سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.


وقتی به سبک های مبارزاتی مشهورترین افراد در ورزش کاراته نگاه می کنیم، تنوع این سبک ها شگفت انگیز است. با وجود بسیاری از هنرهای رزمی در سراسر جهان، رزمی‌کاران حرفه‌ای اغلب سبک‌های متعددی را تمرین می‌کنند، اما اغلب سبک خاص خود را دارند که به آن معروف هستند. این ترکیبی از سبک‌ها و تکنیک‌ها در طول سال‌ها فیلم‌ها را عالی و سرگرم‌کننده کرده است، زیرا هر نسل جدید با سبک‌ها و تکنیک‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

وقتی به سبک‌های مبارزه بزرگ‌ترین ستاره‌های رزمی نگاه می‌کنیم، یکی از چیزهایی که به چشم می‌آید، تنوع این سبک‌ها است. با تعداد زیادی هنرهای رزمی از سراسر جهان، بزرگترین هنرهای رزمی معمولاً سبک های زیادی را تمرین می کردند، اما اغلب سبک خاص خود را داشتند که به آن معروف بودند. این ترکیبی از سبک‌ها و رشته‌ها به تازگی و هیجان‌انگیز ماندن فیلم‌های اکشن در طول دهه‌ها کمک کرده است، زیرا هر نسل جدید معمولاً با ترکیبی منحصر به فرد از سبک‌ها و رشته‌ها عرضه می‌شود.

برخی از بزرگترین ستاره های هنرهای رزمی از دوران کودکی در یک یا چند هنر رزمی خاص آموزش دیده اند. برخی دیگر مانند Michelle Yeoh اصلا سبک مبارزه ندارند و اساس آنها رقص است. بزرگ‌ترین نام‌های کونگ فو، مانند جکی چان و بروس لی، تأثیر عمیق و عمیقی بر ژانر هنرهای رزمی داشتند و به ترویج سبک‌های هنرهای رزمی آسیایی در غرب کمک کردند و به طور مؤثر شکاف فرهنگی را پر کردند. سبک های مبارزه ای که توسط بزرگ ترین ستاره های فیلم های هنرهای رزمی انجام می شود، گسترده و متنوع است و نشان دهنده تعهد باورنکردنی بازیگران به سازهایشان است. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با سبک مبارزه ویژه هر یک از بازیگران برجسته فیلم های رزمی آشنا کنیم. برای دانلود فیلم های رزمی با ما همراه باشید.

15- کانر مک گرگور (هنرهای رزمی ترکیبی)

کانر مک گرگور که به عنوان قهرمان سبک و سنگین وزن UFC معروف است، مدت ها قبل از ورود به صنعت فیلم در سال 2024 یک رزمی کار مشهور جهانی بود. شخصیت رزمی کار ایرلندی تهاجمی و بد دهن مک گرگور باعث شد که سبک مبارزه MMA در سراسر جهان محبوب شود و او را دوست داشته باشد. طرفداران MMA مک گرگور به خاطر بازی منفی ناکس در مقابل جیک جیلنهال در فیلم اکشن Road House مورد تحسین قرار گرفت و با این موفقیت، مخاطبان باید آماده باشند تا مهارت‌های MMA این هنرمند رزمی را در فیلم‌های اکشن آینده به نمایش بگذارند.

14- کیانو ریوز (جودو)

هنرهای رزمی زیادی در فرنچایز جان ویک وجود دارد، اما سبکی که توسط بازیگر اصلی این فرنچایز، کیانو ریوز به نمایش گذاشته شد، جودو است. این تنها یکی از سبک‌هایی بود که ریوز برای این مجموعه فیلم‌های اکشن در آن آموزش دیده بود، هنر رزمی که اگر می‌خواست به عنوان ماشین قتل افسانه‌ای بابا یاگا قابل اعتماد باشد، باید به او تسلط پیدا می‌کرد. جودو به خاطر تکنیک های پرتابش معروف است که جان ویک برای غافلگیری دشمنانش و همیشه برنده شدن از آن استفاده می کند.

13 - استیون سیگال (آیکیدو)

قهرمان اکشن استیون سیگال به محبوبیت هنر رزمی آیکیدو کمک کرد و هفتمین کمربند سیاه خود را به ارمغان آورد. سگال قبل از بازیگر شدن، اولین آمریکایی بود که آیکیدو را آموزش داد و سال ها به عنوان مربی هنرهای رزمی در ژاپن کار کرد. سیگال اغلب از مهارت های آیکیدوی خود در فیلم هایش از جمله کنترل نفس، پرتاب ها و قفل ها استفاده کرده است و بارها در فیلم های فراتر از قانون و مردی در سایه ها استفاده شده است.

12- آنجلا مائو (هوپکیدو)

آنجلا مائو به عنوان یکی از بزرگترین رزمی‌کاران زن در تاریخ سینما، مبارزی ماهر بود که از سنین جوانی در هاپکیدو و سایر هنرهای رزمی آموزش دید. هاپکیدو نوعی دفاع شخصی است که شامل نبرد تن به تن و استفاده از سلاح های سنتی مانند چاقو، شمشیر و نانچیکو می شود. مهارت‌های مبارزه‌ای باورنکردنی مائو در فیلم‌های کونگ فوی دهه 1960 به نمایش گذاشته شد که باعث شد به او لقب "بانوی کونگ فو" داده شود و اغلب به عنوان نسخه زنانه بروس لی از او یاد می‌شود.

11 - چاک نوریس (کاراته)

چاک نوریس، رزمی‌کار افسانه‌ای، به‌خاطر مهارت‌های کاراته باورنکردنی‌اش، به‌ویژه استفاده از چندین سبک از جمله تانگ سو دو که کمربند مشکی در دست دارد، شهرت دارد. نوریس قبل از اینکه نام خود را در هالیوود به دست آورد، در مسابقات هنرهای رزمی متعددی برنده شد و حتی رشته هنرهای رزمی خود را به نام چان کوک دو تأسیس کرد. نوریس به عنوان دوست بروس لی و رزمی کار معاصر، اولین تجربه بزرگ سینمایی خود را به عنوان یک شرور در Way of the Dragon تجربه کرد و خیلی زود در فیلم The Force of One و Missing in Action بازی کرد، جایی که مهارت های کاراته او بیشتر از همیشه دیده شد. .

10- مارک داکاسکو (کاپوئرا)

هنرمند آمریکایی مارک داکاسکو در چندین هنر رزمی آموزش دیده و کمربند مشکی در ون هاپ کوئن دو دارد. با این حال، یکی از سبک های منحصر به فردی که او را به شهرت رساند، هنر رزمی آفریقایی- برزیلی بود، تنها فیلم هالیوودی که در فیلم Only the Strong به نمایش درآمد. Capoeira عناصر رقص، آکروباتیک، موسیقی و معنویت را با هم ترکیب می کند و اجرای Dacasque چیزی بسیار منحصر به فرد را به صنعت فیلم هنرهای رزمی هالیوود اضافه می کند.

9- ژان کلود ون دام (کیک بوکسینگ)

اگرچه ژان کلود ون دام از کودکی شروع به تمرین کاراته کرد، اما این کیک بوکسینگ بود که برای همیشه با شخصیت ورزشی و سینمایی او پیوند خورد. ون دام یک کمربند سیاه درجه دو در کاراته بود و قبل از اینکه مهارت های خود را در نقش اصلی Bloodsport نشان دهد در مسابقات کیک بوکسینگ مبارزه کرد. این باعث شد ون دام به یک ستاره بزرگ سینمای هنرهای رزمی تبدیل شود، جایی که او از مهارت های مبارزه باورنکردنی خود در بسیاری از فیلم های اکشن، از کیک بوکسر گرفته تا یونیورسال سولیدر، استفاده کرد.

8- سینتیا روتراک (تانگ سو دو)

سینتیا روتروک اولین بازیگری خود را در کنار میشل یو در فیلم بله، خانم در سال 1985 انجام داد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مهارت های خود را در بسیاری از هنرهای رزمی مختلف مانند تانگ سو دو به نمایش گذاشته است. روتروک کمربندهای مشکی را در هفت سبک مختلف از جمله تکواندو، کاراته، پنجه عقاب، وو شو، شائولین شمالی و پای لوم تائو کونگ فو در دست دارد. با فهرستی چشمگیر از دستاوردها، مهارت های رزمی روتراک مورد غبطه بسیاری از رزمی کاران معاصر او قرار گرفته است.

7- اکو اویس (سیلات)

ایکو اویس که به خاطر نمایش شگفت انگیز مهارت های رزمی اش در سری فیلم های The Raid شناخته می شود، نوه اچ احمد بونوار، استاد هنرهای رزمی سیلات است که هنر رزمی سیلات را پایه گذاری کرد. آویس میراث خانوادگی خود را با استفاده از این هنر رزمی سنتی اندونزیایی در فیلم‌شناسی خود ادامه داد. به عنوان یک فرم مبارزه با تمام بدن که شامل لگد، دستکش و پرتاب می شود، سیلات اغلب شبیه یک مبارزه خیابانی پرتنش است و تماشای Avis که حریفان بی شماری را یکی پس از دیگری در The Raid شکست می دهد نشان می دهد که Silat چقدر پیچیده و دقیق است.

6- گوردون لیو (هنگ کا)

گوردون لیو که نماد واقعی سینمای کونگ فو است، به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌هایی مانند سی و ششمین اتاق شائولین و بازی‌های بعدی‌اش در فیلم بیل به کارگردانی کوئنتین تارانتینو شناخته می‌شود. لیو اگرچه در سبک های مختلف رزمی مهارت داشت و در اوایل دوران حرفه ای خود به عنوان یک متخصص کار می کرد، لیو هونگ گا کونگ فو را در مدرسه ای که توسط پدر لاو کار-لئونگ، لائو چم تأسیس شده بود، آموخت. هونگ کا شکلی از شائولین است که به قرن هفدهم بازمی‌گردد، که با توجه به نقش معروف لیو در نقش قهرمان مردمی وونگ فی هونگ در چندین فیلم، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.

5- تونی جا (موی تای)

تونی جا، ستاره هنرهای رزمی، چندین سال در موی تای کار کرد تا اینکه اولین نقش اصلی خود را به عنوان آنگ باکر تینگ: جنگجوی موی تای به دست آورد و به سرعت به شهرت رسید. موی تای شکلی از بوکس تایلندی است که از تکنیک‌های مشت، گریپلینگ و پرس و همچنین ترکیبی از ضربات، شانه‌ها، زانوها و پاها استفاده می‌کند. سبک مبارزه تونی جاک به برجسته کردن سبک‌های هنرهای رزمی تایلندی کمک کرد و سبک دوم با استادش پان ریتیکاری با استفاده از تکنیک‌های موی بوران و موی کوچاسان توسعه یافت.

4- دونی ین (وینگ چون)

بازیگر و فیلمساز هنگ کنگی، دانی ین، هنرهای رزمی مختلف چینی، از جمله تای چی را مطالعه کرد، اما شاید بیشتر به دلیل کمک به محبوبیت هنر رزمی وینگ چون در سراسر جهان شناخته شده است. ین مظهر این سبک زمانی بود که در مجموعه بسیار محبوب Ip Man نقش استاد وینگ چون Ip Man را بازی کرد. وینگ چون یکی از هنرهای رزمی سنتی جنوب چین است و به خاطر تکنیک های دفاع نزدیک، مشت های قوی و سریع و کارایی بالا در نبرد تن به تن مشهور است. وینگ چون یک تکنیک موثر است زیرا از قدرت حریف استفاده می کند.

3-جت لی (ووشو)

جت لی نام خود را به عنوان یکی از نمادین ترین ستارگان هنرهای رزمی در تمام دوران با نقش های نمادین بی شمار برای همیشه تثبیت کرده است، یک هنرمند رزمی که مهارت های ووشو او احترام زیادی را برای او به ارمغان آورده است. لی، که پنج قهرمانی ملی ووشو را به دست آورد، در سن 18 سالگی از کشتی حرفه ای بازنشسته شد و سپس به یک ستاره بزرگ سینما تبدیل شد. ووشو شکلی از هنرهای رزمی چینی است که حرکاتی از شائولین کونگ فو، تای چی و وودانگ کوان را در خود جای داده است، تکنیک هایی که لی هنوز در فیلم هایش از آنها استفاده می کند.

2- جکی چان (کونگ فو)

سبک مبارزه جکی چان کاملاً متعلق به خودش است، بنابراین سخت است که آن را به جز کونگ فوی ساده طبقه بندی کنیم. چان از دوران جوانی هنرهای رزمی را مطالعه کرد و در کونگ فو شائولین جنوبی، کونگ فو شائولین شمالی، ون چون و هاپکیدو متخصص شد. با توجه به جذابیت بین نسلی و بین فرهنگی باورنکردنی بک، تعریف سبک مبارزه چان به اندازه سبک سینمایی او دشوار است، اما جکی پن بیش از 60 سال است که در بسیاری از فیلم های هنرهای رزمی شرکت داشته است، جایی که او از مهارت های کونگ فو خود استفاده می کند خود را نشان دهد فیلم های اکشن، کمدی، فانتزی.

1- بروس لی (برنده یا باخت)

بحث در مورد سبک‌های مبارزه بزرگ‌ترین ستارگان هنرهای رزمی بدون اشاره به بروس لی، شاید تأثیرگذارترین رزمی‌کار در تاریخ سینما، غیرممکن است این تکنیک‌ها را از هر سبک در یک رشته ترکیبی به نام چیت کونگ دو ترکیب می‌کند و اگرچه قبل از مرگ نابهنگام لی در 32 سالگی هرگز رسمی نبود، تأثیر این سبک مبارزه را می‌توان در همه چیز از هنرهای رزمی مدرن مشاهده کرد. فیلم ها تا بازی های ویدیویی مبارزه ای مانند Mortal Combat.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی