سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.


کلر به عنوان یک ضدعفونی کننده بسیار قوی شناخته می شود، اما اولین آلاینده آب آشامیدنی نیز محسوب می شود. این ماده برای از بین بردن باکتری های بیماری زا که ممکن است در لوله های آب یا آب شهری وجود داشته باشد استفاده می شود. به همین دلیل، میلیاردها نفر هر روز آب لوله کشی آلوده به کلر می نوشند. زمانی که کلر برای اولین بار به سیستم های آب شهری راه یافت، باعث کاهش سریع شیوع بیماری های ناشی از آب شد. با این حال، اکنون ما و تمام دنیا نگران اثرات منفی این ماده بر سلامت انسان هستیم.

در این مقاله به مزایا و معایب کلر در آب آشامیدنی می پردازیم و در نهایت نحوه از بین بردن وجود این عنصر در آب را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که بهترین آب برای خانه چقدر است. پاک کننده ها، چه کلر پاک کن آبی بخریم و چه رنگی خوب است؟ بهترین دستگاه تصفیه آب تایوانی در ایران برند مینروا می باشد که در تعداد 6 تا 8 دستگاه تصفیه آب در فروشگاه ها و نمایندگی های مجاز مینروا موجود می باشد. یک پکیج کامل فیلتر آب شامل هشت مرحله فیلتراسیون اسمز معکوس در دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای مینروا با یک ژنراتور اکسیژن تعبیه شده است که می تواند کلر آب آشامیدنی را به طور کامل حذف کند و سختی آب آلوده در لوله های شهری را تا 0001/0 میکرون کاهش دهد. مینروا به عنوان یکی از معتبرترین دستگاه های تصفیه آب خانگی در بازار ایران شناخته می شود که کلر و یون های مثبت و منفی را به طور صد در صد جذب می کند.

لازم به ذکر است که فیلترهای مرحله اول سوم کلر و محصولات جانبی کلر را از آب لوله کشی جذب کرده و از گرانول های کربن فعال و بلوک های کربن استفاده می کنند. به همین دلیل زمان تعویض فیلتر آب خانگی در این سه مرحله نظافت اولیه هر شش ماه یکبار می باشد و هزینه تعویض فیلتر نیز مقرون به صرفه تر است. برای آشنایی بیشتر با کلر در تصفیه آب با آبان شیمی پالایش همراه باشید.

کلرزنی در آب

کلر اولین بار در دهه 1800 به آب آشامیدنی اضافه شد و از سال 1904 این فرآیند به استاندارد تصفیه آب آشامیدنی تبدیل شد. قبل از افزودن کلر، مردم از بیماری های مختلف آب از جمله حصبه، اسهال خونی و وبا رنج می بردند. پس از اینکه دانشمندان دریافتند که افزودن کلر به آب آشامیدنی می تواند باکتری ها را از بین ببرد و از شیوع این بیماری ها جلوگیری کند، به سرعت به صنعت تصفیه آب سرایت کرد و به یک جزء محبوب در تصفیه آب آشامیدنی تبدیل شد. در حال حاضر کلرزنی آب آشامیدنی رایج ترین روش تصفیه آب در سراسر جهان به ویژه در ایران است.

کلر به دلیل سمیت بالای خود می تواند به طور موثری باکتری های بیماری زا را در آب آشامیدنی عمومی از بین ببرد. کلر یک ضد عفونی کننده عالی است و از بسیاری از بیماری ها و مشکلاتی که آب کثیف هر روز برای بشریت به ارمغان می آورد جلوگیری می کند. سایر مزایای کلرزنی آب عبارتند از:

کلر ارزان تر از سایر مواد برای تصفیه آب است.

اثر آن برای مدت طولانی در آب باقی می ماند و باعث می شود مدت طولانی تمیز بماند.

مضرات کلر در آب

در حالی که کلر در حذف اکثر سموم از آب عالی است، انواع دیگر سموم مانند تری هالومتان ها (THMs) از آلاینده های آب لوله کشی که به آب تصفیه شده اضافه می شوند را نیز اضافه می کند. شهر قابل مشاهده است. تری هالومتان ها زمانی تشکیل می شوند که یک منبع کلر وارد منبع آب شده و با سایر مواد طبیعی موجود در آب واکنش می دهد. اگر تری هالومتان ها وارد بدن ما شوند، می توانند باعث آسم، سرطان مثانه و بیماری قلبی شوند. سایر مشکلات ناشی از کلر در آب آشامیدنی عبارتند از:

بو و طعم بد

خشکی پوست و مو

رنگ لباس

کاهش عمر قطعات پلاستیکی دستگاه در صورت تماس با آب

سایر معایب و مضرات کلرزنی آب عبارتند از:

تری هالومتان ها که از واکنش کلر و سایر مواد طبیعی موجود در آب تشکیل می شوند، باعث سرطان می شوند.

کلر موجود در آب نیز میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین می برد و اجساد مرده آنها در آب باعث بیماری و مشکلات دیگر می شود.

تماس کلر با پوست و موی انسان می تواند باعث حساسیت، ریزش مو و سایر مشکلات شود.

استنشاق گاز کلر در حمام می تواند باعث مشکلات تنفسی و ریوی شود.

کلر نمی تواند همه میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین ببرد.

کلرامیناها

کلرامینه کردن عبارت است از افزودن کلرامین به آب آشامیدنی برای تصفیه آن. این فرآیند باکتری ها، ویروس ها و دیگر موجودات بالقوه مضر موجود در آب را می کشد یا می کشد. کلرامین یک ترکیب معدنی است که ترکیبی از آمونیاک و کلر است. گاهی اوقات کلرامیناسیون به عنوان جایگزینی برای کلر در ضدعفونی سیستم های آب شهری در بیمارستان ها استفاده می شود، زیرا کلرامین اثر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند و این محصول مدت بیشتری در آب باقی می ماند.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی