سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

برای تقویت اسپرم در بارداری چه باید کرد؟

جمعه, ۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹ ق.ظ


به طور کلی در 50 درصد موارد علت ناباروری مردانه است شایع ترین مشکلات ناباروری مردان اسپرم ضعیف و تعداد کم اسپرم است از هر 25 مرد 1 نفر دچار اختلال تعداد اسپرم است تحرک و تحرک اسپرم تحت تأثیر استرس، چاقی و تغذیه ناکافی است. اختلال در اسپرم مرد می تواند ناشی از اختلالاتی مانند اولیگواسپرمی (تعداد کم اسپرم)، تحرک ضعیف و شکل غیر طبیعی اسپرم باشد که در طی آزمایش اسپرم مشخص می شود.

مطالعات نشان داده است که مصرف برخی مواد غذایی و رعایت نکات مراقبتی می تواند به تقویت اسپرم ضعیف و درمان اختلالات اسپرم کمک کند و در نتیجه منجر به بارداری موفق شود. در این مقاله چند روش مفید و کاربردی برای تقویت اسپرم و مواد غذایی که می تواند در درمان اسپرم ضعیف موثر باشد را ارائه می دهیم. برای تهیه قرص افزایش جهش اسپرم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اسپرم ضعیف چیست؟

اسپرم ضعیف علائمی دارد که قدرت باروری مردان را کاهش می دهد و بچه دار شدن را برای آنها دشوار می کند. با توجه به اهمیت این موضوع، زوج های نابارور ابتدا باید با انجام آزمایش اسپرم، اسپرم مرد را تجزیه و تحلیل کنند و مشکلاتی مانند تعداد کم اسپرم، تحرک کم اسپرم و ... را تشخیص دهند. عوامل مختلفی بر سلامت و باروری اسپرم تأثیر می گذارد که مهمترین آنها عبارتند از:

تعداد اسپرم

حداقل تعداد طبیعی اسپرم در هر نمونه منی بعد از انزال حدود 15 میلیون در میلی لیتر یا 39 میلیون در یک نمونه است و تعداد کمتر احتمال ناباروری را افزایش می دهد. در واقع تعداد اسپرم ها کمتر از 15 میلیون در میلی لیتر مایع است.اسپرم به معنای اولیگواسپرمی و کمبود اسپرم در مایع منی نیز به معنای آزواسپرمی است. به عبارت دیگر، تعداد اسپرم کمتر از 10 میلیون در میلی لیتر یک وضعیت غیر طبیعی است که معمولاً منجر به ناباروری مردان می شود. گاهی اوقات تعداد اسپرم در مایع منی جمع آوری شده از یک مرد به قدری کاهش می یابد که در واقع منجر به آزواسپرمی می شود.

حرکت اسپرم

اگر حدود 40 درصد از اسپرم در انزال به خوبی و کامل حرکت کند، تولید مثل مردانه مشکلی ندارد. کاهش تعداد اسپرم در مردان با تعداد اسپرم کم مشاهده می شود که گاهی اوقات نیاز به درمان اضافی دارد. البته برای درمان این مشکل ابتدا باید نوع حرکت اسپرم (حرکت پیشرونده و غیر پیشرونده) را بشناسید.

مورفولوژی اسپرم

شکل طبیعی اسپرم، مانند سر بیضی و دم بلند، نقش مهمی در افزایش باروری دارد. از مهم ترین علل مورفولوژی غیرطبیعی اسپرم می توان به مصرف دارو، سابقه عفونت، واریکوسل، تب بالا، اختلالات مادرزادی و ... اشاره کرد.

آسیب DNA اسپرم

به طور کلی، اسپرم ها سلول های بسیار ضعیفی هستند و بر خلاف سایر سلول های بدن (مانند سلول های پوست، سلول های دستگاه گوارش و غیره)، آنزیم های ترمیم DNA خود را ندارند.

بنابراین اگر DNA اسپرم در اثر عفونت، گرما، مواد سمی، واریکوسل، سیگار، مواد مخدر، قلیان و ... آسیب ببیند، رفع آسیب ممکن نیست و باروری مشکل می شود. باید اضافه کرد که صدمات جزئی به اسپرم در زمان لقاح توسط تخمک ترمیم می شود. اما آسیب شدید آن باعث نارسایی جنین یا سقط جنین در هفته اول بارداری می شود.

علل ناباروری مردان

شایع ترین علل ناباروری مردان، اختلالات مربوط به کیفیت و کمیت اسپرم است. برخی از این اختلالات عبارتند از:

تعداد کم اسپرم یا اولیگواسپرمی

مشکلات حرکتی و سرعت اسپرم (آستنواسپرمی)

تراتوسپرمی

غلظت بیش از حد مایع منی

آزواسپرمی یا اسپرم صفر

علائم ضعف اسپرم چیست؟

تعداد کم اسپرم می تواند علائمی مانند مشکلات جنسی، کاهش میل جنسی، اختلال نعوظ، درد، تورم یا غده در بیضه ها، کاهش موهای صورت یا بدن و عدم تعادل هورمونی ایجاد کند. به طور کلی نارسایی در باروری طبیعی به عنوان مهمترین علامت کمبود اسپرم شناخته می شود و در برخی موارد علائمی مانند تورم، درد و تورم بیضه ها نیز مشاهده می شود.

 

 

برخی از مردان با سابقه اختلال نعوظ، بیماری پروستات و بیضه و جراحی های ویژه روی بیضه ها، بیضه ها یا لگن، پس از یک سال تلاش نمی توانند باردار شوند. چنین افرادی باید با پزشک مشورت کنند و آنالیز ژنتیکی، آنالیز هورمونی، معاینه بیضه، سونوگرافی بیضه و ... انجام دهند. انجام آزمایشات و استفاده از داروها یا سایر روش های درمانی بسته به علت ناباروری توصیه می شود. برای خرید قرص سمنکس با فرازطب تماس بگیرید.

علت تخمک گذاری

طبق آخرین آمار سازمان های بین المللی، مقدار استاندارد و نرمال اسپرم در هر نمونه حداقل 35 میلیون است. تعداد اسپرم کمتر از 10 میلیون در هر نمونه غیرطبیعی است و ممکن است باعث ناباروری مردان شود. تحقیقات نشان می دهد که عواملی که بر سطح تستوسترون تأثیر می گذارد بر تعداد و کیفیت اسپرم نیز تأثیر می گذارد. در برخی موارد، دلیل خاصی برای تعداد کم اسپرم وجود ندارد. اما گاهی اوقات دلایل ضعیف شدن اسپرم می تواند یکی از موارد زیر باشد:

عدم تعادل هورمونی

مشکلات ژنتیکی

وجود مشکلات ساختاری در سیستم تولید مثل

عفونت های دستگاه تناسلی و پروستات

واریکوسل

جراحی روی بیضه ها.

گرم شدن بیش از حد بیضه ها

سیگار و مشروبات الکلی

مصرف برخی داروها، از جمله داروهای تستوسترون یا پسوریازیس

اثرات روی بیضه ها یا چرخش آنها

بیماری هایی مانند دیابت، ایدز، حملات قلبی، نارسایی کلیه و کبد، سندرم کوچین، فیبروز کیستیک و کم خونی در باروری.

قرار گرفتن در معرض مواد سمی مانند مس، اکسید اتیلن، کادمیوم و جیوه، وینیل کلرید، رادیواکتیویته

بیضه پایین نیامده است

استرس جسمی، روحی و روانی.

چاقی

زایمان زودرس یا دیررس

ترمیم فتق

آلودگی هوا و وجود مواد سمی مانند سرب
  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی