سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.


در همان ابتدا باید گفت که تمامی شرکت های موفق فضا را برای اتاق کنفرانس اختصاص می دهند و به طراحی اتاق کنفرانس اداری به عنوان محیط اصلی نگاه می کنند. به طور کلی اتاق های کنفرانس امروزه محل اصلی ملاقات افراد و گروه ها، تبادل اطلاعات و تصمیم گیری های مهم است.

اما دکوراسیون سالن کنفرانس بستگی به نیازها و انتظارات شرکت کنندگان و همچنین آگاهی آنها از محیط دارد. زیرا علاوه بر مناسب بودن برای جلسات و سخنرانی ها، باید محیطی دلنشین و محرک برای مخاطبان فراهم کرد. یعنی باید این نکته را در نظر بگیرید که سالن اجتماعات فقط یک فضای فیزیکی نیست. بلکه باید حس تمایل به یادگیری و به اشتراک گذاری دانش را ایجاد کند. اهمیت طراحی این فضا به قدری مهم و مهم است که می خواهیم در این مقاله از معماری کشتی اطلاعاتی در مورد طراحی سالن کنفرانس، سالن اجتماعات، سیستم صوتی و ... در اختیار شما قرار دهیم.

شایان ذکر است که شرکت معماری کشتی تجربه زیادی در زمینه طراحی، ساخت و اجرای سالن های کنفرانس دارد و شما می توانید از مشاوره رایگان و دوستانه طراحی سالن کنفرانس از تیم تخصصی این شرکت بهره مند شوید.

عناصر مهم در طراحی اتاق کنفرانس

واضح است که در اکثر شرکت های بزرگ و موفق، اتاق کنفرانس و اتاق جلسات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا ؟ از آنجایی که شامل شخصیت های مهم است، توجه ویژه ای را می طلبد. در این اتاق موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که در زیر به توضیح مهمترین آنها می پردازیم.

1. ابعاد اتاق کنفرانس

اندازه اتاق به چیزهای زیادی بستگی دارد، از جمله تعداد افراد حاضر در اتاق، اندازه صندلی ها، خطوط دید مخاطبان، عرض راهروها و تعداد ردیف های اتاق. از این نظر، به عنوان مثال، در اتاق های کوچک، که فقط برای کنفرانس با حداکثر ظرفیت 80 نفر در نظر گرفته شده است، اتاق های طبقه مسطح مطلوب تر است. اما در سالن های بزرگ به دلیل ظرفیت زیاد سالن، دید بهتر مخاطب نسبت به قدمت و سایر ویژگی های سالن، از سطوح شیب دار یا پلکانی استفاده می شود.

متراژ سالن اجتماعات 200 نفره باید 270 متر مربع باشد. این اندازه 190 متر مربع برای 150 صندلی و 125 متر مربع برای 75 صندلی است.

ابعاد آمفی تئاتر 100 نفره حدود 140 متر مربع است و باید به لوکس بودن آمفی تئاتر توجه بیشتری شود.

2. استانداردها و مقررات ساخت و طراحی سالن های کنفرانس

قبل از ورود به استانداردهای اتاق کنفرانس، اجازه دهید ابتدا با بخش های جداگانه آن آشنا شویم. قسمت های مختلف اتاق کنفرانس شامل موارد زیر می باشد که به شرح هر یک از آنها می پردازیم:

ورودی و پذیرایی

پذیرایی و انتظار و سالن اصلی

پالک، پشت صحنه

فضاهای خدماتی

ورود و خروج در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کنفرانس

بدون مقدمه می خواهیم بگوییم که ورود و خروج اعضا در سالن کنفرانس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین بهتر است در طراحی سالن کنفرانس به نکات زیر توجه شود:

برای جلوگیری از شلوغی سالن، چندین ورودی و خروجی را در نظر بگیرید.

ورودی ها و خروجی های اتاق کنفرانس باید برای شرکت کنندگان قابل مشاهده باشد.

در صورت امکان از ورودی و خروجی مجزا برای مرکز کنفرانس استفاده کنید.

عرض درهای ورودی سالن باید نصف عرض درهای خروجی باشد.

عرض مورد نیاز برای درب سالن تقریبا 85 سانتی متر به ازای هر 100 نفر.

ورودی راهرو را در نظر بگیرید تا بتوانید در مواقعی که افراد بیشتر یا اتفاقات غیرمنتظره ای وجود دارد، از آن به عنوان خروجی اضطراری استفاده کنید.

پذیرایی و سالن انتظار

در اتاق های انتظار، مساحت در نظر گرفته شده برای 6 نفر یک متر مربع است. بنابراین فضای 50 متر مربعی باید به 300 نفر اختصاص داده شود، اما نکته اینجاست که در این صورت افراد فضای بسیار کمی خواهند داشت، بنابراین توصیه می کنیم برای عموم 3 تا 6 نفر آسان باشد. اگر به 150 متر مربع فضا برای 300 نفر نیاز دارید، متر مربع باید در نظر گرفته شود.

خدمات سالن کنفرانس

در مورد امکانات خدماتی واقع در سالن انتظار، تنها به این نکته بسنده می شود که سرویس بهداشتی باید به راحتی در دسترس بوده و در عین حال قابل رویت نباشد.

راهرو سالن کنفرانس

ابعاد فضایی که باید برای راهروی سالن کنفرانس در نظر بگیرید برای هر 100 نفر 70 سانتی متر است. البته نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید، شرایط خاص افراد مختلف مانند معلولان و معلولان جسمی است. فضایی 70 سانتی متری برای ویلچر و 83 سانتی متری برای افرادی که با دو عصا حرکت می کنند در نظر بگیرید. در برخی از اتاق های کنفرانس جدید، مسیر نشستن افراد از ردیف اول صندلی ها می گذرد و بسته به شرایط افراد، حداقل عرض این راهروها باید 140 سانتی متر باشد. معمولاً برای راهروهایی که در کنار دیوارها قرار می گیرند، یک متر عرض در نظر می گیرند.

اگر قصد استفاده از دو راهرو در دو طرف سالن کنفرانس را دارید، تعداد صندلی های ثابت در هر ردیف 16 عدد خواهد بود و اگر قصد ایجاد راهرو در یک سمت را دارید، این تعداد به 8 عدد کاهش می یابد. اگر سه راهرو برای سالن کنفرانس در نظر بگیرید (دو راهرو در طرفین و یکی در وسط) می توانید از 25 صندلی پشت سر هم استفاده کنید.

دیوارپوش آکوستیک

وظیفه اصلی پوشش آکوستیک کف و دیوار، جلوگیری از نفوذ و حذف صدا از داخل اتاق و به طور کلی جذب صداهای مزاحم است. در گذشته بیشتر این دیوارپوش ها از پشم شیشه ساخته می شدند، اما امروزه به دلیل چگالی کم، سرطان زا بودن و تخریب طولانی مدت از این ماده استفاده نمی شود.

باید بدانید که متریال امروزی دیوارپوش آکوستیک پشم سنگ گیج 50 به ضخامت یک اینچ است. سطح زیرین سقف با سیم و مش به هم متصل می شود تا عایق ها را در خود جای دهد. در مرحله دوم عایق ها نصب می شود و در مرحله سوم پشم سنگ با پارچه های مقاوم در برابر رطوبت و محافظ پوشانده می شود.

مهمتر از همه، ابعاد سالن اجتماعات برای ایجاد رفتار شنیداری مفید است. به عنوان مثال در سالنی با متراژ کمتر از 300 متر مربع نیازی به نصب سیستم صوتی خاصی نیست اما با توجه به افزایش ابعاد سالن کنفرانس باید از فضایی شفاف و غیررسمی برای صدا استفاده کرد. تقویت در همین حال، می توانید ارتفاع سقف را افزایش دهید تا صدا را بهتر منعکس کنید.

در طراحی سالن همایش علاوه بر ارتفاع سقف، یکی دیگر از مواردی که می توان برای بهبود صدا از آن استفاده کرد، صندلی ها هستند. در واقع وقتی مخاطب روی صندلی می نشیند، صدا را جذب می کند. بنابراین، جنس صندلی باید صدا را جذب کند تا خلاء آنها بر کیفیت صدا تأثیر نگذارد. برای نتیجه بهتر می توانید صندلی ها را در کناره و انتهای سالن یک متر و صندلی ها را در گوشه های سالن یک و نیم متر از دیوار قرار دهید. البته به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از مشکلات صوتی از سطوح مقعر و گنبدی استفاده نکنید.

یک سالن آکوستیک استاندارد باید شدت صدا برابر با تعداد بازتاب های طبیعی داشته باشد. با استفاده از مواد جاذب صدا، ایجاد شکاف در دیوار و ایجاد شیب در سقف و کف، می توان یک سالن کنفرانس استاندارد آکوستیک ایجاد کرد.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی