سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

فیلتر شنی استخر

سه شنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۵۰ ق.ظ


یکی از مهمترین اجزای هر سیستم نگهداری استخر، فیلتر است که برای حذف کثیفی، زباله و سایر آلودگی ها از آب کار می کند. اگرچه انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد، فیلترهای استخر شنی به دلیل کارایی و سهولت استفاده، انتخاب محبوب بسیاری از صاحبان استخر است.

اگر استخر دارید، می دانید که تمیز و شفاف نگه داشتن آب استخر برای یک تجربه شنای ایمن و لذت بخش ضروری است. یکی از مهمترین اجزای هر سیستم نگهداری استخر، فیلتر است که آلودگی، زباله و سایر آلودگی ها را از آب پاک می کند. در حالی که انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد، فیلترهای گودال شنی به دلیل کارایی و سهولت استفاده، انتخاب محبوب بسیاری از صاحبان استخر هستند. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به فیلترهای شنی استخر، نحوه عملکرد آن‌ها و اینکه چه چیزی آنها را به گزینه‌ای مطمئن برای تمیز نگه داشتن آب استخر شما می‌کند، می‌اندازیم.



فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر شنی استخر نوعی فیلتر است که برای تمیز و شفاف نگه داشتن آب استخر استفاده می شود. این فیلترها شامل یک مخزن بزرگ است که با نوع خاصی از ماسه به نام شن استخر فیلتر شده پر شده است. شن و ماسه به عنوان یک فیلتر عمل می کند، زباله ها و کثیفی ها را در هنگام ریختن آب استخر در مخزن فیلتر به دام می اندازد. فیلترهای استخر در اندازه های مختلفی وجود دارند که معمولاً بر حسب گالن در دقیقه (GPM) اندازه گیری می شوند. اندازه فیلتر مورد نیاز شما به اندازه استخر و پمپ بستگی دارد.



قیمت فیلتر شنی استخر Imax

انواع فیلتر شنی استخر در بازار وجود دارد

• فیلترهای شنی ریزدانه

فیلترهای شنی ریز رایج ترین نوع فیلتر شنی هستند. آنها از ماسه ریز برای فیلتر کردن زباله ها و آلاینده ها از آب هنگام عبور از رسانه ها استفاده می کنند.

• فیلترهای خاک دیاتومه

فیلترهای خاک دیاتومه (DE) شبیه فیلترهای شنی هستند، اما از پودر ریز ساخته شده از دیاتومه های فسیل شده به عنوان محیط شکافت استفاده می کنند. فیلترهای DE حتی کمتر از فیلترهای شنی فیلتر می‌کنند و برای کسانی که آب تمیز استخر می‌خواهند انتخابی عالی هستند.

• فیلترهای کارتریج

فیلترهای کارتریج از کاغذ یا کارتریج پارچه به عنوان رسانه فیلتر استفاده می کنند. تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است، اما ممکن است به اندازه فیلترهای شنی یا DE در حذف ذرات ریز از آب موثر نباشند.

• فیلترهای زئولیت

فیلترهای زئولیت از یک ماده معدنی آتشفشانی طبیعی به نام زئولیت به عنوان محیط فیلتر استفاده می کنند. زئولیت دارای سطح بزرگتری نسبت به ماسه است که باعث می شود در به دام انداختن ذرات و ناخالصی ها موثرتر باشد.

• فیلتر شیشه ای

فیلترهای شیشه ای از شیشه بازیافتی به عنوان رسانه فیلتر استفاده می کنند. مانند زئولیت، سطح شیشه بزرگتر از شن و ماسه است که باعث می شود در فیلتر کردن آب موثرتر باشد. فیلترهای شیشه ای نیز به دلیل استفاده از مواد بازیافتی سازگار با محیط زیست هستند.

طرف صادر شده شماره

هر نوع فیلتر شنی مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب فیلتر برای استخر، نیازها و ترجیحات خاص خود را در نظر بگیرید.



عملکرد فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر بر اساس اصل فیلتراسیون مکانیکی کار می کند، به این معنی که هنگام عبور از شن، ناخالصی ها را از آب پاک می کند. با گذشت زمان، شن و ماسه در فیلتر با زباله ها و ذرات مسدود می شود و توانایی آن در فیلتر کردن آب را کاهش می دهد. برای حفظ کیفیت فیلتر، لازم است به طور دوره ای آن را شستشوی معکوس انجام دهید، که شامل معکوس کردن جریان آب از طریق فیلتر برای حذف زباله ها و زباله ها است.



چند نکته برای مراقبت از فیلتر شنی استخر

همانطور که قبلا ذکر شد، فیلترهای شنی باید هر 1-2 هفته یکبار شستشوی معکوس شوند تا زباله ها و آلاینده ها از ماسه پاک شوند. سطح ماسه در مخزن فیلتر باید به طور مرتب بررسی شود. اگر سطح ماسه خیلی کم باشد، فیلتر ممکن است به درستی کار نکند. شن و ماسه فیلتر استخر باید هر 3 تا 5 سال بسته به دفعات استفاده از استخر تعویض شود.



خرید پمپ های تصفیه استخر Lew

فیلتر باید به طور دوره ای تمیز شود تا کثیفی یا کثیفی انباشته شده پاک شود. به طور کلی، فیلتر شنی استخر بهترین انتخاب برای تمیز و شفاف نگه داشتن آب استخر است.



مزایای استفاده از فیلتر شنی استخر

• فیلتراسیون موثر: فیلترهای شنی استخر به دلیل توانایی آنها در فیلتر کردن موثر ناخالصی ها و ناخالصی ها از آب استخر شناخته شده اند. ذرات شن ذراتی به اندازه 20 تا 40 میکرون را جذب می کند که کوچکتر از چشم انسان است.

• تعمیر و نگهداری کم: فیلترهای شنی برای استخرهای شنا در مقایسه با انواع دیگر فیلترها به نگهداری کمتری نیاز دارند. آنها فقط به شستشوی معکوس (backflow) هر 1-2 هفته نیاز دارند و ماسه باید هر 3-5 سال یکبار تعویض شود.

• مقرون به صرفه. فیلترهای شنی استخر در مقایسه با انواع دیگر فیلترها نسبتاً ارزان هستند و ماسه به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه است.



طرح نگهداری فیلتر شنی استخر

علاوه بر شستشوی منظم فیلتر، باید کارهای تعمیر و نگهداری دیگری نیز انجام دهید، مانند بررسی مواد شیمیایی استخر و تمیز کردن کفگیر و جعبه پمپ. ایده خوبی است که یک برنامه تعمیر و نگهداری ایجاد کنید و به آن پایبند باشید تا مطمئن شوید استخر شما در طول فصل تمیز و مرتب می ماند.



منبع تحت فشار

زمانی که زمان تعویض شن و ماسه در فیلتر شنی استخر فرا می رسد، باید شن و ماسه قدیمی را جدا کرده و با ماسه فیلتر جدید استخر جایگزین کنید. استفاده از مقدار صحیح ماسه بسیار مهم است، زیرا مقدار زیاد یا کم آن می تواند بر عملکرد فیلتر تأثیر بگذارد.



نتیجه

همانطور که قبلا ذکر شد، فیلتر شنی استخر وسیله ای است که برای تمیز کردن و فیلتر کردن آب استخر استفاده می شود و برای حذف زباله ها، کثیفی ها و سایر ناخالصی ها طراحی شده است تا آب استخر را تمیز و ایمن برای شنا نگه دارد. این فیلتر از یک مخزن پر از ماسه تشکیل شده است که به عنوان یک محیط فیلتر عمل می کند. هنگامی که آب به داخل مخزن جریان می یابد، از ماسه عبور می کند که ذرات و ناخالصی ها را از آب به دام می اندازد و حذف می کند. سپس آب تصفیه شده فیلتر شده و به استخر برگردانده می شود. در مجموع، فیلتر شنی استخر جزء مهمی از سیستم نگهداری استخر شما است که آب را تمیز، ایمن و عاری از ناخالصی ها نگه می دارد تا تجربه شنای لذت بخشی داشته باشید.

http://aftabir.com/reportages/view/4446/%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی