سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

راهنمای گام به گام پاکسازی صورت در 7 مرحله

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۴۷ ب.ظ


نکته کلیدی برای داشتن پوستی سالم و جوان، پاکسازی مناسب و زمان بندی مناسب است. این لایه کوچک و شکننده بدن همیشه نیازمند توجه و مراقبت ویژه شماست. اگر فرصت ندارید برای تمیز کردن صورت خود به سالن های زیبایی مراجعه کنید، مراحلی را به شما معرفی می کنیم که نتایج شگفت انگیزی برای پوست شما به همراه خواهد داشت.



پاکسازی پوست صورت در هفت مرحله

شستشوی صورت پوست شما را تمیز می کند. علاوه بر جوانسازی و تحریک سلول ها، عملکردهای آبرسانی و تغذیه را نیز انجام می دهد. در نتیجه رنگ و صورت شما روشن تر می شود.

جالب است بدانید که پاکسازی صورت استرس را نیز کاهش می دهد و باعث درخشندگی پوست می شود.

ماساژ صورت در سالن زیبایی و رفتن به خانه با پوستی نرم و صاف احساسی بی نظیر است. اما ما نمی توانیم هزینه و زمان مراقبت از پوست در سالن های زیبایی، خدمات اسپا و پاکسازی پوست در سالن های حرفه ای را بپردازیم، اما باید به یاد داشته باشیم که برای درخشندگی پوست باید همیشه به این موارد توجه کرد. و سلامتی..

با این حال، خبر خوب این است که شما می توانید کل فرآیند پاکسازی صورت را خودتان در خانه انجام دهید و نتایج مشابهی بگیرید. فقط قدم به قدم پیش بروید و تمام مراحل را به درستی انجام دهید.

برای شروع، موهای خود را از صورت خود جدا کرده و با هدبند محکم کنید.

مرحله 1: تمیز کردن: تمیز کردن

قبل از شروع تمیز کردن صورت، هرگونه آلودگی، آرایش یا سایر محصولات را به طور کامل از روی پوست خود پاک کنید. برای این کار می توانید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنید.

سپس، با استفاده از یک پاک کننده مبتنی بر روغن یا روغن های مخصوص صورت مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون، به آرامی سطح پوست خود را تمیز و لایه برداری کنید. حتی کوچکترین ذرات باقی مانده روی پوست را از بین می برد. در نهایت از یک فوم یا ژل ملایم شستشوی صورت استفاده کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.



مرحله 2 پاکسازی صورت لایه برداری

لایه برداری پوست با یک اسکراب ملایم سلول های مرده را از بین می برد و پوست شما را صاف تر و درخشان تر می کند. مقداری از اسکراب صورت را به اندازه یک نخود بردارید و به آرامی به مدت 30 ثانیه با حرکات دایره ای روی صورت و گردن خود بمالید. پس از آن اسکراب را با آب ولرم بشویید. جوش های سرسیاه و ناخالصی های سطح پوست را به خصوص با مالیدن بینی و چانه کاملا تمیز کرده و پاک کنید.



مرحله سوم: پاکسازی پوست: ماساژ صورت

برنامه های پاکسازی صورت بدون ماساژ کامل نمی شود. همچنین، ماساژ لذت بخش ترین قسمت داستان است. این مرحله برای افزایش گردش خون و بهبود عملکرد عضلات صورت ضروری است. ماساژ صورت باعث سفت شدن و روشن شدن پوست می شود.

مقدار کمی کرم صورت یا روغن ماساژ مصرف کنید. از مرکز پیشانی شروع کنید و به سمت شقیقه ها حرکت کنید. سپس دو طرف بینی و گونه ها را ماساژ دهید.

در نهایت لب ها، گونه ها و چانه را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. از انگشتان خود برای ایجاد گردن از پایین تا چانه استفاده کنید. ماساژ را به مدت 10 دقیقه ادامه دهید و صورت خود را با آب بشویید.

برای ماساژ صورت، از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کنید و پوست را با حرکات دایره ای به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. هرگز به سمت پایین یا عقب و جلو مالش ندهید. گرانش زمین همیشه پوست را می کشد. حرکت ماساژ رو به بالا به سفت شدن پوست کمک می کند، در حالی که ماساژ رو به پایین باعث شل شدن و سفت شدن پوست می شود.



مرحله 4 پوست صورت را تمیز کنید: بخور داغ

اکنون زمان تمیز کردن منافذ پوست است. بعد از لایه برداری و ماساژ، نوبت به مواجهه با بخور می رسد. این به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند و به محصول بعدی اجازه می دهد بهتر به پوست نفوذ کند. حرارت ملایم بخور برای پوست نیز مفید است زیرا آن را تسکین و مرطوب می کند.
 

 

آب را در قابلمه بجوشانید و از روی حرارت بردارید. چشمان خود را با چشم بند بپوشانید و صورت خود را روی بخار قرار دهید. 5 تا 10 دقیقه خیس کنید. سر خود را با حوله بپوشانید تا گرما از بین نرود و پوست در معرض بخار قرار نگیرد. زمانی که به هوای تازه نیاز دارید، حوله را دور بیندازید و هوای تازه تنفس کنید.

برای داشتن یک سالن حرفه ای می توانید اسانس های معطری مانند اسطوخودوس یا گلاب را به آب اضافه کنید. برای خواص بیشتر می توانید از بخور رزماری یا چای سبز نیز استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که این مرحله از پاکسازی پوست برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است. پاکسازی منافذ پوست به از بین بردن جوش های سر سیاه و جلوگیری از ظهور جوش های سرسفید کمک می کند.



مرحله 5: ماسک پاک کننده صورت

پس از سیگار کشیدن، پوست شما به مواد مغذی و رطوبت نیاز دارد. ماسک های صورت برای تمیز کردن پوست، پاک کردن تمام آلودگی ها از پوست و بازگرداندن درخشندگی آن. ماسک صورت مورد علاقه خود را بزنید و در حالی که پوستتان شل می شود، استراحت کنید.

می توانید با توجه به نوع پوست خود با استفاده از مواد طبیعی در خانه ماسک های صورت درست کنید. به عنوان مثال، ترکیب بلغور جو دوسر و آووکادو یک ماسک عالی برای پوست های چرب است. مخلوط موز و عسل را روی پوست خشک بمالید. برش‌های خیار سرد را روی چشم‌هایتان بگذارید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند. در نهایت صورت خود را بشویید



مرحله 6: پاکسازی صورت: تونر

استفاده از تونر بخشی از روتین مراقبت از پوست شما است و برای پاکسازی صورت ضروری است. اکنون پوست شما مواد مغذی ضروری ماسک صورت را جذب کرده است. استفاده از تونر یا قابض به بسته شدن منافذ پوست و تمیز نگه داشتن آنها کمک می کند. همچنین این روش برای پوست های مستعد آکنه بسیار مفید است. زیرا نمی گذارد آلودگی و چربی اضافی روی پوست باقی بماند.



برای آشنایی بیشتر با این محصول، کاربردها و فواید آن، لطفا مقاله تونر چیست؟

یک گلوله پنبه بردارید و مقدار کمی گرافیت روی آن قرار دهید. مالیدن تونر به آرامی بر روی سطح پوست باعث بسته شدن مجدد منافذ باز شده در حین دونی می شود. (البته منافذ پوست مانند درهای اتاق نیستند و به معنای واقعی باز و بسته نمی شوند، می توان گفت اندازه منافذ و ظاهر آنها با شرایط انبساط و انقباض تغییر می کند.) همچنین این باعث می شود پوست تمیز، درخشان و شفاف شود. پنبه را به آرامی روی تمام صورت پخش کنید و بگذارید خشک شود.



مرحله 7: پاکسازی پوست: مرطوب کننده

شستشوی صورت خود را با یک مرطوب کننده خنک به پایان برسانید. شستن پوست و استفاده از عطرها باعث خشکی پوست می شود. بنابراین استفاده از مرطوب کننده مناسب بهترین راه برای از بین بردن این خشکی است. این کار باعث طراوت و بازگرداندن رطوبت از دست رفته پوست می شود. ابتدا از تمیز بودن دستان خود مطمئن شوید. سپس با استفاده از انگشت خود، یک مرطوب کننده سبک به صورت خود بزنید. کرم را به آرامی روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید به خوبی جذب پوست شود. اگر این کار را در شب انجام می دهید، می توانید از کرم دور چشم نیز استفاده کنید. و اگر در طول روز بیرون می روید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.
 

 

در نتیجه

تمیز کردن سالن های حرفه ای روشی عالی برای طراوت و شادابی پوست است، اما معمولاً گران است. با انجام مراحل ذکر شده در این مقاله می توانید پوست خود را شفاف کرده و آن را روشن و شاداب کنید. در هر صورت باید مراقب باشید که با ملایمت با پوست خود رفتار کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید

 

مراجعه به سایت: آموزشگاه فیشیال پوست در تهران دکتر حبشی

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی