سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

دندان درد در کودکان و درمان خانگی

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸ ق.ظ


آیا تا به حال فرزند دلبندتان به دلیل دندان درد گریه نزد شما آمده است؟ دندان درد کودکان فراتر از تحمل آنهاست. گریه و انزجار آنها نیز باعث نگرانی و اضطراب مادران می شود. بسیاری از والدین نمی دانند در چنین شرایطی چگونه واکنش نشان دهند زیرا انتظار درد ندارند. اما برای تسکین دندان درد کودکان چه باید کرد؟ علت دندان درد در کودکان چیست و چگونه می توان آن را کاهش داد؟ برای پاسخ به سوالات خود در این زمینه در این مقاله با ما همراه باشید.


علائم دندان درد در کودکان

علائم دندان درد در کودکان متفاوت است و هر کودک ممکن است دندان درد را به روشی متفاوت تجربه کند، اما اکثر کودکان این علائم را به اشتراک می گذارند و همه علائم زیر را دارند.

دندان درد مداوم و شکایت کودک از دندان درد که دندان درد دارد.

افزایش درد دندان هنگام لمس یا خوردن دندان.

دندان درد شدید زمانی که کودک غذای سرد یا گرم می خورد یا نوشیدنی های سرد یا گرم می نوشد.

تب و احساس خستگی.

اگر کودک شما هر یک از علائم و نشانه های بالا را داشت، حتما آنها را نزد دندانپزشک ببرید تا از سلامت دندان هایش مطمئن شوید. یا اگر دندان ها نیاز به درمان دارند باید به موقع درمان شوند.

دندان درد در کودکان علل زیادی دارد که باید شناسایی و بررسی شود.

تشخیص دندان درد در کودکان 4 تا 8 ساله

اگر فرزند شما بزرگتر است، کار شما کمی آسان تر است، از او بخواهید محل دقیق درد را برای شما مشخص کند. برای کودک نوپا، کدام یک از موارد زیر را در دهان کودک خود جستجو کنید؟

متورم

قرمزی گونه ها یا گونه ها

تغییر رنگ دندان

کاری

دندان های شکسته



چرا دندان های کودکان درد می کند؟

اولین قدم برای درمان دندان درد در کودک دلبندتان، تعیین علت واقعی درد است. این دردها می توانند به دلایل ساده و طبیعی ایجاد شوند. به عنوان مثال، در 6 ماهگی، کودکان ممکن است با شروع دندان درآوردن درد را تجربه کنند. یکی از شایع ترین علل دندان درد در آنها گیرکردن مواد غذایی در دندان هایشان است. با زدن مکرر می توان این مشکل را حل کرد. گاهی اوقات عادت به زدن یا کشیدن دندان می تواند منبع درد کودک باشد. در ادامه، بدترین علل دندان درد در کودکان را بررسی خواهیم کرد:

درد یا تورم

اگر کودک شما هنگام جویدن ورم صورت، دندان‌های قرمز یا درد یا حساسیت دندانی دارد، ممکن است دندان آبسه داشته باشد. دندان آبسه شده به دلیل عفونت باکتریایی دارای توده ای از چرک است که به لثه یا انتهای ریشه دندان چسبیده است. یک دندان آبسه می تواند باعث درد در گوش، گردن یا فک و همچنین درد در خود دندان شود.

از آنجا که دندان های لکه دار می توانند باعث درد شدید و خطرات جدی برای سلامتی شوند، مهم است که فوراً از دندانپزشک اطفال مراقبت کنید. اگر کودک شما تب، صورت متورم، ضربان قلب سریع، گیجی یا درد شدید دندان همراه با مشکل در تنفس یا بلع دارد، کودک خود را به نزدیکترین اورژانس ببرید. این علائم ممکن است نشان دهنده این باشد که عفونت به فک یا بافت های اطراف گسترش یافته است و نیاز به درمان فوری برای جلوگیری از یک بیماری تهدید کننده حیات به نام سپسیس دارد.



شکستگی یا پر شدن لب

اگرچه ممکن است باعث درد شود یا نباشد. اما پرکردگی ها و شکستگی های لب باید در اسرع وقت ارزیابی و درمان شوند تا از عوارض ناخواسته مانند درد، آسیب بیشتر، آبسه دندان یا از دست دادن دندان جلوگیری شود.

اگر دندان لب کودک شما پر شده، ترک خورده یا شکسته است، در اسرع وقت با دندانپزشک کودک خود تماس بگیرید. در حالی که منتظر هستید، می توانید با غرغره کردن آب نمک گرم به مدت 20 دقیقه در هر ساعت یا استفاده از کمپرس یخ به طور موقت درد کودک خود را تسکین دهید. اگر تکه‌هایی از دندان را در دهان خود پیدا کردید، می‌توانید آن‌ها را در شیر سرد یا دندان‌گیر اضطراری نگهداری کنید.



یک دندان از دست رفته

به جز زمانی که دندان های شیری ما به طور طبیعی می افتند، دندان های ما نباید تکان بخورند، چه رسد به اینکه لق یا لق شوند. همانطور که گفته شد، از دست دادن دندان نیاز به مراقبت فوری توسط متخصص اطفال دارد تا به نحوی دندان را نجات دهد و از عوارض بعدی جلوگیری کند.

اگر کودک شما در اثر تصادف دندان خود را از دست داد یا از دست داد، از گاز استریل برای کنترل خونریزی استفاده کنید و سپس به سرعت دندان را تعویض کنید. هنگام درآوردن دندان، از دست زدن به ریشه دندان خودداری کنید و سپس آن را به آرامی زیر آب جاری بشویید. دندان را در ظرف کوچکی از شیر سرد یا محصول حفاظت اضطراری دندان مورد تایید انجمن دندانپزشکی آمریکا قرار دهید. از طرف دیگر، اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ و توانا است، از کودک خود بخواهید که دندان را بین گونه و لثه نگه دارد تا از خشک شدن دندان در راه رفتن به دندانپزشک اطفال جلوگیری شود.



بریدگی در قسمت داخلی گونه ها، لب ها یا زبان باعث ایجاد دندان درد در کودکان می شود

همانطور که کودک شما از طریق بازی، کوهنوردی و بازی با دنیای اطراف خود درگیر می شود، ممکن است هر از چند گاهی از کار بیفتد. بسیاری از این آسیب های سطحی دهان را می توان با کمک های اولیه در خانه به طور ایمن و موثر درمان کرد. به عنوان مثال، می توانید محل را با آب سرد به مدت چند دقیقه بشویید یا به کودک خود یک کیسه یخ بدهید تا خونریزی و تورم را کاهش دهد، اگر به اندازه کافی خوب است. در صورت لزوم می توانید یک پارچه تمیز یا بانداژ را روی زخم بمالید تا خونریزی متوقف شود.

اگر کودک شما آسیبی به بافت های دهانش دارد که خونریزی را متوقف نمی کند یا به شدت آسیب دیده است، به دنبال درمان فوری در نزدیکترین اورژانس باشید. اگر کودک شما دندان شکسته یا از دست رفته دارد، مهمترین چیز جلوگیری از خونریزی است و می توانید با مراجعه به دندانپزشک اورژانس به نجات یا ترمیم دندان شکسته یا شکسته کمک کنید.



خونریزی لثه آغاز بیماری پریودنتال است

اگر لثه های کودک قرمز شود، متورم شود یا به راحتی خونریزی کند، ممکن است کودک دچار التهاب لثه باشد. ژنژیویت، اولین شکل بیماری پریودنتال (بیماری لثه)، اغلب به دلیل تجمع بیش از حد پلاک در امتداد خط لثه ایجاد می شود. تا زمانی که این پلاک با بهداشت روزانه دهان و معاینات منظم دندان ها تداخل داشته باشد، پلاک بافت لثه کودک را تحریک می کند و باعث می شود لثه ها به راحتی خونریزی کرده و قرمز و متورم شوند.

التهاب لثه یک اورژانس دندانی نیست، اگرچه باید فوراً به دندانپزشک کودک خود مراجعه کنید تا با تمیز کردن کامل از مشکلات جدی دندان جلوگیری کنید. علاوه بر بهبود سلامت دهان و دندان کودک، مراجعه در اسرع وقت به دندانپزشک اطفال می تواند کودک شما را از اثرات نامطلوب سلامت دهان، از جمله از دست دادن دندان و آسیب بافت محافظت کند.



درمان سریع دندان درد کودکان در شب

یکی از بدترین زمان ها برای دندان درد زمانی است که از شب شروع می شود. در چنین مواقعی کاری جز استفاده از داروهای خانگی برای درمان سریع دندان ندارید.

استفاده از این درمان های خانگی می تواند به سرعت درد دندان شما را کاهش داده یا تسکین دهد، بنابراین می توانید در زمان مناسب به پزشک خود مراجعه کنید. در ادامه این روش ها را تحلیل خواهیم کرد.

یکی از بهترین کارها استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن است که به راحتی در دسترس هستند.


درمان دندان درد کودکان با روش های خانگی و طب عامیانه

چندین گیاه دارویی وجود دارند که به عنوان درمان های خانگی عمل می کنند و می توانند قبل از مراجعه به دندانپزشک و شروع درمان به درمان دندان درد کمک کنند. در زیر این موارد را توضیح داده ایم. فراموش نکنید که همیشه بهتر است دندان های شیری را خارج نکنید. در مورد پوسیدگی شدید دندان های شیری بهترین راه پوشاندن دندان های شیری است.



کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد به شکل کیسه یخ ممکن است باعث تسکین موقت درد شود.این کیسه یخ باید روی گونه کودک، نزدیک دندان دردناک قرار گیرد.استفاده از کمپرس سرد می تواند تورم را تسکین داده و خونریزی را به طور موثر کنترل کند.



آب اکسیژنه

مقداری پراکسید هیدروژن را در یک لیوان آب تمیز مخلوط کنید و به کودک کمک کنید تا دهان خود را با این محلول شستشو دهد. اطمینان حاصل کنید که کودک آن را قورت نمی دهد و بعد از هر بار شستشو آن را تف کنید

آویشن گیاهی است با فواید فراوان. یکی از این فواید طبیعی تسکین درد است. برای درمان خانگی دندان درد می توانید چند شاخه آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید. بعد از اینکه کمی خنک شد، از کودک خود بخواهید دهان خود را در طول روز مسواک بزند تا بهترین نتیجه را بگیرد.



نعناع

گیاه نعناع در کاهش علائم سرماخوردگی، سردرد و حالت تهوع بسیار موثر است و به درمان دندان درد نیز کمک می کند. روش های مختلفی برای استفاده از این گیاه برای تسکین دندان درد وجود دارد.

یک چای کیسه ای نعناع درست کنید و وقتی به اندازه کافی داغ شد آن را روی دندان دردناک بگذارید.

نعنای تازه را در دهان خود در کنار دندان دردناک قرار دهید.

روغن نعناع فلفلی را با چند قطره روغن شبدر روی یک توپ پنبه ای مخلوط کنید و برای تسکین موقت آن را روی دندان درد بمالید.



آب نمک گرم

به کودک کمک کنید تا دهان خود را با نمک گرم یا آب نمک شستشو دهد. محلول نمکی ضد باکتری و ضد التهاب است، به این معنی که می تواند باکتری های حفره دهان را از بین ببرد و التهاب را کاهش دهد. برای بهترین نتیجه، این کار باید حداقل 5 تا 8 بار در روز انجام شود.



روغن گل میخک

یک تکه پنبه را در چند قطره روغن میخک خیس کنید و مستقیماً روی دندان دردناک قرار دهید. گفته می شود روغن میخک دارای اثر بی حسی است که می تواند به طور موقت دندان درد را تسکین دهد.



کلم

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است و توانایی مهار فعالیت باکتری ها را دارد، بنابراین در درمان دندان درد موثر است. فقط یک حبه سیر را له کنید و روی دندان دردناک بمالید. بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.



کلمات اخر

در این مقاله در مورد دندان درد در کودکان می خوانید. یاد آوردن؛ اگر متوجه دندان درد در کودک خود شدید، می توانید به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید تا کودک شما تحت درمان مناسب قرار گیرد. درمان‌های خانگی ذکر شده تنها تسکین موقتی می‌دهند و ممکن است در برخی موارد مؤثر نباشند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.
 

مرجع:https://realtimedentist.com/1399/02/دندانپزشک-خوب-در-شیراز-لیست-بهترین-دند/

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی