سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

دانستن نحوه عملکرد دستگاه به خصوص اگر دستگاهی قدیمی مانند سماور زغالی باشد، مستلزم شناخت ساختار و عملکرد هر یک از قطعات آن است. سماور زغالی در اصل توسط امپراتور فرانسه ناصرالدین شاه قاجار داده شد و بدین ترتیب وارد ایران شد.

در همان زمان به دستور امیرکبیر اولین سماور زغال‌سوز در ایران ساخته شد و به مرور زمان این دستگاه که در اصل متعلق به اعیان و اعیان بود - شاید به دلیل محبوبیت چای در ایران - وارد همه جا شد. دکان حجره و میان خانواده ها.

چگونه سماور زغالی روشن کنیم؟

این سماور به دلیل نوستالژیک بودن و همچنین در کاربردهای گردشگری و تفریحی هنوز هم کاربرد دارد. فقط کافیه روش استفاده از اون رو بدونید که خیلی راحته. مطمئنا وقتی روش کار با سماور زغالی دست ساز رو بیاموزید، هر وقت به دامان طبیعت برید بجای قوری و کتری و برپایی آتش در هر جایی، ترجیح میدید از این وسیله بی نظیر لوازم لوازم گردشی تفریحی استفاده کنید. شما می تونید یا از زغالی که قبلا آماده کردید استفاده کنید. بدین منظور زغال رو در قسمت آتشدان بذارید. در این حالت مثل روش هایی که برای روشن کردن منقل بکار می برید می تونید این سماور رو هم روشن کنید. اما اگه میخواید شعله سماور بیشتر باشه و با چوب و هیزم آتش درست کنید می توانید از هیزم استفاده کنید. برای این کار هیزم ها رو در قسمت محفظه آتشدان گذاشته و آتش رو روشن کنید و بدنه حاوی آب رو روی اون بذارید تا به مرور به جوش بیاد.

نکاتی برای استفاده صحیح از سماور زغالی

  •  برای روشن کردن و قرار دادن زغال ها داخل سماور زغالی باید مراقب باشیم و به دقت زغال های آماده شده را داخل آتشدان سماور زغالی قرار دهیم. افتادن تکه ای از زغال بر روی وسایل خانه ممکن است خسارات جبران نا پذیری را به همراه داشته باشد.
  • یکی از روش های روشن کردن زغال سماور استفاده از آتشزنه است. هنگام استفاده از این مواد باید مراقب باشید که درون آب داخل سماور نریزد و آب را آلوده نکند.
  • برای جلوگیری از خراب شدن سریع سماور باید به این نکته توجه داشته باشید که خاکستر های زغال ها را مرتب از داخل سماور زغالی خارج کنید تا کارایی بهتری داشته باشید.
  • هنگامی که سماور زغالی روشن است باید مراقب آن باشید که آن را در جای محکمی قرار دهید. هموار نبودن سطحی که سماور روی آن قرار میگیرد به خصوص مواقعی که قوری روی آن است و ارتفاعی که می سازد بسیار میتواند خطر آفرین باشد. پس باید به هموار و محکم  بودن سطحی که سماور روی آن قرار میگیرد اطمینان داشته باشید.

معرفی رایج ترین نوع سماورهای زغالی

  1. سماور زغالی برنجی

ورقه های برنجی یکی از انواع فلز های ترکیبی هستند. این ورقه ها نسبت به مس خاصیت چکش خواری بالاتری دارند. رنگ این ورقه ها طلایی رنگ و بسیار زیبا است که برخی افراد به دلیل رنگ آن سماور زغالی برنجی را به دیگر سماور ها ترجیح می دهند. ورقه برنج قادر به تحمل حرارت بالا است. دمای ذوب بالا و پخش کردن حرارت به صورت یکنواخت در سطح در این فلز باعث شده تا بتوان از آن برای ساخت سماور برنجی استفاده کرد.

 

  1. سماور زغالی مسی

فلز مس به دلیل اکسیده شدن سریع با فلز های دیگری ترکیب می شود. مس نیز خاصیت چکش پذیری تقریباً مناسبی دارد. از قدیم از فلز مس برای ساخت انواع وسایل نیز استفاده می شد. مس رنگ سرخ و خاصی دارد که استفاده آن برای ساخت سماور می تواند بسیار زیبا باشد. علاوه بر اینها فلز مس خواص درمانی از جمله میکروب کشی را دارد. اگرچه گفته شده نقره درصد میکروب کشی بالاتری نسبت به مس را دارد. تفاوت مس و نقره در خاصیت میکروب کشی این است که مس در شرایط محیطی طبیعی قادر به میکروب کشی است اما نقره در شرایط و دمای بالاتر از حد طبیعی می تواند میکروب کشی بالایی را داشته باشد. همچنین مس مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد و در ساخت سماور می توان از این فلز استفاده کرد.

  1. سماور ذغالی استیل

استیل فلزی است که معروف به ضد زنگ بودن است. استیل حرارت را زود به خود جذب کرده و سریع گرم می شود. این ویژگی باعث بکارگیری آن در ساخت سماور استیل شده است. استیل رنگی شبیه به نقره دارد و مانند برنج و مس حس قدیمی بودن سماور را به ما نمی دهد. اما اگر علاقه مند به رنگ نقره ای هستید میتوانید از این فلز استفاده کنید.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی