سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

سخت ترین درس ریاضی در امتحان انسانی چیست؟

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۳۴ ب.ظ


سخت ترین مباحث ریاضی در کنکور انسانی کدامند؟ در آزمون علوم انسانی برای داوطلبان رشته ریاضی به درس ریاضی اهمیت چندانی داده نمی شود. اکثر داوطلبان رشته های علوم انسانی از ریاضی می ترسند و فکر می کنند حتی اگر آن را بخوانند باز هم نمی توانند به سوالات امتحانی پاسخ دهند. ولی؛ این مفهوم کاملا اشتباه است و با برنامه ریزی صحیح، مطالعه دقیق و درک مطالب ریاضی به راحتی می توانید به سوالات او در کنکور انسانی پاسخ دهید. علوم انسانی ریاضی مباحث پیچیده و سختی ندارد و سوالات آن به اندازه آزمون های گروه تجربی و ریاضی دشوار، پیچیده و تحلیلی نیست.

ریاضیات انسانی موضوع مهمی است!

با کمی دقت، حوصله، تامل و مطالعه درست می توانید به سوالات او در کنکور پاسخ دهید. با توجه به اینکه داوطلبان کمتری به ریاضیات کنکور انسانی توجه می کنند، کسانی که به سوالات آن پاسخ می دهند و درصد خوبی کسب می کنند می توانند به کسب رتبه های بهتر امیدوار باشند. زیرا تاثیر آن در رتبه بندی بسیار چشمگیر است.

اگر از آن دسته داوطلبانی هستید که نمی خواهید زمان زیادی را صرف ریاضیات کنید، می توانید موضوعات مهم را شناسایی کرده و مطالعه کنید. این موضوعات به عنوان آزمون های اصلی شناخته می شوند که موضوعاتی را پوشش می دهند که هر ساله بیشترین سوالات از آنها پرسیده می شود. در زیر به 2 سوال پاسخ خواهیم داد که دروس دشوار آزمون شمارش انسانی کدامند و دروس دشوار آزمون شمارش انسانی کدامند؟

رشته های امتحانی ریاضیات انسانی

ریاضی در کنکور سراسری 20 سوال دارد که این سوالات از شماره های 10 و 11 و 12 پرسیده می شود. به طور کلی ریاضی پایه دهم 8 سوال، پایه یازدهم 6 سوال و پایه دوازدهم 6 سوال از کل سوالات انسانی دارد. آزمون ورودی. به همین دلیل است که اکثر سوالات ریاضی کنکور از پایه دهم پرسیده می شود.

معمولاً از همه مباحث به یک اندازه سؤال می شود و توزیع سؤالات در همه مباحث یکسان است. ولی؛ 2 موضوع خاص وجود دارد که از آنها 3 سوال پرسیده می شود. 3 سوال از فصل تابع کلاس 11 و 3 سوال از فصل آمار و احتمال کلاس 12 وجود دارد. این 2 مبحث در مجموع 6 سوال از 20 سوال کنکور انسانی را تشکیل می دهند و به همین دلیل چالش برانگیزترین و سخت ترین مباحث ریاضی انسانی هستند.

به داوطلبانی که قصد مطالعه کامل کتاب را ندارند و صرفاً می خواهند با توجه به بودجه کنکور سرفصل های مهم را شناسایی و ریاضیات را در علوم انسانی مطالعه کنند، توصیه می شود این 2 درس را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهند و با مطالعه آن ها می تواند درصد قابل قبولی را کسب کند پاسخ ریاضیات در آزمون انسانی. همچنین پیشنهاد می کنیم با مطالعه مقاله روش تست ریاضی کنکور انسانی از بهترین روش ها برای پاسخگویی به تست ها استفاده کنید.

اصولاً درس های سخت ریاضی برای کنکور انسانی زیاد نیست. زیرا سوالات بدون پیچیدگی خاصی و تقریبا مستقیم از کتاب درسی مطرح می شوند و سوالات پیچیده، سخت و چالش برانگیز در کنکور انسانی ریاضی کمتر به چشم می خورد. مانند؛ دشوار است که بگوییم کدام موضوعات ریاضی برای داوطلبان انسانی دشوارتر است.
 

مباحث سخت ریاضی برای کنکور انسانی

به طور کلی می توان گفت بخش هایی مانند عبارات جبری و منطقی، معادلات درجه دوم که شامل عبارات منطقی نیز می شود، بخش توابع و بخش احتمال، سخت ترین و دشوارترین دروس ریاضی برای داوطلبان ورود به این حرفه هستند.

از این قسمت ها معمولا ۲ تا ۳ سوال در کنکور مطرح می شود. از این رو؛ موضوعات نه تنها دشوار است، بلکه. بودجه زیادی برای کنکور اختصاص می دهند. از این رو؛ نامزدهای گروه باید به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشند. ولی؛ اگر نتوانم آنها را بخوانم، محتوای آنها را بفهمم و به سؤالات پاسخ دهم، جای نگرانی نیست. می توانند از مباحث ساده ای که از آن ها 1 سوال در کنکور وجود دارد شروع کنند و آنها را با جزئیات مطالعه کنند و به سوالات بسیار ساده خود پاسخ دهند.

نحوه مطالعه ریاضی برای کنکور انسانی

همانطور که گفتیم در آزمون Human Access مباحث ریاضی سختی وجود ندارد، بنابراین می توانید با برنامه ریزی خوب و مطالعه بهترین منابع ریاضی برای آزمون Human Access در این درس موفق شوید. داوطلبان علوم انسانی عادت دارند دروس تخصصی خود را حفظ کنند. چون اکثر درس هایشان حفظی است و معمولا در خواندن درس ریاضی و درک مطالب مشکل دارند. چون با نحوه صحیح یادگیری ریاضی آشنایی کافی ندارند یا در دروس درک مطلب خیلی قوی نیستند. ولی؛ باید بگوییم که کلاس ریاضی درسی برای حفظ کردن نیست و برای پاسخ به سؤالات آنها باید محتوای آن را فهمید و فهمید و سپس به سؤالات آنها پاسخ داد. توصیه ما به داوطلبان انسان دوست این است که ابتدا سعی کنند مطالب را بفهمند تا حفظ کنند! حتی حفظ کردن فرمول های ریاضی هم دقیق نیست.

بهترین منبع برای درک ریاضی کنکور انسانی کتاب درسی است. داوطلبان می توانند با مطالعه دقیق کتاب درسی خود مفاهیم پایه ریاضی را بیاموزند. برای تمرین بیشتر ابتدا تمرین های کتاب را حل کنید و سپس کنکور و کتبی چند سال اخیر را حل کنید. هر چه مسائل بیشتری را در کلاس ریاضی حل کنید، مهارت های بیشتری کسب خواهید کرد و بهتر متوجه آموخته های خود خواهید شد.

شما باید یک برنامه ریزی دقیق برای بررسی و جمع بندی داشته باشید. بنابراین، همانطور که هر موضوع را مطالعه می کنید، نتیجه گیری و افکار خود را در مورد آن موضوع در یک دفتر یادداشت کنید و در حین مرور و خلاصه کردن، به نتیجه گیری خود مراجعه کنید. اگر در درک مطالب مشکل دارید، می‌توانید از وسایل کمک آموزشی مانند کتاب‌های مرجع، کتاب‌های استاد و معلم، و فیلم‌های آموزش رادیواکتیویته کمک بگیرید.
 

منبع مقاله: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-ensani/ریاضی-دهم-انسانی/ 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی