سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.


آفت دهان در کودکان مشکلات رایجی است که بسیاری از نوزادان و کودکان ممکن است دچار آن شوند و مکیدن یا خوردن غذا برایشان مشکل است. البته جای نگرانی برای این مشکل وجود ندارد زیرا به راحتی قابل درمان است. تا بتوان از این و مشکلات مربوط به آن و بهترین درمان برای حل این مشکل استفاده کرد.


برفک دهان در نوزادان چیست؟

برفک نوعی عفونت قارچی است که معمولاً به صورت لکه ها یا زخم های نامنظم سفید یا زرد در دهان کودکان ظاهر می شود. برفک دهان توسط مخمر یا قارچ کاندیدا آلبیکنس روی لثه، زبان، سقف دهان و دیواره‌های دهان ایجاد می‌شود. این بیماری در نوزادان بسیار شایع است، اما یک بیماری جدی نیست. اگرچه برفک دهان در نوزادان فقط یک عفونت خفیف است، اما می تواند برای کودک شما ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.



حفره دهان در نوزادان چگونه است؟

این نوع از عفونت قارچی که باعث برفک دهان می شود معمولا در بدن انسان رخ می دهد که می تواند به عنوان عفونت در بدن به دلیل عدم تعادل یا تغییرات هورمونی (مانند بارداری) و رشد بیش از حد ظاهر شود. با این حال، برخی از نوزادان می توانند عفونت قارچی را در طول زایمان از طریق کانال زایمان جذب بدن خود کنند. به همین دلیل این بیماری در کودکان زیر 2 ماه بیشتر دیده می شود. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش بهداشت دهان و دندان را مطالعه کنید.

علاوه بر این، این عفونت می تواند ناشی از سینه مادر، پستانک و شیشه های آلوده در دهان نوزادان باشد. اگر سینه مادر پس از شیر دادن به نوزاد به درستی خشک نشود و مخمر رشد کند، باعث عفونت می شود. به طور کلی رطوبت بیش از حد در دهان کودک محیط مناسبی را برای رشد عفونت های قارچی و قارچی فراهم می کند.



علائم برفک دهان در کودکان چیست؟

مهمترین علامت این بیماری در نوزادان و کودکان وجود لکه های سفید روی زبان، لثه، دیواره یا سقف دهان است. البته باید توجه داشت که تکه های سفید تنها می تواند ناشی از باقی مانده شیر یا به اصطلاح لخته شدن شیر باشد که اغلب پس از نوشیدن روی زبان کودک باقی می ماند و معمولا در دهان ریخته می شود.

بهترین راه برای تشخیص برفک از باقی مانده شیر این است که آن را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. اگر زبان صورتی است و بعد از تمیز کردن سالم به نظر می رسد، نیازی به درمان بیشتری نیست. اما اگر لکه سفید خیلی راحت از بین نرود و یا لکه های قرمز رنگ زیر آن ظاهر شود، احتمال برفک دهان وجود دارد.

یکی دیگر از علائم شایع این بیماری در نوزادان بی قراری و امتناع از خوردن شیر است. اگر کودک شما سینه یا پستانک را رها کند و هنگام غذا خوردن یا مکیدن گریه کند، اگر گرسنه باشد، اگر بخواهد شیر بدهد، ممکن است زخم های دهان ظاهر شود. به طور کلی برفک دهان می تواند باعث درد و ناراحتی در نوزاد شود.

در برخی موارد، نوزادان مبتلا به برفک دهان دچار بثورات قارچی دردناک، قرمز روشن یا سیاه می شوند. این بثورات معمولا در کشاله ران و ران نوزاد ایجاد می شود و نباید با جوش های پوستی ناشی از سوختگی ادرار یا مدفوع (جوش های کوچکی که معمولا روی باسن ظاهر می شوند) اشتباه گرفت.


تشخیص زخم های دهان در کودکان:

حال ممکن است در مورد معاینه حفره دهان نوزاد سوالی داشته باشید که چگونه می توان چنین مشکلی را تشخیص داد؟ برای اطلاع از قرمزی دهان نوزاد کافی است به زبان کودک نگاه کنید. اگر متوجه لکه های سفید یا زرد مرتبط با پوسیدگی شدید، ممکن است بخواهید به دندانپزشک مراجعه کنید.

خوب اگر خیلی نگران هستید و می خواهید هر چه زودتر از این مشکل مطلع شوید تا بتوانید درمان را شروع کنید، باید بدانید که امروزه ویزیت آنلاین دندانپزشکی نیز وجود دارد و می توانید با ارسال تصاویر از آن مطلع شوید. زبان و دهان فرزندتان را به پزشک بدهید. . علائم این بیماری عبارتند از:

دیدن توده هایی شبیه پنیر بر روی لب و دهان کودک که به راحتی شسته نمی شود.

کودک هنگام خوردن شیر یا مکیدن پستانک و شیشه گریه می کند

لکه های برجسته، نامنظم، براق یا قرمز تیره در کشاله ران و زیر پوشک



آیا راهی برای پیشگیری و پیشگیری از برفک دهان در دوران کودکی وجود دارد؟

شاید با خواندن مقاله تا اینجای کار پرسیده باشید که آیا راهی برای پیشگیری و پیشگیری از برفک در نوزادان وجود دارد؟ در پاسخ، برخی از کودکان به طور طبیعی مستعد ابتلا به این عفونت قارچی هستند، اما اقداماتی وجود دارد که می توان برای کاهش احتمال این مشکل انجام داد.

منشا این بیماری استفاده از آنتی بیوتیک هاست پس توصیه ما این است که هرگز به تنهایی به فرزندتان آنتی بیوتیک ندهید و یادتان باشد که این دارو را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید. همچنین به یاد داشته باشید که عفونت های ویروسی با آنتی بیوتیک درمان نمی شوند.

دومین موردی که در پیشگیری از این بیماری موثر است این است که در صورت ابتلا به عفونت قارچی واژن در دوران بارداری حتما به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما به درستی درمان شود.کاملاً زیرا در غیر این صورت قارچ در بدو تولد به نوزادتان منتقل می شود. منتقل خواهد شد.

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد، درد یا درد در نوک پستان است. اگر هر یک از این موارد را در دوران شیردهی تجربه کردید، برای عفونت قارچی به پزشک مراجعه کنید. در صورت ابتلا به این عفونت، مراقب باشید که آن را به دهان نوزاد منتقل نکنید.

آنتی بیوتیک ها و همچنین شیشه شیر و پمپ های سینه که مستقیماً با سینه مادر در تماس هستند باید به طور مرتب تجویز شوند، زیرا ممکن است این موارد باعث عفونت در دهان کودک و ایجاد سرفه شود.

پیشنهاد دیگری که به شما می دهیم این است که بعد از هر اجرا سوتین خود را بشویید و خشک کنید. این کار از رشد باکتری ها و ویروس ها در ناحیه سینه جلوگیری می کند و در دوران شیردهی برای نوزاد مشکلی ایجاد نمی کند.

لباس زیر خود را به طور مرتب با آب داغ بشویید و در آفتاب خشک کنید تا از میکروب ها جلوگیری شود. همچنین توصیه می شود جنس لباس زیر خود را به گونه ای انتخاب کنید که رطوبت را در خود حفظ نکند و منجر به رشد میکروب و باکتری نشود.



کاندیدیازیس دهان در نوزادان چگونه درمان می شود؟

پس از تشخیص کاندیدیازیس دهان، پزشک یک ضد قارچ خوراکی یا موضعی را برای 10 تا 14 روز تجویز می کند. علاوه بر این، پزشک اطفال ممکن است مسکن‌های ساده مانند استامینوفن را برای کاهش درد و بی‌قراری کودک توصیه کند. همچنین برای نوزادانی که همزمان کاندیدیازیس دهان و راش پوشک دارند پماد ضد قارچ برای بثورات پوستی تجویز می شود.

اگر علائم برفک در سینه مادر نیز مشاهده شد، کرم ضد قارچ موضعی تجویز می شود. از آنجایی که احتمال انتقال این عفونت از نوزاد به مادر بسیار زیاد است، حتی اگر علائمی از برفک سینه وجود نداشته باشد، برای جلوگیری از انتقال این عفونت قارچی، آماده سازی موضعی توصیه می شود.

همچنین توصیه می شود مادران مبتلا به این بیماری یا کودکان در صورت داشتن حریم خصوصی، پس از هر بار شیر خوردن، نوک سینه ها را بشویند و چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهند، زیرا آفتاب به راحتی عفونت را از بین می برد. علاوه بر این، مصرف پروبیوتیک ها می تواند به تسریع بهبودی و جلوگیری از عفونت قارچی کمک کند.



اخرین حرف

در این مقاله با برفک نوزاد آشنا شوید. همچنین با روش های پیشگیری و درمان آن آشنا خواهید شد. اگر سوال یا نظری دارید در نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.



سوالات متداول

آیا می توان به نوزاد مبتلا به کاندیدیازیس دهان شیر داد؟

اگر نوزاد نفخ کرده باشد نیازی به قطع شیردهی نیست و شیر دادن اشکالی ندارد. فقط به مادران توصیه می شود برای جلوگیری از این عفونت از داروهای ضد قارچ روی سینه استفاده کنند. اگر این عفونت قارچی همزمان در دهان نوزاد و روی سینه مادر وجود داشته باشد، شیردهی می تواند دردناک باشد. در این صورت، بسته به شرایط کودک، می توان شیردهی را تا زمانی که حساسیت و درد سینه مادر کاهش یابد، قطع کرد.



آیا برفک دهان کودک درد دارد؟

سوالی که بیشتر مادران می پرسند این است: آیا دهان نوزاد تحت تاثیر برفک است؟ پاسخ به این سوال باید این باشد که برفک دهان در نوزادان یک مشکل ساده برای حل است، اما این مشکل می تواند برای کودک شما بسیار دردناک باشد زیرا قطعا غذا خوردن را سخت و استرس زا می کند.
 

ادامه مطلب:  https://drsheidaclinic.com/

 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی