را روشن کنیم؟

به کارمندان، مهمانان و مشتریان کمک کنید احساس کنند به لابی پر از آفتاب با دیوارهای سفید، کف‌های چوبی روشن و رنگ‌های غنی و پررنگ قدم گذاشته‌اند. چند هنر منحصر به فرد را به دیوارها اضافه کنید و اقامتی به یاد ماندنی خواهید داشت که هیچ کس فراموش نخواهد کرد.


اندازه استاندارد لابی چقدر است؟

اندازه استاندارد لابی چقدر است؟ اندازه لابی بسته به نوع کسب و کار و مقیاس کلی ساختمان متفاوت است. به طور کلی، لابی های کوچک باید کوچکتر از 6×6 فوت یا 36 فوت مربع باشند، در حالی که لابی های بزرگ باید حداقل 15×8 فوت یا 120 فوت مربع باشند.


چه نوع دری برای درب مناسب است؟

برای سایزهای کوچکتر، درهای چوبی دوام و دوام بهتری دارند، اما اگر طول در از 200 سانتی متر بیشتر باشد، درب های فلزی بهترین انتخاب هستند.



چه نوع دری برای اتاق مهمان مناسب است؟

اتاق مهمان مکانی فوق العاده است که باید با کمی ادویه آرام و زیبا باشد.

چه اقدامات احتیاطی باید انجام دهیم تا درها را از موریانه ها دور نگه داریم؟

از ابتدا موریانه های چوبی را بررسی کنید. یک درخت سالم



چه مواد تزئینی برای درب های چوبی توصیه می شود؟

برای جلوگیری از سستی و سایش در اثر رطوبت و نور خورشید، درب چوبی باید همیشه نگهداری شود. انواع پوشش ها مانند سایبان و سایبان پیشنهاد می شود.


درب پارکینگ چه ویژگی هایی دارد؟

درب گاراژ بر ظاهر کلی خانه شما تأثیر می گذارد و بیانیه شخصی بزرگی در مورد سلیقه و سبک شما می دهد. درب گاراژ را با معماری و سبک خانه خود مطابقت دهید.



چه نوع دری برای حمام مناسب است؟

برای حمام های کوچک، درب کشویی به خوبی کار می کند زیرا به فضای کمتری برای باز یا بسته شدن نیاز دارد.



آیا طرح های مختلفی برای درب های چوبی وجود دارد؟

درب های پانلی می توانند یک تا شش تخته داشته باشند. اما این می تواند افزایش یابد. درهای چوبی توخالی معمولاً فقط برای استفاده داخلی هستند.



مزایا و معایب درب های چوبی چیست؟

چوب عایق هایی را ارائه می دهد که 400 برابر موثرتر از فولاد و 1800 برابر موثرتر از آلومینیوم است. چوب بسیار زیبا است، اما به اندازه فولاد در برابر ضربه و رطوبت مقاوم نیست. درب های چوبی نیاز به نگهداری دارند. از نظر مقاومت و ضد سرقت می تواند با درب های فلزی رقابت کند.
  

مشاهده متن کامل: https://baharidoor.com/product-category/lobby-door/

  • ترش واش


آفت دهان در کودکان مشکلات رایجی است که بسیاری از نوزادان و کودکان ممکن است دچار آن شوند و مکیدن یا خوردن غذا برایشان مشکل است. البته جای نگرانی برای این مشکل وجود ندارد زیرا به راحتی قابل درمان است. تا بتوان از این و مشکلات مربوط به آن و بهترین درمان برای حل این مشکل استفاده کرد.


برفک دهان در نوزادان چیست؟

برفک نوعی عفونت قارچی است که معمولاً به صورت لکه ها یا زخم های نامنظم سفید یا زرد در دهان کودکان ظاهر می شود. برفک دهان توسط مخمر یا قارچ کاندیدا آلبیکنس روی لثه، زبان، سقف دهان و دیواره‌های دهان ایجاد می‌شود. این بیماری در نوزادان بسیار شایع است، اما یک بیماری جدی نیست. اگرچه برفک دهان در نوزادان فقط یک عفونت خفیف است، اما می تواند برای کودک شما ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.



حفره دهان در نوزادان چگونه است؟

این نوع از عفونت قارچی که باعث برفک دهان می شود معمولا در بدن انسان رخ می دهد که می تواند به عنوان عفونت در بدن به دلیل عدم تعادل یا تغییرات هورمونی (مانند بارداری) و رشد بیش از حد ظاهر شود. با این حال، برخی از نوزادان می توانند عفونت قارچی را در طول زایمان از طریق کانال زایمان جذب بدن خود کنند. به همین دلیل این بیماری در کودکان زیر 2 ماه بیشتر دیده می شود. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش بهداشت دهان و دندان را مطالعه کنید.

علاوه بر این، این عفونت می تواند ناشی از سینه مادر، پستانک و شیشه های آلوده در دهان نوزادان باشد. اگر سینه مادر پس از شیر دادن به نوزاد به درستی خشک نشود و مخمر رشد کند، باعث عفونت می شود. به طور کلی رطوبت بیش از حد در دهان کودک محیط مناسبی را برای رشد عفونت های قارچی و قارچی فراهم می کند.



علائم برفک دهان در کودکان چیست؟

مهمترین علامت این بیماری در نوزادان و کودکان وجود لکه های سفید روی زبان، لثه، دیواره یا سقف دهان است. البته باید توجه داشت که تکه های سفید تنها می تواند ناشی از باقی مانده شیر یا به اصطلاح لخته شدن شیر باشد که اغلب پس از نوشیدن روی زبان کودک باقی می ماند و معمولا در دهان ریخته می شود.

بهترین راه برای تشخیص برفک از باقی مانده شیر این است که آن را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. اگر زبان صورتی است و بعد از تمیز کردن سالم به نظر می رسد، نیازی به درمان بیشتری نیست. اما اگر لکه سفید خیلی راحت از بین نرود و یا لکه های قرمز رنگ زیر آن ظاهر شود، احتمال برفک دهان وجود دارد.

یکی دیگر از علائم شایع این بیماری در نوزادان بی قراری و امتناع از خوردن شیر است. اگر کودک شما سینه یا پستانک را رها کند و هنگام غذا خوردن یا مکیدن گریه کند، اگر گرسنه باشد، اگر بخواهد شیر بدهد، ممکن است زخم های دهان ظاهر شود. به طور کلی برفک دهان می تواند باعث درد و ناراحتی در نوزاد شود.

در برخی موارد، نوزادان مبتلا به برفک دهان دچار بثورات قارچی دردناک، قرمز روشن یا سیاه می شوند. این بثورات معمولا در کشاله ران و ران نوزاد ایجاد می شود و نباید با جوش های پوستی ناشی از سوختگی ادرار یا مدفوع (جوش های کوچکی که معمولا روی باسن ظاهر می شوند) اشتباه گرفت.


تشخیص زخم های دهان در کودکان:

حال ممکن است در مورد معاینه حفره دهان نوزاد سوالی داشته باشید که چگونه می توان چنین مشکلی را تشخیص داد؟ برای اطلاع از قرمزی دهان نوزاد کافی است به زبان کودک نگاه کنید. اگر متوجه لکه های سفید یا زرد مرتبط با پوسیدگی شدید، ممکن است بخواهید به دندانپزشک مراجعه کنید.

خوب اگر خیلی نگران هستید و می خواهید هر چه زودتر از این مشکل مطلع شوید تا بتوانید درمان را شروع کنید، باید بدانید که امروزه ویزیت آنلاین دندانپزشکی نیز وجود دارد و می توانید با ارسال تصاویر از آن مطلع شوید. زبان و دهان فرزندتان را به پزشک بدهید. . علائم این بیماری عبارتند از:

دیدن توده هایی شبیه پنیر بر روی لب و دهان کودک که به راحتی شسته نمی شود.

کودک هنگام خوردن شیر یا مکیدن پستانک و شیشه گریه می کند

لکه های برجسته، نامنظم، براق یا قرمز تیره در کشاله ران و زیر پوشک



آیا راهی برای پیشگیری و پیشگیری از برفک دهان در دوران کودکی وجود دارد؟

شاید با خواندن مقاله تا اینجای کار پرسیده باشید که آیا راهی برای پیشگیری و پیشگیری از برفک در نوزادان وجود دارد؟ در پاسخ، برخی از کودکان به طور طبیعی مستعد ابتلا به این عفونت قارچی هستند، اما اقداماتی وجود دارد که می توان برای کاهش احتمال این مشکل انجام داد.

منشا این بیماری استفاده از آنتی بیوتیک هاست پس توصیه ما این است که هرگز به تنهایی به فرزندتان آنتی بیوتیک ندهید و یادتان باشد که این دارو را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید. همچنین به یاد داشته باشید که عفونت های ویروسی با آنتی بیوتیک درمان نمی شوند.

دومین موردی که در پیشگیری از این بیماری موثر است این است که در صورت ابتلا به عفونت قارچی واژن در دوران بارداری حتما به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما به درستی درمان شود.کاملاً زیرا در غیر این صورت قارچ در بدو تولد به نوزادتان منتقل می شود. منتقل خواهد شد.

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد، درد یا درد در نوک پستان است. اگر هر یک از این موارد را در دوران شیردهی تجربه کردید، برای عفونت قارچی به پزشک مراجعه کنید. در صورت ابتلا به این عفونت، مراقب باشید که آن را به دهان نوزاد منتقل نکنید.

آنتی بیوتیک ها و همچنین شیشه شیر و پمپ های سینه که مستقیماً با سینه مادر در تماس هستند باید به طور مرتب تجویز شوند، زیرا ممکن است این موارد باعث عفونت در دهان کودک و ایجاد سرفه شود.

پیشنهاد دیگری که به شما می دهیم این است که بعد از هر اجرا سوتین خود را بشویید و خشک کنید. این کار از رشد باکتری ها و ویروس ها در ناحیه سینه جلوگیری می کند و در دوران شیردهی برای نوزاد مشکلی ایجاد نمی کند.

لباس زیر خود را به طور مرتب با آب داغ بشویید و در آفتاب خشک کنید تا از میکروب ها جلوگیری شود. همچنین توصیه می شود جنس لباس زیر خود را به گونه ای انتخاب کنید که رطوبت را در خود حفظ نکند و منجر به رشد میکروب و باکتری نشود.



کاندیدیازیس دهان در نوزادان چگونه درمان می شود؟

پس از تشخیص کاندیدیازیس دهان، پزشک یک ضد قارچ خوراکی یا موضعی را برای 10 تا 14 روز تجویز می کند. علاوه بر این، پزشک اطفال ممکن است مسکن‌های ساده مانند استامینوفن را برای کاهش درد و بی‌قراری کودک توصیه کند. همچنین برای نوزادانی که همزمان کاندیدیازیس دهان و راش پوشک دارند پماد ضد قارچ برای بثورات پوستی تجویز می شود.

اگر علائم برفک در سینه مادر نیز مشاهده شد، کرم ضد قارچ موضعی تجویز می شود. از آنجایی که احتمال انتقال این عفونت از نوزاد به مادر بسیار زیاد است، حتی اگر علائمی از برفک سینه وجود نداشته باشد، برای جلوگیری از انتقال این عفونت قارچی، آماده سازی موضعی توصیه می شود.

همچنین توصیه می شود مادران مبتلا به این بیماری یا کودکان در صورت داشتن حریم خصوصی، پس از هر بار شیر خوردن، نوک سینه ها را بشویند و چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهند، زیرا آفتاب به راحتی عفونت را از بین می برد. علاوه بر این، مصرف پروبیوتیک ها می تواند به تسریع بهبودی و جلوگیری از عفونت قارچی کمک کند.



اخرین حرف

در این مقاله با برفک نوزاد آشنا شوید. همچنین با روش های پیشگیری و درمان آن آشنا خواهید شد. اگر سوال یا نظری دارید در نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.



سوالات متداول

آیا می توان به نوزاد مبتلا به کاندیدیازیس دهان شیر داد؟

اگر نوزاد نفخ کرده باشد نیازی به قطع شیردهی نیست و شیر دادن اشکالی ندارد. فقط به مادران توصیه می شود برای جلوگیری از این عفونت از داروهای ضد قارچ روی سینه استفاده کنند. اگر این عفونت قارچی همزمان در دهان نوزاد و روی سینه مادر وجود داشته باشد، شیردهی می تواند دردناک باشد. در این صورت، بسته به شرایط کودک، می توان شیردهی را تا زمانی که حساسیت و درد سینه مادر کاهش یابد، قطع کرد.



آیا برفک دهان کودک درد دارد؟

سوالی که بیشتر مادران می پرسند این است: آیا دهان نوزاد تحت تاثیر برفک است؟ پاسخ به این سوال باید این باشد که برفک دهان در نوزادان یک مشکل ساده برای حل است، اما این مشکل می تواند برای کودک شما بسیار دردناک باشد زیرا قطعا غذا خوردن را سخت و استرس زا می کند.
 

ادامه مطلب:  https://drsheidaclinic.com/

 

  • ترش واش


فیلتر شنی استخر یکی از مهم ترین تجهیزات استخر می باشد که برای استفاده در انواع استخرهای خانگی بسیار مهم و ضروری بوده و تاثیر بسزایی بر روی آب استخر دارد. به همین دلیل استفاده از آن می تواند بسیار مهم و مفید باشد زیرا در انواع استخرها از آن استفاده می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که فیلتر شنی استخر با رفع آلودگی آب، شرایط مناسبی را برای استفاده از آب استخر فراهم می کند و به پاکسازی و تصفیه آب کمک می کند. بهترین فیلتر شنی در بازار ایران فیلتر شنی ایمکس می باشد.



فیلتر شنی استخر چگونه کار می کند؟

فیلترهای شنی استخر که در محل ورود آب به استخر قرار می گیرند، تمام ذرات آب اضافی را جدا کرده و آب تمیز و شفاف را به داخل استخر می فرستند. نحوه کار فیلتر شنی استخر به این صورت است که ذرات ماسه را فیلتر می کند و انواع ماسه و سیلت را از آب جدا می کند و آب را تصفیه می کند. با انجام این عملیات آب خالص که به خلوص 98 درصد می رسد وارد استخر می شود. لازم به توضیح است که این دستگاه دارای مخزن بزرگی است که در آن ماسه و رسوب جمع آوری می شود.


فیلتر شنی استخر برای چه مواردی استفاده می شود؟

مهمترین کاربردهای فیلتر شنی استخر که اهمیت استفاده از آن را ثابت می کند عبارتند از:

آب خام یا آب حوض را تمیز کنید

جداسازی رسوب و ماسه در آب

می توان از آن برای تمیز کردن آب برای پرورش ماهی استفاده کرد

آب حوض را تمیز کنید

تصفیه آب برج های خنک کننده و نیروگاه ها

کندی ....

مهمترین جزء فیلتر شنی استخر

تجهیزات فیلتر شنی استخر دارای اجزای مختلفی است که مهمترین آنها عبارتند از:

لوله های متصل به دستگاه

دریچه هوا

شیرهای اتصال برای عملیات ورودی و خروجی آب

فشارسنج

شیر دستی اتوماتیک یا غیر اتوماتیک

پنجره مشاهده

من..



انواع فیلتر شنی استخر

فیلترهای شنی استخر و جکوزی انواع مختلفی دارند که به شرح زیر است:

فیلتر شنی: این نوع فیلتر شنی یکی از قدیمی ترین مدل هاست که اغلب برای تصفیه مقادیر بسیار زیاد آب استفاده می شود. به عنوان مثال: تصفیه آب در شهرها معمولا با این نوع فیلتر شنی انجام می شود.

فیلتر شنی نوک تیز: این نوع فیلتر عموماً به عنوان فیلتر شنی استخر و جکوزی شناخته می شود که برای تصفیه آب از بسترهای سیلیکونی تحت فشار عبور می کند.

فیلتر شنی با نرخ بالا: در صورت استفاده از این نوع فیلتر، آب دارای سرعت بسیار بالا و افت فشار کم است و استفاده از این مدل بهترین انتخاب برای استخرهایی با حمام بسیار کم است. یک فیلتر شنی با نرخ بالا قیمت مناسبی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. از طرفی این نوع فیلتراسیون به آب کمتری نیاز دارد.



خرید فیلتر شنی استخر

روکش شنی استخر را می توانید به دو صورت حضوری یا اینترنتی خریداری کنید. امروزه فروشگاه های زیادی وجود دارند که این تجهیزات را عرضه می کنند و آن را به صورت آنلاین خریداری می کنند و بهترین فروشگاه پمپ یکی از بهترین فروشگاه ها به حساب می آید و شما می توانید هر چیزی که ماسه صافی دارد را با شرایط خوب خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر این وبلاگ را بررسی کنید.

در حالی که برای خرید حضوری این دستگاه باید زمان زیادی را صرف بازدید از فروشگاه کنید، می توانید با خرید آنلاین این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. در ضمن با این روش مشکلی در تردد نخواهید داشت و می توانید از هر شهر و استانی سفارش خود را ثبت کرده و در محل مناسب تحویل بگیرید.



نکاتی برای خرید فیلتر استخر شنی

اگر قصد تهیه فیلتر شنی برای استخر مورد نظر خود را دارید، توصیه می کنیم به نکات ذکر شده در زیر توجه کنید:

از فروشگاه های معتبر خرید کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید فیلتر شنی استخر باید به آن توجه کنید، خرید این تجهیزات از طریق فروشگاه های معتبر است. همانطور که می دانید، اخیرا فروشگاه های تقلبی زیادی وجود داشته اند که محصولات و ابزارهای تقلبی را ارائه می دهند. در نتیجه با توجه به بالا بودن قیمت فیلتر شنی بهتر است از طریق فروشگاهی معتبر و مقرون به صرفه آن را خریداری کنید تا دچار مشکل نشوید. از این نظر توجه به گارانتی دستگاه برای اطمینان از اعتبار آن ضروری است.



به مدل و نوع فیلتر شنی دقت کنید

همانطور که در قسمت های بالا ذکر شد، دستگاه های فیلتر شنی انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نیاز شما تنظیم شوند و فیلتر تنظیم شده باید با توجه به ابعاد و اندازه استخر و دون با استخر و شرایط شما سازگار شود. از طرف دان نگران این موضوع نباش. اگر فیلتر شنی با شرایط استخر یا جکوزی شما سازگار نباشد، نمی توانید از کاربردها و قابلیت های آن بهره ببرید. به عبارت دیگر نوع فیلتر و نوع استخر باید با هم سازگار باشند.



آخرین کلمه

فیلتر شنی استخر و ویژگی های آن را از زوایای مختلف بررسی کرده ایم تا کسانی که قصد خرید این دستگاه را دارند اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند. با رعایت توصیه های فوق می توانید فیلتر شنی را در بهترین حالت خریداری کنید و از مزایای تصفیه آب استخر بهره مند شوید. برای خرید فیلترهای شنی به آدرس emaux-co.ir مراجعه کنید.

فراموش نکنید که این وسیله یکی از تجهیزات مهم استخر برای استفاده است و استفاده از آن برای استخرهای سرپوشیده از جمله استخر بسیار مهم است.


مراجعه به سایت: https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-69/290278-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%85%DA%A9%D8%B3

 

  • ترش واش

 

امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند بهترین مبلمان و لوازم مدرن را برای تزیین و تزیین منزل خود تهیه کنند. بنابراین، آنها برای تهیه چنین دستگاه هایی به بازار مناسب یا وب سایت های آنلاین مراجعه می کنند. یکی از چیزهایی که به بهتر و زیباتر شدن خانه شما کمک می کند فرش است. یکی از محبوب ترین مدل های فرش، فرش ماندالا است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که فرش یعنی چه؟ تفاوت فرش با فرش چیست؟ تشک ماندالا کجا استفاده می شود؟ تشک ماندالا را از چه سایتی بخریم؟

اگر به دنبال پاسخ این گونه سوالات هستید، توصیه می کنیم تا انتها با فروشگاه باز بازار همراه باشید. زیرا قصد داریم در مورد فرش و ویژگی های آن توضیح دهیم. همچنین می خواهیم بهترین سایت خرید فرش ماندالا را معرفی کنیم. بنابراین، خود را از خواندن این مقاله منع نکنید.



منظور از فرش چیست؟

انواع فرش های ایرانی را از گذشته تا به امروز به چشم خود دیده ایم و می دانیم که از چوب و بافته شده است. در واقع باید گفت که هنر متعلق به ایرانیان است و بس! این هنر جالب قالی بافی از قدیم الایام در ایران رواج داشته و مردم را مجذوب خود کرده است. بنابراین می توان گفت یکی از قدیمی ترین و جالب ترین هنرهای ایران است. اگر به بافت و طرح قالی ها دقت کنید متوجه می شوید که انواع نخ های رنگی در کنار هم قرار گرفته و به هم بافته می شوند تا فرش های شگفت انگیزی به وجود بیاید.

فرش ها معمولاً در اندازه ها و استانداردهای مختلفی مانند 12 متری، 6 متری و 4 متری تولید می شوند و نوع آن به شکل مستطیل توسط سازنده طراحی و بافته می شود. شایان ذکر است باید بدانید که قالیچه ها به دلیل بافت سنگینی که دارند به راحتی قابل حمل و جابجایی نیستند و برای شستشوی آن ها بهتر است با یک شرکت خدماتی در زمینه قالیشویی و قالیشویی هماهنگ کنید. که علاوه بر شستشو به بهترین شکل، با کمک ماشین آلات موجود در این شرکت در سریع ترین زمان ممکن خشک می شود. زیرا خشک شدن فرش به زمان نسبتاً طولانی نیاز دارد.



فرش چیست؟

فرش ها از مخمل پلی استر کاملا ضد حساسیت بوده و شکل و طرح آن با دستگاه های مدرن چاپ شده است. این محصول به صورت قالیچه و در سایز کوچک تقدیم مشتریان عزیز می گردد. از این نوع فرش ها می توان در راهرو، آشپزخانه، اتاق خواب و حتی راهرو استفاده کرد. پشت حصیرها چرم تزیین شده و خواب آن شبیه حصیر است. در واقع می توان گفت که نوعی لایه نمدی است که روی یک تکه چرم قرار می گیرد و به هم دوخته می شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا از چرم تزئینی پشت فرش استفاده می شود؟ این به این دلیل است که فرش ها سبک هستند و به راحتی روی کاشی زیر آنها می لغزند. بنابراین برای جلوگیری از لیز خوردن فرش از چرم تزئینی استفاده می شود.



همانطور که گفته شد قالی ها در اندازه های کوچک و سه لایه بافته می شوند. ناگفته نماند که بزرگترین ابعاد فرش 3 متر در 40 متر و کوچکترین ابعاد 40 در 30 سانتی متر است. سه لایه فرش عبارتند از:

1. زیر: پوست

2. لایه میانی: نمدی

3. لایه رویی: پارچه

و با سه طرح گل سنتی و متنی بافته می شوند و به سه شکل مربع، گرد و بیضی ساخته می شوند. تمامی فرش ها غیر خواب هستند و سطحی کاملا تمیز و صاف دارند. برای انتخاب و خرید فرش ماندالا می توانید به سایت بازار باز مراجعه کنید.



تمام فرش ها ثابت رنگ هستند و تحت تاثیر مواد شیمیایی تغییر رنگ نمی دهند. این نوع کفپوش در بین بسیاری از خانم ها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. دلایل محبوبیت آنها به شرح زیر است:

1. قیمت مناسب و مقرون به صرفه

2. فرش ها سبک هستند.

3. تنوع زیادی در طراحی و ظاهر آنها وجود دارد.

4. این نوع محصولات در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل شستشو هستند.



فرش ماندالا را از کدام وب سایت بخرم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، فرش ها انواع مختلفی دارند و تعداد زیادی از آنها در وب سایت ها و بازار وجود دارد. اما ممکن است عده ای فرصت مراجعه به بازار و خرید این محصولات را پیدا نکنند، بنابراین خرید اینترنتی فرش ماندالا یک انتخاب معتبر و اصولی است. اما به نظر شما فرش ماندالا را از کدام سایت بخریم؟ آیا می توان این نوع محصول را در هر سایتی با هر قیمتی خریداری کرد؟ آیا می خواهید بهترین فرش ماندالا را با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب خریداری کنید؟ اگر بخواهیم به زبان ساده به این سوال پاسخ دهیم، می توان گفت که سایت بازارباز بهترین فروشگاه برای خرید فرش ماندالا است.

در این وب سایت انواع ماندالا با کیفیت بالا و قیمت پایین برای عاشقان وجود دارد. برای مشاهده و خرید این نوع محصولات در قسمت محصولات سایت مارکت می توانید از قطعات دست ساز استفاده کنید. و در نهایت روی فرش ماندالا و در نهایت به هر فرش ماندالا نگاه کنید شما می توانید فرش ماندالایی را که می خواهید در اسرع وقت به دست شما برسانید، انتخاب و خریداری کنید.
 

منبع: https://bazaar-baz.com/product-category/%d8%a8%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d9%81%d8%b1%d8%b4%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%a7/

  • ترش واش