سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

دیزل ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۲۸ ب.ظ

 


دیزل ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟ آنها از منبع تغذیه اضطراری گرفته تا منبع تغذیه کشتی و قطار در عرض چند دقیقه متفاوت هستند. وظیفه شرکت های فعال در این زمینه ارائه خدمات ویژه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور و اتصالات می باشد.

برای تولید انرژی الکتریکی، ژنراتور ماشینی است که انرژی مکانیکی را از طریق یک ضربه الکتریکی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. در عوض، انرژی الکتریکی توسط یک موتور الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. موتورها و ژنراتورها از بسیاری جهات مشابه هستند. یک منبع انرژی مکانیکی می تواند توربین بخار، توربین آبی، توربین بادی یا موتور احتراق داخلی باشد.

موتور دیزل چگونه کار می کند

دیزل ژنراتور وسیله ای است که سوخت دیزل را به برق تبدیل می کند. این دستگاه مستقل از دو قسمت تشکیل شده است: یک موتور دیزل و یک ژنراتور. یک موتور دیزل سوخت دیزل را می سوزاند تا حرکتی برای ژنراتور ایجاد کند که با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی این حرکت را به الکتریسیته تبدیل می کند. این دو جزء (موتور و ژنراتور الکترومغناطیسی) توسط یک میل لنگ به هم متصل هستند که حرکت تولید شده توسط موتور دیزل را به آهنرباهای ژنراتور منتقل می کند.

موتور دیزل با یک موتور احتراق داخلی کوچک شروع به کار می کند. یک سوپاپ در موتور دیزل نصب شده است که سوخت را کنترل می کند و سرعت موتور دیزل را کنترل می کند. این باعث استاندارد شدن توان خروجی ژنراتور می شود.

همزمان با چرخاندن میل لنگ توسط موتور دیزل متصل به موتور، محور اصلی موتور در محفظه دینام می چرخد ​​و این حرکت در سرعت بالا باعث چرخش آهنربای داخل موتور می شود.

سپس با استفاده از قوانین القای الکتریکی، الکتریسیته تولید می شود. علاوه بر این، سوئیچ گاورنر به شما این امکان را می دهد که در هنگام افزایش مصرف سرعت را افزایش دهید تا موتور بتواند برق مورد نیاز خود را تامین کند و همچنین در هنگام افزایش یا کاهش ناگهانی مصرف کنندگان، تولید برق را کنترل می کند.

موتورهای دیزلی با تبدیل سوخت دیزل به برق می توانند برق مورد نیاز کارخانه ها، پروژه های ساختمانی، محیط های صنعتی، جاده ها و راه آهن ها، بیمارستان ها، سازمان ها و ادارات، سینماها، اماکن ورزشی و فعالیت های مختلف را تامین کنند. کاربرد اصلی دیزل ژنراتورها در مواقعی است که برق در شهر وجود ندارد و در برخی موارد برای کاهش هزینه های انرژی استفاده می شود.

کاربرد دیزل ژنراتور

امروزه با گسترش برق در سراسر جهان، دریافت برق سه فاز یا تک فاز برای کاربران آسان شده است، اما این سیستم پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران نیست و قطعی برق رخ می دهد. یک سیستم الکتریکی یا از یک مکان بسته واقعاً شانس ما را قطع می کند و در این صورت ژنراتورهای الکتریکی وارد می شوند و موتورهای دیزلی یکی از انتخاب های مناسب برای چنین شرایطی هستند.

کاربرد دیزل ژنراتور

استفاده از دیزل ژنراتور در منازل، منازل و ادارات: قطعی مکرر برق در منازل، منازل و ادارات و در نتیجه قطعی برق می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند، بنابراین یک دیزل ژنراتور محلی و صنعتی.

استفاده از دیزل ژنراتور در بیمارستان ها و مراکز حساس: تامین برق اضطراری بیمارستان ها و مراکز داده از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در صورت خاموشی و کمبود برق ممکن است خسارات جبران ناپذیری رخ دهد، بنابراین وجود چندین ژنراتور برق. به طور همزمان برای این مراکز توصیه می شود.

استفاده از دیزل ژنراتور در صنایع غذایی: وجود دیزل ژنراتورها در صنایع غذایی به دلیل تامین برق یخچال فریزر و ظروف نگهداری مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از دیزل ژنراتور در کشاورزی: ​​با توجه به فاصله زیاد از شهر می توان از دیزل ژنراتورها برای تامین برق مورد نیاز صنعت کشاورزی استفاده کرد و از تجهیزاتی مانند پمپ های آبیاری، تراکتور و گاوآهن استفاده کرد.

کاربرد دیزل ژنراتورها در صنایع معدنی: یکی دیگر از کاربردهای دیزل ژنراتور تامین برق معادن برای استخراج مواد معدنی و منابع طبیعی است.
 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی