سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

عکاسی تخت – عکاسی تبلیغاتی با زاویه بالا

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲ ق.ظ


عکاسی چیدمان یکی از محبوب ترین و فراگیرترین روش ها برای ثبت تصاویر محصول است. این سبک از عکاسی برای بسیاری از محصولات در دسته های مختلف استفاده می شود.

در این مقاله به 0 تا 100 نکته در مورد عکاسی تخت پرداخته ایم. بدون شک این روش عکاسی برای شما هم جذاب است پس تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات و نکات مفیدی در این زمینه یاد بگیرید.


عکاسی تخت چیست؟

عکس‌های چیدمان تخت، عکس‌هایی با زاویه بالا از سوژه‌هایی هستند که روی یک سطح صاف قرار گرفته‌اند. یک سطح صاف را می توان روی میز یا حتی زمین با پس زمینه برای تصاویر محصول در نظر گرفت. سبک ترکیب بندی تخت عکاسی امروزه جذاب ترین سبک عکاسی در شبکه های اجتماعی است. به طور کلی می توان عکس های غذا، لباس، وسایل ورزشی و یا اشیاء دیگر را به این شکل عکاسی کرد.

یک تصویر چیدمان مسطح ساده به نظر می رسد. اما برای ساخت عکس های تبلیغاتی حرفه ای باید نکات مهمی را رعایت کرد. در این سبک ترکیب و چیدمان سوژه و لوازم جانبی برای روایت داستان بسیار مهم است. از آنجایی که متن و سایر عناصر روی یک سطح صاف قرار می گیرند، تصویر شما فاقد عمق است، بنابراین باید با استفاده از عناصر جذابیت تصویر خود را افزایش دهید. نگاهی که داستان را روایت می کند، ترکیب بندی مناسب با عناصر مناسب، نورپردازی خلاقانه و ویرایش حرفه ای به شما کمک می کند تا در این سبک از عکاسی موفق شوید. این موضوعات در ادامه به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت.


از چه اشیایی می توان برای عکاسی از هواپیما استفاده کرد؟

عکاسی تخت شامل قرار دادن سوژه ها روی یک سطح صاف و عکاسی از زاویه مستقیم و عمودی است. بنابراین می توان از هر موضوعی که به این شکل قابل ویرایش باشد عکس گرفت.

از این سبک عکاسی برای تبلیغات مد، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صبحانه و غذا، پوشاک و حتی محصولات صنعتی استفاده می شود. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، وبلاگ نویسان و عکاسان حرفه ای از این روش برای ایجاد تصاویری از محصولات و اشیاء مختلف استفاده می کنند.

تجهیزات مهم برای عکاسی با چیدمان تخت

برای عکاسی حرفه ای در سبک فلت به تجهیزات زیر نیاز دارید:

دوربین و لنز

سطح صاف و پس زمینه عکس

تجهیزات روشنایی

عکاسی از سه پایه

لوازم جانبی عکس

دوربین و عکاسی

با استفاده از دوربین تلفن همراه نیز می توان از چیدمان تخت ها عکس گرفت. اما اگر قصد دارید عکس های با کیفیت حرفه ای و قابل چاپ بگیرید، باید از دوربین و لنز عکاسی استفاده کنید. انتخاب نوع دوربین به عهده شماست، اما برای این سبک از عکاسی به یک لنز با فاصله کانونی 24-70 میلی متری نیاز دارید. البته لنز 50 میلی متری نیز گزینه خوبی برای گرفتن عکس های تخت است.
 

 

نرم در پس زمینه

یکی از مهمترین جنبه های عکاسی تخت، استفاده از پس زمینه صاف و چیدمان اجسام بر روی آن است. این سطح صاف قطعا اساس تصویر شما خواهد بود. در انتخاب پس‌زمینه عکس‌تان برای مطابقت با موضوع خود دقت کنید. به عنوان مثال، سطح صاف میز ناهارخوری، آشپزخانه، کف، میز و غیره. می تواند پس زمینه عکس شما باشد.

البته می توانید از ترفندهایی برای ایجاد پس زمینه زیباتر برای عکاسی استفاده کنید. پس زمینه عکس شما می تواند ساده یا بافت دار باشد. پس زمینه های رنگی و طرح دار بهترین انتخاب برای عکس های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات هستند. زمینه های ساده و رنگارنگ نیز انتخاب مناسبی برای عکاسی از لباس است که البته باید با توجه به رنگ لباس انتخاب شود.



ابزار نورپردازی برای عکس های تخت

بسیاری از وبلاگ نویسان محتوا عکس های خود را با استفاده از نور روز می گیرند. برای این کار آنها عکس خود را در نزدیکی پنجره آماده می کنند و از نور واقعی خورشید برای عکاسی استفاده می کنند. اما اگر قصد دارید عکس های حرفه ای بگیرید، باید از فلاش های استودیویی یا چراغ های LED ثابت استفاده کنید. حتی می توانید نور جذاب خورشید را در پشت پنجره با استفاده از وسایل روشنایی بازسازی کنید. اصلاح‌کننده‌ها و پلاگین‌های نور نیز به روشن‌تر شدن عکس‌های شما با نور ملایم و ملایم کمک می‌کنند.


سه تیر

سه پایه در عکاسی با چیدمان تخت بسیار مهم است. این به این دلیل است که شما از زاویه بالا و کاملا عمود بر سطح عکاسی خواهید کرد. استفاده از سه پایه به شما امکان می دهد عکس های تیز و ثابت بگیرید. علاوه بر لرزش سه پایه. همچنین کنترل کامل صحنه را برای جابجایی عناصر به شما می دهد. بهترین سه پایه برای عکاسی با حالت تخت، سه پایه T Show است که به عکاس اجازه می دهد دوربین را در یک زاویه عمود کامل نسبت به سوژه نگه دارد و عکس را به درستی کادربندی کند. چه با تلفن همراه و چه با دوربین حرفه ای عکاسی کنید. این سه پایه برای هر موقعیت عکاسی ضروری است.


نورپردازی تصاویر مسطح

تصویری از این سبک را می توان با یک یا دو منبع نور ساخت. بهترین نور برای عکاسی با چیدمان مسطح، منبع نور اصلی و منبع نور پر سایه است. اگر مهارت نورپردازی خوبی دارید، البته می توانید با فلاش و رفلکتور عکس های حرفه ای بگیرید. زاویه و جهت منبع نور یکی از نکات کلیدی در عکاسی با چیدمان تخت است.

برخی از سوژه ها باید در نور روشن عکاسی شوند، در حالی که برخی دیگر باید در نور ملایم و سایه عکاسی شوند. برای مثال، شما باید نور کافی در کادر خود داشته باشید تا رنگ، بافت و نوع دوخت لباس را نشان دهید. اما برای عکس های غذا یا لوازم آرایشی می توانید با استفاده از نور مورب سایه های جالبی در عکس های خود ایجاد کنید. این سایه ها به عکس ها بعد و کنتراست می دهند و میزان کنتراست را می توان با توجه به تصور شما تغییر داد. می توانید با قرار دادن مقوا با سوراخ های بزرگ و نامنظم بین منبع نور و صحنه عکس، سایه ها و هایلایت های جالبی ایجاد کنید.


ترکیب و چیدمان عکس های چیدمان آپارتمان

روایت صحنه عکاسی در عکاسی تخت بسیار مهم است. این سوال در تصاویری که باید از عناصر مختلف استفاده کنید اهمیت بیشتری خواهد داشت. برای جلب توجه مخاطب باید سعی کنید تصویر خود را غیر ایستا کنید.

برای این منظور عناصر عکس باید طوری سازماندهی شوند که چشم بیننده در امتداد سطح عکس حرکت کند. کنتراست بالا و عناصر رنگی عناصر مهمی در ایجاد حرکت در سطح عکس هستند. برای ایجاد تصاویر پویا به این عناصر به شکل خطوط منحنی در کادر خود نیاز دارید. اندازه سوژه یا اشیا در چیدمان فضا و ترکیب بندی تاثیرگذار است. برای استفاده حداکثری از چیدمان، می توانید به جای اینکه اشیا را در یک خط مستقیم قرار دهید، آنها را در یک منحنی قرار دهید.

چیدمان دایره ای، منحنی، مثلثی یا حتی نامنظم یک چیدمان کاربردی در این سبک از عکاسی است. فراموش نکنید که ترکیب بندی و ترکیب بندی مناسب به بیان داستان تصویر و هدفمند شدن آن کمک می کند.



نقش رنگ ها در عکاسی با چیدمان مسطح

رنگ ها از عوامل مهم در عکاسی با طراحی تخت هستند. با استفاده از ترکیب رنگ ها می توانید خلاقیت خود را در عکس ها نشان دهید. تمرکز روی یک رنگ یا استفاده از رنگ های مختلف گزینه های بسیار خوبی هستند. اگر از رنگ ها به درستی و هوشمندانه استفاده کنید، می توانند جذابیت عکس های تخت را افزایش دهند. همانطور که گفته شد، رنگ‌ها کمک می‌کنند عکس‌های شما را از حالت ثابت خارج کنند، آن‌ها را پویا کرده و توجه بیننده را به خود جلب کنند.


لوازم جانبی برای عکاسی تبلیغاتی با زاویه بالا استفاده می شود

افزودن عناصر مرتبط روش خوب دیگری برای ایجاد استعاره در عکس است. اما در انتخاب این المان های جانبی که اکسسوری نامیده می شوند، باید به ارتباط آن ها با موضوع توجه کرد. به عنوان مثال، عکاسی سبک زندگی را برای عکاسی از لوازم آرایش در نظر بگیرید. استفاده از یک کیف مدرن، یک روسری رنگارنگ و یک آینه آرایش لوازم جانبی خوبی برای عکس هستند. یا در مثالی دیگر استفاده از ادویه ها، غذاها و سبزیجات خام مورد استفاده در غذاهای رنگارنگ گزینه مناسبی برای عکاسی از غذا است.


نکات مهم برای ایجاد عکس‌های تبلیغاتی تخت

استفاده از این سبک از عکاسی در تبلیغات بسیار رایج است. این روش برای تصاویر صنایع غذایی، آرایشی، مد و پوشاک بسیار جذاب و مفید است. در زیر به نکات کاربردی و کاربردی برای تهیه عکس های حرفه ای و عکس های متنوع می پردازیم:

خلاقیت؛ خلاقیت و نوآوری بیشتر. سعی کنید با عکاسی فلت lay خلاق باشید. خلاقیت در عکاسی نورپردازی است، انتخاب پس زمینه؛ می توان آن را در طرح و پیکربندی پیاده سازی کرد.

طرح ها و ترکیب های مختلف را روی عکس های خود انجام دهید. زمان زیادی نمی برد. می توانید تصاویر مختلف را با ترکیب بندی ها و چیدمان های مختلف ضبط کنید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.

رقصیدن را فراموش نکنید. رنگ نقش مهمی در ایجاد زیبایی و تضاد یک تصویر تبلیغاتی دارد. می توانید در این زمینه از مقاله روانشناسی رنگ کمک بگیرید.

سعی کنید قبل از تنظیم صحنه یک استوری بورد از آنچه می خواهید ایجاد کنید ایجاد کنید. اگر در کشیدن استوری بورد مهارت ندارید، می توانید قبل از چیدمان، فضای عکس خود را به صورت ذهنی مجسم کنید.

چیزی که در مورد نورپردازی عکس چیدمان تخت گفتم کمتر گفتم. کیفیت نور، زاویه و شدت تابش و دمای نور نیز بر عکس تاثیر می گذارد. با استفاده از نورپردازی می توانید ایده های مختلفی را برای داستان گویی و جذابیت عکس اعمال کنید.



اخرین حرف

طراحی محبوب عکاسی تبلیغاتی چالش های خود را دارد. استفاده از تصاویر طرح تخت برای تبلیغات گرافیکی و تصاویر محصول مفید است. خلاقیت در عکاسی با طراحی تخت نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت.
 


اطلاعات بیشتر: https://studiomani.ir/logo-design/

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی