سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

 

طبق قوانین مطالبه مهریه، مرد چقدر زمان برای پرداخت مهریه دارد؟

طبق قوانین جدید مطالبه مهریه زمانی که زوجه از طریق دادگاه مهریه خود را به اجرا می گذارد یک اجرائیه از طرف دادگاه برای مرد ارسال می شود و مرد تا یک ماه فرصت دارد که صد و ده سکه را پرداخت کند. چنانچه زوج توان پرداخت آن را به صورت یک جا نداشته باشد باید در مدت یک ماه یک دادخواست اعسار به دادگاه بدهد در غیر این صورت زن می تواند درخواست حکم جلب مرد را از دادگاه داشته باشد. اگر مرد درخواست اعسار به دادگاه کند و پذیرفته شود باید اقساط مهریه را مرتب بپردازد. چنانچه سه قسط عقب بیفتد، زن می تواند حکم جلب مرد را از دادگاه بگیرد. طبق قوانین جدید مطالبه مهریه تغییراتی در مطالبه مهریه به وجود آمده است که در ادامه این مقاله از مجرب ترین وکیل شیراز بیان خواهیم کرد:

۱ ) قسطی شدن مهریه

یکی از تغییراتی که در قوانین مهریه به وجود آمده است، ادعای قسطی شدن مهریه است. البته باید گفت که قسطی شدن مهریه از زمان های قدیم نیز وجود داشته است اما امروزه جدی تر به آن رسیدگی می شود. ادعای اعسار باعث می شود زوج مهریه را به صورت اقساطی پرداخت کند.

۲ ) تعیین کردن حداقل صد و ده سکه

در ابتدا که این قانون وضع شد مردم تصور می کردند که یک زن تنها می تواند صد و ده سکه مهر خود بکند اما این تصور کاملا اشتباه است. باید گفت که این قانون بدین گونه است که مرد تا زمانی که صد و ده سکه را پرداخت نکرده است امکان بازداشت او وجود دارد و اگر مهریه زوجه بیشتر از صد و ده سکه باشد و مرد توان مالی پرداخت آن را داشته باشد، باید آن را پرداخت کند اما بیشتر از صد و ده سکه حبس و زندانی ندارد. همچنین بخوانید: در طلاق توافقی برای زن چگونه می توان حق طلاق را گرفت ؟

۳ ) درخواست مهریه از طریق اجرای ثبت

یکی دیگر از قوانین مطالبه مهریه، درخواست از طریق اجرای ثبت می باشد. با افزایش درخواست طلاق و مهریه و شلوغ شدن دادگاه ها، قوانین جدید مربوط به مهریه صادر شد. به این گونه که زوجه مطالبه مهریه خود را از طریق اداره ثبت باید انجام دهد. این کار با مزیت های زیادی همراه بود که یکی از آن ها خلوت تر شدن دادگاه ها و مزیت دیگر این بود که باعث افزایش سرعت رسیدگی و مطالبه مهریه و پرداخت آن از طریق زوج شد. البته قابل ذکر است که این قانون جدید عیبی نیز به همراه دارد که آن هم پرداخت هزینه های بالای دادرسی در اداره ثبت می باشد. البته با گذشت زمان قوانین باز هم تغییر کرد و تصویب شد که زوجه نمی تواند همه مهریه خود را از اداره ثبت مطالبه کند بلکه باید بخشی از آن را از طریق دادگاه و بخشی دیگر را از طریق اداره ثبت درخواست کند. این قانون جدید به دلیل افزایش بیش از اندازه قیمت طلا تصویب شد تا زوجه همه مهریه خود را به صورت یک جا مطالبه نکند.

۴ ) قانون سقف ۱۴ سکه در مهریه

یکی دیگر از قوانین جدید مطالبه مهریه که به تازگی در مجلس شورای اسلامی بیان شده است، تعیین سقف سکه تا ۱۴عدد می باشد. طبق این قانون جدید افراد نمی توانند بیشتر از چهارده سکه مهر کنند مگر اینکه با بیشتر شدن تعداد سکه ها از چهارده عدد، مالیات آن را پرداخت کنند. گفته می شود با اینکه این قانون مورد اعتراض فراکسیون زنان قرار گرفته است اما در حال تصویب می باشد. یکی دیگر از قوانین جدید مطالبه مهریه که به تازگی در مجلس بیان شده است این است که اصطلاح عندالمطالبه از سند ازدواج برداشته شده و عندالستطاعه (یعنی تا زمانی که زوج توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد زوجه نمی تواند آن را وصول کند) به آن اضافه شده است.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی