سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

راهنمای انتخاب اسکنر مناسب

شنبه, ۶ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۵۹ ق.ظ


ما در روزگاری زندگی می کنیم که انتخاب درست بدون یادگیری و کسب دانش غیرممکن است. حال اگر این انتخاب برای خرید قطعه برقی باشد، داشتن اطلاعات کافی مهم است زیرا فناوری ها ویژگی های جدید و متفاوتی دارند. اسکنر از آن دسته قطعاتی است که به مرور زمان بر مشکلات و فناوری ها افزوده می شود. چه نوع اسکنر بخریم؟ ویژگی های یک اسکنر مناسب چیست؟ کدام مدل اسکنر با نیازهای ما مطابقت دارد؟ این مقاله به شما در خرید اسکنر مناسب کمک می کند.

راهنمای خرید اسکنر مناسب

اسکنرها بسته به نوع اسکن اسناد به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

اسکنرهای تخت از جمله رایج ترین اسکنرها برای مصارف خانگی هستند. با این نوع اسکنرها، ناحیه اسکن شامل صفحه صافی است که سند روی آن قرار می گیرد. این نوع اسکنر به دلیل سهولت استفاده و فناوری مورد استفاده برای اسکن سر آنها یکی از ساده ترین اسکنرها می باشد.

علاوه بر اسکنرهای تخت، اسکنرهای Sheetbed و اسکنرهای استوانه ای نیز در بازار موجود است که در اسکنرهای Sheetbed هد اسکن ثابت شده و سند برای اسکن مانند چاپگر جابجا می شود. اسکنرهای استوانه ای نیز کیفیت و دقت بالایی دارند و برای اسکن و چاپ نقشه ها استفاده می شوند.

اسکنر چگونه کار می کند؟

بهتر است ابتدا بدانیم اسکنر چیست؟ اسکنر یک دستگاه عکاسی مجهز به سلول یا چشم حساس است که می تواند نور منعکس شده یا ارسال شده توسط یک جسم اسکن شده را تشخیص دهد. این سلول ها (Charged-Couple Device CCD) نامیده می شوند.

CCD ها در یک ردیف قرار گرفته اند و یک نوار باریک را تشکیل می دهند. هر ICCD شدت نور را اندازه گیری می کند و آن را به بار الکتریکی تبدیل می کند. تعداد CCD ها در هر اسکنر تا هزار عدد است و هر کدام یک پیکسل از شی را ایجاد می کنند. به هر پیکسل تعداد معینی بیت اختصاص داده می شود که برای ذخیره اطلاعات مورد نیاز است. هرچه تعداد ذرات بیشتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است.

اکثر اسکنرها از CCD استفاده می کنند. با این حال، برخی از اسکنرهای جدیدتر به فناوری سنسور تصویر تماسی (CIS) مجهز هستند. در یک اسکنر CCD، نور منعکس شده از جسم اسکن شده با عبور از مجموعه ای از آینه ها و لنزها به نوار CCD هدایت می شود. با این حال، در یک اسکنر CIS، حسگرها مستقیماً زیر جسم قرار می گیرند و مستقیماً نور بازتاب شده را دریافت می کنند. از آنجایی که این اسکنرها به یک سیستم نوری پیچیده نیاز ندارند، کوچکتر و بادوام تر هستند و هزینه تولید آنها کمتر است.

سنسور CIS مجهز به تراشه ای است که قادر به تولید تصویر دیجیتالی از شی اسکن شده است. مصرف برق کمتر از CCD است. اما این تراشه در واقع فضایی را اشغال می کند که در غیر این صورت توسط حسگر نوری استفاده می شد. بنابراین کیفیت تصویر ارائه شده توسط اسکنرهای CIS در مقایسه با اسکنرهای CCD کمی پایین تر است. به همین دلیل، بسیاری از کاربران مزایای اسکنرهای CIS (مانند اندازه کوچک یا ارزان بودن آنها) را نادیده می گیرند و به اسکنرهای CCD روی می آورند.

نوع اسکنر

اسکنرها با توجه به نوع و کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند که این تقسیم بندی روی قیمت آنها نیز تاثیرگذار است. در زیر مثال بزنید.

اسکنرهای خواب

این نوع اسکنر از یک صفحه شیشه ای تخت تشکیل شده است که روی یک سری حسگرهای نوری قرار می گیرد و روی صفحه شیشه ای قرار می گیرد. یک کاغذ یا کتاب باز روی شیشه آن قرار می گیرد و نوری که از پایین شیشه می تابد، زمانی که به جسم در حال اسکن و دریافت توسط نوار CCD برخورد می کند، منعکس می شود.

اسکنرهای تخت از جمله رایج ترین انواع اسکنر هستند که در مدل های دو رنگ و تک رنگ ارائه می شوند. تنها نقطه ضعف این اسکنرها این است که فضای زیادی از میز را اشغال می کنند.

اسکنر کاغذ

در این نوع اسکنرهای آوافرهنگ ، نوار حسگر نوری (بر خلاف اسکنرهای افقی) ثابت است و ورق اسکن شده در طول فرآیند حرکت می کند. این نوع اسکنر بیشتر برای کسانی مناسب است که اسناد زیادی را اسکن می کنند و متن قابل ویرایش را پیدا می کنند.

اگر اسکنرهای کاغذ کش را به تغذیه خودکار اسناد (ADF) مجهز کنید، لازم نیست هر صفحه را به خود اسکنر وارد کنید.

اسکنر کاغذ در دو رنگ سیاه و سفید موجود می باشد. البته می‌توانید عکس‌ها یا صفحات کوچک را نیز به داخل اسکنر بیاورید، اما این اسناد را می‌توان در داخل اسکنر جمع‌آوری کرد، بنابراین یک اسکنر تخت برای این کار مناسب‌تر است. اسکنرهای Sheetfed بسیار جمع و جور هستند و در فضای محدود جای می گیرند.

اسکنر کاغذ

در این نوع اسکنرها خط سنسورهای نوری (برخلاف اسکنرهای افقی) حرکت نمی کند و ورق اسکن شده در طول جریان حرکت می کند. این نوع اسکنر برای کسانی که حجم زیادی از اسناد را اسکن می کنند و ویرایش متن را دریافت می کنند بسیار مناسب است.

اگر اسکنرهای کشش کاغذ خود را به یک تغذیه کننده خودکار اسناد (ADF) مجهز کنید، لازم نیست هر صفحه را به صورت دستی در اسکنر بارگیری کنید.

اسکنرهای کاغذی به دو صورت رنگی و سیاه و سفید ارائه می شوند. بله، عکس ها یا صفحات کوچک را نیز می توان در اسکنر بارگذاری کرد، اما این کاغذها می توانند در داخل اسکنر جمع شوند، بنابراین اسکنرهای تخت برای این منظور مناسب تر هستند. اسکنرهای صفحه بسیار فشرده و مناسب برای فضای محدود هستند.

این اسکنرها به اندازه کافی کوچک هستند که در یک کیف قرار می گیرند. این اسکنرها به یک پورت USB کامپیوتر یا کارت PC با کیفیت متصل می شوند و می توانند به صورت رنگی و تک رنگ اسکن کنند. از آنجایی که منبع نور اسکنرهای دستی کمی ضعیف است، کیفیت تصویر آنها به خوبی اسکنرهای بزرگ نیست.

اسکنر فیلم، اسلاید و فیلم

کمتر احتمال دارد که بخواهید از روی فیلم یا شفافیت اسکن کنید. اما کسانی که در صنعت نشر فعال هستند از این موارد زیاد انجام می دهند. از آنجایی که نور از یک اسلاید فیلم منفی و شفافیت عبور می کند، اسکن آن باید به روش خاصی انجام شود تا حسگر نوری بتواند نور بازتاب شده را دریافت کند. از آنجایی که در اکثر اسکنرها، منابع نور و حسگرهای نوری در کنار هم قرار دارند، نمی توان از آنها برای اسکن این نوع اسناد استفاده کرد. از سوی دیگر، چون اسلایدها و فیلم ها بسیار کوچک هستند، اسکنرها باید بسیار حساس باشند تا بتوانند تصاویر خود را شناسایی کنند.

برخی از اسکنرهای کنار تخت را می توان به یک آداپتور شفاف به نام TPA یا TPU متصل کرد. این آداپتور یک صفحه نمایش سبک وزن است که به جای اسکنر روی صفحه نمایش شیشه ای قرار می گیرد. صفحه نمایش شیشه ای این نوع اسکنر تخت، جایگاه ویژه ای برای شیشه دارد که نقش ذره بین را ایفا می کند.

انواع دیگر اسکنرهای تخت دارای قسمت کشویی هستند که اسلایدها در آن قرار می گیرند. البته این نوع اسکنرها بسیار گران هستند. اسکنرهایی وجود دارند که فقط اسلایدها را اسکن می کنند. این اسکنرها مساحت کوچکی برای اسکن دارند (معمولاً 4×5 اینچ) و بسیار گران هستند.

دقت وضوح تصویر

یکی از معیارهای مهم در خرید اسکنر دقت وضوح تصویر و روشنایی اسکنر است. واحد DPI (نقطه در هر اینچ) برای این منظور استفاده می شود.

برای اسکن یک تصویر معمولی (3x5 یا 6x4)، دقت 100 نقطه در اینچ کافی خواهد بود. DPI 300 برای استفاده در نرم افزار اسکن متن و CR OCR مناسب است، در حالی که اسکن تصاویر برای چاپ یا بزرگنمایی به DPI 1200 تا 2400 نیاز دارد. بنابراین اسکنر با وضوح تصویر 600*1200 یا 2400*1200 مناسب است. .

ترجمه

اگر قصد اسکن اسلاید یا فیلم را دارید، اسکنر شما باید به یک آداپتور نوردهی مجهز باشد. این آداپتور را می توان بر روی خود اسکنر یا به عنوان قسمت اضافی اسکنر نصب کرد. برخی از شرکت ها مانند اپسون از آداپتور شفافیت برای اسکن نگاتیو و تصاویر دوربین استفاده می کنند که برای برنامه های خانگی و کوچک ایده آل است.

ADF یا تغذیه خودکار اسناد

ممکن است اسناد زیادی برای اسکن داشته باشید. تغذیه خودکار اسناد (ADF) بخشی از تغذیه خودکار اسکنر است که به طور خودکار اسناد را به اسکنر تغذیه می کند. برخی از مدل های اسکنر دارای این ویژگی هستند و در اسکن اسناد با حجم زیاد و اندازه های نامناسب مشکلی نخواهید داشت.

رابط

اسکنر برای برقراری ارتباط با کامپیوتر به یک رابط نیاز دارد. یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید این است که اسکنر انتخابی شما از چه رابطی استفاده می کند یا رابط هایی که اسکنر برای اتصال به رایانه ای که پشتیبانی می کند نیاز دارد. اگر رایانه شما از USB2 پشتیبانی می کند، اسکنر را انتخاب کنید که از این رابط استفاده می کند. زیرا پورت USB سرعت و سادگی بسیار خوبی دارد. رابط Firewire سرعت و دقت بالاتری دارد، اما نیاز به هزینه بالاتر اسکنر دارد. همچنین مدل هایی وجود دارند که از چندین رابط پشتیبانی می کنند و به مشتری انعطاف پذیری بیشتری می دهند. پورت موازی و استفاده از کارت SCSI گزینه های دیگری هستند که می توانید برای رابط اسکنر استفاده کنید. اما آنها کند هستند. هنگام انتخاب اسکنر مورد نظر، نوع رابط اسکنر را بپرسید.

عمق رنگ

تعداد رنگ هایی که یک اسکنر می تواند تشخیص دهد و ذخیره کند «عمق رنگ» نامیده می شود و بر حسب «بیت در هر پیکسل» اندازه گیری می شود. یک اسکنر مناسب باید حداقل رنگ 36 بیتی را تشخیص دهد. امروزه بسیاری از اسکنرهای خانگی تا 48 بیت در هر پیکسل را تشخیص می دهند که کیفیت اسکن مناسبی را ارائه می دهد.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی