سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

جاهای دیدنی شیراز

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۰۳:۱۹ ب.ظ

 

شهر شیراز، شهر گل و بلبل و بهار نارنج، یکی از مهم‌ترین کلان‌شهرهای ایران است که سالانه میلیون‌ها گردشگران را داخل و خارج از کشور به سوی خود جذب می‌کند. این شهر باستانی که در جنوب ایران قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و تاریخی ایران شناخته می‌شود و دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی زیادی است. از جمله زیباترین جاهای دیدنی شیراز می‌توان به مجموعه تخت جمشید، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، دروازه قرآن، مسجد نصیرالملک، آرامگاه کوروش، باغ ارم و غیره اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها هوش از سر شما می‌برد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با تعدادی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی این شهر زیبا آشنا کنیم.

دروازه قرآن

یکی از بناهای تاریخی شهر شیراز که نمادی از فرهنگ و تاریخ این شهر محسوب می‌شود، دروازه قرآن است. این دروازه در شمال شرقی شهر و در تنگه الله اکبر واقع شده و قدمت آن به دوران زندیه می‌رسد. جالب است بدانید در آن دوران، به دستور کریم خان زند، قرآنی در بالای این دروازه قرار داده شد تا مردم از زیر آن گذر کنند و با امنیت و سلامتی راه خود را ادامه دهند. برای ساخت این دروازه از سبک معماری ایرانی- اسلامی الهام گرفته شده و دارای تزئینات بسیار چشمگیری از کاشی‌کاری، مقرنس‌کاری و گچ‌بری‌های بسیار چشم‌نواز است. در سفر به شهر شیراز، بازدید از دروازه قرآن را به خاطر نسپارید.

آرامگاه حافظ

آرامگاه حتفظ یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شیراز بوده که متعلق به شاعر و عارف بزرگ ایرانی، خواجه شمس‌الدین محمد بن ‌بهاالدین حافظ شیرازی معروف به لسان الغیب است. وی یکی از شاعران برجسته قرن ششم هجری بوده که پس از آسمانی شدنش، طبق وصیتش در باغ شخصی خود به خاک سپرده شد. آرامگاه ایشان در ابتدا بسیار ساده بوده و تنها از یک گنبد تشکیل شده بود تا اینکه در سال 1316، با تلاش‌های رئیس و وزیر فرهنگ وقت کشورمان، آرامگاه جدیدی به کمک معماری اصیل ایرانی طراحی و ساخته شد. آرامگاه حافظ خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به شیراز زیبا باشد.

مسجد نصیرالملک

یکی از شاهکارهای معماری ایرانی که در محله‌ای تاریخی به نام گود عربان در خیابان لطفعلی خان زند قرار گرفته، مسجد نصیرالملک است. این مسجد که به دستور میرزا حسن علی ملقب به نصیرالملک، ساخته شده، متعلق به دوران قاجار است و ساخت آن حدود 12 سال به طول انجامید. مسجد نصیرالملک یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز است که دارای دو شبستان با معماری بسیار خیره‌کننده بوده و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. کاشی‌کاری‌های رنگارنگ، پنجره‌های مشبک رنگی، گچ‌بری‌های زیبا و نقاشی‌های دیواری چشم‌نواز از مهم‌ترین عناصر معماری این مسجد بوده که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

کلام آخر

شهر شیراز با زیبایی‌های مسحور کننده خود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشورمان است. جاهای دیدنی شیراز تمامی ندارد و در هرگوشه‌ای از آن که قدم بگذارید، می‌توانید ردپایی از تاریخ و فرهنگ ایران را ببینید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین امیدواریم در آینده‌ای نزدیک فرصتی فراهم شود تا از این شهر زیبا دیدن کنید.

 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی