سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

انتخاب رشته کنکور سراسری

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ

اگر انتخاب رشته کنکور سراسری درست انجام نشود زحمات یکی دو ساله داوطلبان به هدر می رود. داوطلبان با دانستن اصول انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند با توجه به رتبه و سهمیه خود مناسب ترین ترتیب را برای انتخاب رشته انجام دهند. آگاهی کافی از تاثیر نرخ متقاضی، نرخ پذیرش فعلی هر رشته، رشته های پرطرفدار، نیازمندی های دانشگاه ها، بازار کار بزرگ و .... از این رو در این مقاله سعی شد اصول و اطلاعات لازم برای انتخاب رشته کنکور در اختیار داوطلبان قرار گیرد تا بتوانند آگاهانه مرحله انتخاب رشته را پشت سر بگذارند و وارد رشته تحصیلی مورد نظر شوند. همچنین اعضای خانواده می توانند سوالات یا نظرات خود را در قسمت نظرات مطرح کنند تا مشاوران گروه برتر به آنها پاسخ دهند.

 



برای انتخاب رشته موفق و اصولی باید چهار مرحله زیر را انجام دهید:

دانش و درک گسترده ای از کارنامه کنکور سراسری کسب کنید

علایق، استعدادها و نیازها را شناسایی کنید

انتخاب رشته و دانشگاه بر اساس شرایط و رتبه کسب شده

توالی ها بر اساس اولویت ها تحلیل می شوند

 



مرحله اول: اطلاعات در مورد گزارش آزمون ورودی سراسری

اولین قدم در انتخاب رشته، بررسی و آشنایی با اطلاعات کارنامه است. تصویر زیر الگوی کنکور سراسری را نشان می دهد. جدول اول اطلاعات شناسنامه، میانگین نمره، سهمیه، منطقه بومی و قطبی و مهمترین سهمیه داوطلب در انتخاب رشته کنکور را نشان می دهد. ستون بعدی نشان دهنده علاقه داوطلب به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی است. جدول زیر رشته های واجد شرایط انتخاب رشته را نشان می دهد که داوطلب در صورت کسب نمره کافی می تواند رشته های روزانه و دانشگاه فرنگیان را انتخاب کند در حالی که گزینه های دیگر همیشه مجاز هستند.

نمرات و وضعیت مدرک حاوی مهمترین اطلاعات در مورد تأثیر نتایج تحصیلی متقاضی و تأثیر بر انتخاب رشته است. این جدول شامل نمرات داوطلبان در زیرگروه های مختلف می باشد. به عنوان مثال نمرات باند 1 برای متقاضیان رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و ... و نمرات باند 2 برای صنعت داروسازی مهم است. جدول زیر درصدهای هر رشته و جدول نهایی بالاترین نمرات زیر گروه ها یعنی تراز و رتبه در سهمیه کشوری را نشان می دهد که برای خیلی ها می تواند ملاک انتخاب در کنکور سراسری باشد. مردم.

 


مرحله دوم: علایق و نیازها را شناسایی کنید

برای موفقیت در کنکور باید علایق و استعدادهای خود را بشناسید. علاقه به حوزه تحصیلی، انگیزه دانش آموز را برای موفقیت و رسیدن به هدف تضمین می کند. ناآگاهی از شرایط تحصیلی و بازار کار یا عدم تناسب ویژگی ها و شخصیت با حوزه تحصیلی، در آینده منجر به شکست، اخراج و شکست می شود. به عنوان مثال، اکثر افراد تحت تأثیر محیط یا خانواده خود هستند و به رشته هایی مانند پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و غیره تمایل دارند. اما این رشته ها ممکن است هیچ ارتباطی با استعدادها و ویژگی های فردی فرد نداشته باشند.



درک صحیح از استعدادها و ویژگی های شخصیتی منجر به انتخاب رشته مناسب و افزایش شانس موفقیت دانش آموز در آینده می شود. تست های شخصیت و استعداد هلند و مایرز-بریگز شناخته شده ترین گزینه ها برای شناسایی ویژگی ها و علایق شغلی فردی هستند. دو پیوند مهم به این دو متن در پایان این مقاله وجود دارد. در ضمن استفاده از مشاوران تحصیلی و تخصصی و آگاهی کافی از شرایط رشته می تواند در انتخاب موفق رشته کنکور سراسری بسیار کمک کننده باشد.

برای موفقیت در انتخاب رشته، کنکور سراسری متقاضیان را ملزم می کند تا پس از کسب اطلاعات کافی در مورد استعداد و شخصیت ذاتی خود، پتانسیل شغلی رشته مورد نظر خود را ارزیابی کنند. آگاهی از بازار کار، آینده شغلی و سطح درآمد در رشته مورد نظر با مشاوره با متخصصان مجرب و فارغ التحصیلان رشته مربوطه می تواند دانش بهتری را برای داوطلب ایجاد کند.

برای موفقیت در انتخاب رشته کنکور سراسری حتما توصیه های زیر را جدی بگیرید:

حتما از دانشگاه های معتبر شهر و استان محل زندگی خود دیدن کنید.

حتما با دانشجویان و فارغ التحصیلان در زمینه های مورد علاقه مشورت کنید.

حتما با افرادی که در زمینه مورد علاقه شما کار می کنند چک کنید

حتماً با استفاده از منابع موجود، برنامه درسی موضوع مورد علاقه خود را مطالعه کنید

برای کسب دانش کافی حتما از مشاور متخصص استفاده کنید.

داوطلبان در انتخاب کنکور دولتی امکان تحصیل در مقاطع بالاتر را در نظر بگیرند. برخی رشته ها فقط در مقطع کارشناسی ارائه می شوند و برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد باید در رشته مرتبط ادامه تحصیل دهید. در حال حاضر در اکثر رشته های زیر مجموعه وزارت علوم محدودیتی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد. اما برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، رشته های پزشکی و پزشکی باید فقط در رشته های محدود مرتبط با مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند و ظرفیت دانشگاه در این رشته ها محدود است.



مرحله سوم: کدام رشته یا دانشگاه

انتخاب رشته های مرتبط با علایق و استعدادهای شما قدم بعدی در انتخاب رشته کنکور سراسری است.

مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و مهندسی معماری رشته‌های محبوب ریاضی هستند.

پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، تغذیه، بینایی سنجی و غیره. حوزه های رایج علوم تجربی هستند.

حقوق، روانشناسی و حسابداری رشته های پرطرفدار علوم انسانی هستند.

همچنین رشته های نوسانی مانند حسابداری، مدیریت، اقتصاد، روانشناسی و غیره. می توانند گزینه های جالبی برای هر سه زمینه باشند، البته با قابلیت های متفاوت.



انتخاب رشته کنکور سراسری بر اساس سهمیه و نمره نهایی

پس از انتخاب رشته های مورد علاقه برای ادامه انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلب باید ضریب قبولی نهایی هر رشته را برای دانشگاه های منتخب در نظر داشته باشد. شانس پذیرش بسته به سهمیه داوطلب و استان مبدا، منطقه مبدا یا قطب مبدا برای رشته های در نظر گرفته شده متفاوت است. به عنوان مثال، رشته اقتصاد قطبی، فیزیک منطقه ای و مدیریت مالی کشوری است که سهم منطقه و استان محل اقامت داوطلب در پذیرش در هر یک از این رشته ها نقش دارد. برای اطلاع از تاثیرات اتخاذ میدان های قطبی منطقه ای و استانی با مشاوران گروه برتر تماس بگیرید.



کنکور سراسری انتخاب رشته بر اساس دانشگاه

در انتخاب دانشگاه باید فاکتورهایی مانند مسافت، هزینه رفت و آمد، اقامت در خوابگاه و شرایط فرهنگی شهر محل تحصیل را در نظر گرفت. همچنین انتخاب رشته می تواند تحت تاثیر نوع دانشگاه انتخابی با توجه به شرایط اقتصادی خانواده باشد. تحصیل در دانشگاه های درجه دو، پردیس های شهری، مازاد ظرفیت، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی مستلزم شهریه می باشد، شهریه های همان رشته در این دانشگاه ها بسیار متفاوت است که در زیر نشان داده شده است.

علاوه بر هزینه اعتبار دانشگاه، پذیرش بر اساس رتبه داوطلب و وضعیت نهایی شما نیز باید در نظر گرفته شود. مثلا در رشته پزشکی و پزشکی دانشگاه ها به یک، دو و سه دسته بندی می شوند و یا دانشگاه های غیرانتفاعی شهرت بالاتری نسبت به غیر انتفاعی دارند و حتی دانشگاه های غیرانتفاعی هم محدودیتی دارند که باید در نظر گرفته شود. . با دقت بیشتری انتخاب کنید .

همچنین نوع دانشگاه بر افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند تاثیر مستقیم دارد.



سه دسته از دانشگاه ها وجود دارد:

مورد تایید دانشگاه یا وزارت علوم کشور مقصد می باشد.

به صورت مشروط مورد تایید دانشگاه یا وزارت علوم کشور مقصد می باشد و پس از بررسی دانشگاه مشخص خواهد شد.

مورد تایید دانشگاه یا وزارت علوم کشور مقصد نیست.

همچنین داوطلبان کنکور سراسری باید به شرایط رشته، خدمات، بومی سازی و غیره توجه کنند این نوع دانشگاه یا در واقع تخصیص شانس پذیرش متقاضی را افزایش می دهد و مطمئناً وارد بازار کار می شود. اما پس از گذراندن دوره تحصیلی باید تا پایان سال خدمت در محدوده مشخص شده مشغول به کار شود و در برخی موارد مجاز به ادامه تحصیل نمی باشد.

توجه داشته باشید که در انتخاب رشته کنکور سراسری اولویت با رشته دانشگاه است. تحصیل در یک رشته بهتر در یک دانشگاه ضعیف بهتر از تحصیل در یک رشته بد اما در یک دانشگاه عالی است.

مشاهده ادامه:  https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی