سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

معرفی جامع انبارها و انواع آنها

پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۲۰ ب.ظ



سوله چیست؟

به سازه های فلزی شناوری که بر اساس محاسبات فنی خاص طراحی و ساخته می شوند سوله می گویند. از این نوع سازه ها در کارخانه ها، انبارها، سوله ها، مرغداری ها، سالن های ورزشی، مغازه ها، تعمیرگاه ها و ... استفاده می شود. . . استفاده می شود

تخت از عناصر زیر تشکیل شده است: 1- ستون 2- تیر (قاب) 3- روکش (پروفیل Z و C) و 4- پایه های ایستاده 5- بادبند 6- سگرادا (میله نگهدارنده) 7- گوشه سینه 8- دیوار سایبان پایه های گل میخ 9 -10 - پیچ و مهره.

طراحی و ساخت خانه متفاوت است.

سازه های فلزی شیبدار که بر اساس محاسبات فنی خاص تولید می شوند آشیانه نامیده می شوند. سازه های صخره ای یا انبارها در لاتین Gable Bents یا Ridge Bents نامیده می شوند. از این لاستیک ها برای پوشش دهانه های بزرگ، ساختمان های صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه ها، انبارها، مرغداری ها، سوله ها، سالن های ورزشی، تعمیرگاه ها، پارکینگ ها، دامداری ها، انبارها و بسیاری موقعیت های دیگر استفاده می شود. لازم به توضیح است که گروه بزرگی از شرکت‌های بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی با کمک این ساختارها توانسته‌اند به اهداف صنعتی و اقتصادی خود کمک کنند و بر اساس حساب‌های پیش‌بینی‌شده به راحتی بتوانند املاک خود را توسعه و گسترش دهند. . در سال های گذشته سیستم های خرپایی در ایران رواج زیادی داشت اما در حال حاضر به دلیل مزایای فراوان جایگزین سوله سازی شده است.

اساساً به دلیل کاربری صنعتی، سوله های سبک از نظر طراحی با سازه های دیگر تفاوت دارند، عمدتاً به این دلیل که قاب ها در این نوع سازه ها کاملاً متفاوت بوده و دارای شیب ها و بازشوهایی بزرگتر از سایر سازه ها هستند. به دلیل بزرگ بودن تیرها و ستون ها، نمی توان از پروفیل های موجود در بازار برای ساخت این سازه استفاده کرد و ساخت آنها که به آن تیر ورق می گویند، ضروری است.

نحوه طراحی سوله و انواع آن

سوله یکی از زیباترین و جالب ترین بناهای جهان است. در این مقاله سعی می کنیم شما را با سوله و انواع آن و نحوه طراحی سوله آشنا کنیم. اجاره کارگاه در spleh.net

سوله را سقف مانسارد می نامند و شامل جزئیات زیر است:

1. ستون

2. حرکت

3. برلین

4. استر

5. وال قطب

6. باد شکن

7. ساگراد

8. سوتین

9. کره و آجیل

10. تگ کنید

چون در صنعت کاربرد زیادی دارد بنابراین ریختن با طرح های دیگر متفاوت است. از نظر طراحی به خصوص اینکه خرپاها در این نوع سازه کاملا متفاوت و دارای شیب هستند. و دهانه بزرگتر از طرح های دیگر است و به دلیل بزرگ بودن تیرها و ستون ها نمی توان از پروفیل های موجود در بازار برای استفاده از این طرح استفاده کرد و باید ساخت که به آن تیر صفحه ای می گویند.
 

انواع سایه ها:

پوشش ها انواع مختلفی دارند:

غرفه بازشو 8 شکل منحصر به فرد

انباری با دو یا چند دهانه با ستون های مشترک به شکل 88 یا 888 یا 8888

سوله سبک 88 دارای دو دهانه است

سوله قوسی

سوله چند ضلعی

سایه:

طراحی نقشه کاری خاص و بسیار دقیق است، طراحی شامل نکات مهمی است که بی توجهی به آن می تواند هزینه های زیادی را برای سازنده به همراه داشته باشد که موفقیت اقتصادی مشکوکی است و می تواند نتیجه متفاوتی را به همراه داشته باشد. تضعیف استحکام و پایداری سازه برای طراحی خانه نکات زیر مطلوب است:

1- بار برف و نیروی باد

2- ارتفاع جانبی سقف

3- متراژ مورد نیاز خانه و البته محاسبه ارتفاع تاج

4- طول دهانه عرض

5- طول دهانه طولی و تعداد قاب های طولی در نظر گرفته شده است

6- چی؟ آیا جرثقیل ها را در طراحی انبار باید در نظر گرفت یا خیر؟ (محاسبه بارگذاری دینامیکی جرثقیل)

7- سقف مورد نیاز.

8- قدرت زلزله

9- مقاومت خاک منطقه منزل را در نظر بگیرید

با دانستن اطلاعات و ابعاد فوق برای سوله اقدام به طراحی و در نهایت طرح عملیاتی و اجرا می کنیم.

اما اجرای سوله حکایت دیگری دارد، از بیرون آسان است اما در باطن سخت است، باز هم کار هرکسی نیست و تیم های مهندسی متخصص هستند که سوله را انجام می دهند. مونتاژ، تثبیت و تنظیم اسکلت سوله کار بسیار ظریفی است، همیشه به یاد داشته باشید که تکیه گاه های جانبی سوله به سرعت و در عین حال انجام می شود، زیرا یکی از نقاط ضعف ساخت سوله عدم استحکام بر روی سوله است. طرفین . نیروهایی که به طور کامل توسط گیره های جانبی مهار می شوند، کنترل می شوند، اما زمان فعال شدن آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزایای دیوار

1- استحکام را با توجه به الزامات طراحی ایجاد کنید

2: امکان اجتناب از معایب ذاتی تیرآهن سازی در سوله ها

3- امکان طراحی و اجرای سازه هایی با ابعاد بزرگ و بسیار مهم

4- فونداسیون سبکتر نسبت به سازه های مشابه

5- ساختار قابل توجه سبک

6- ایمنی بالا در برابر عوامل مخرب محیطی مانند زلزله (به دلیل نسبت مقاومت به وزن بالا)

7- انعطاف پذیری بالا

8- توانایی تحقق سازه های اشکال مختلف

9- امکان استفاده از مصالح مختلف در ساخت سوله
 

 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی