سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

طرز تهیه دانه های کاکائو

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳ ق.ظ


کوکو سبزی یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود. کاکائو سبزی یکی از غذاهایی است که می توانیم به عنوان یک وعده غذایی کامل برای شام یا ناهار و یا به عنوان میان وعده یا میان وعده استفاده کنیم. البته اگر بخواهیم کوکو سابجی را به عنوان پیش غذا سرو کنیم باید آن را در قالب و برای یک نفر تهیه کنیم. نکته دیگر در مورد کوکوی سبزیجات این است که این غذا به سادگی با مخلوط سبزیجات و تخم مرغ کوکوی تهیه می شود اما اگر بخواهیم آن را به شکل رسمی تری درست کنیم باید از موادی مانند زرشک و گردو برای تکمیل آموزش استفاده کنیم. و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سابجی با مواد چی شی برای 4 نفر

500 گرم سبزیجات نارگیل

3 عدد تخم مرغ

بربری (اختیاری) 1 قاشق چایخوری

آجیل (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن و فلفل فراوان

دستور پخت کاکائو گیاهی

مرحله اول

برای تهیه نارگیل سبز خوشمزه در رستوران ابتدا برگ های نارگیل را بعد از شستن به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در تابه ای مناسب در روغن مایع سرخ می کنیم تا برگ ها کمی گرم شوند.

فاز دیگه

در این مرحله توجه داشته باشید که سبزی را زیاد تفت ندهید زیرا جدا از اینکه تمام خواص سبزی را از دست می دهد، بعد از پختن، رنگ سبزی بسیار سیاه و تیره می شود.

کلاس سوم

البته بعضی ها دوست دارند این کوکوی تیره رنگ را درست کنند و باید سبزی ها را خوب سرخ کنند تا رنگ آن تیره شود. بعد از پخت سبزیجات کوکوی، آن ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شوند.
 

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی می شکنیم سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با چنگال خوب هم می زنیم تا نرم شوند و بافت آن ها کاملا از بین برود.

درجه پنجم

توصیه می شود زرشک را از قبل در آب خیس کنید تا کمی نرم شود. در این مرحله گردوها را به دلخواه برش داده و همراه با آرایشگر در کاسه تخم مرغ ها بریزید. دوباره مواد را در کاسه هم بزنید تا مواد یکدست شود.

سطح ششم

اجازه دهید سبزیجات به دمای محیط برسند و کمی خنک شوند سپس سبزیجات را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید تا نرم شوند. نکته مهم در این مرحله این است که بگذارید دانه های کاکائو خنک شوند.

گام هفتم

توجه داشته باشید که اگر در حین هم زدن برگ های سیب زمینی گرم باشد، تخم مرغ ها سفت می شوند. پس از آماده شدن مخلوط کاکائو، تابه مناسبی را روی آتش بگذارید و مقدار کمی روغن مایع به آن اضافه کنید.

اسمی دل

در این مرحله کمی صبر می کنیم تا روغن خوب داغ شود و سپس می توانیم کاکائو را به چند روش متناسب با ذائقه خود تفت دهیم. روش اول که رایج ترین روش است این است که تمام مخلوط کاکائو را در تابه می ریزیم

سطح نهم

سپس سبزی نارگیل را یک تکه درست کنید. پس از ریختن مخلوط کاکائو در تابه، آن را با قاشق کاملا صاف کنید. صاف شدن کوکو باید به گونه ای باشد که ضخامت یا قطر کوکو در تمام قسمت های تابه دقیقاً یکسان باشد.

مرحله دهم

در این مرحله پس از تفت دادن ته کوکو، آن را به چند قسمت تقسیم می کنیم و به آرامی می چرخانیم تا طرف دیگر آن نیز برشته شود. برای پخت کوکو سبزی می توانید از انواع قالب های فلزی استفاده کنید.

قدم یازدهم

یا در صورت تمایل، فاخته ها را با دست تکه تکه کرده و مانند باربیکیو در روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن کوکو با نان خیار و گوجه و تافتون سرو می کنیم.
 

سبزیجات مخصوص نارگیل

این روزها می توانید به راحتی سبزیجات را از خواربار فروشی بخرید، اما اگر می خواهید سبزی را خودتان تهیه کنید، کاری، جعفری، سبزی هایی مانند شوید و پیازچه ضروری است، پس از آن استفاده کنید.

برای مثال از هر سبزی ذکر شده در دستور بالا 125 گرم تهیه کنید. افزودن شنبلیله نیز به خوش طعم شدن کاکائو سبز کمک می کند، اما زیاد آن را اضافه نکنید (حدود 25 گرم کافی است) زیرا باعث تلخی و ناراحتی کاکائو می شود.

پفک نارگیل گیاهی

بسیاری از زنان از بکینگ پودر در دستور العمل های خود استفاده می کنند تا کاکائوی گیاهی قوی تری دریافت کنند. برای پف کردن بیشتر پودر کاکائو نیازی به استفاده از بکینگ پودر نیست، کافی است تخم مرغ را هم بزنید تا کاملا کف کند.

هنگام پخت، پس از ریختن مخلوط کاکائو در تابه، درب تابه را به مدت 5-10 دقیقه در جای خود بگذارید تا کاکائو شما به اندازه کافی بلند شود. اگر می خواهید از بکینگ پودر استفاده کنید، 1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر برای برخی از مواد بالا کافی است
 

 

ادامه مطلب: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-کوکو-سبزی/

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی