سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

مواد اولیه پودر لباسشویی

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲ ق.ظ


سورفکتانت ها

مولکول ها دو بخش دارند: آبگریز (آب گریز، نامحلول در آب) و آب دوست (آب دوست، محلول در آب). این مولکول ها نقش بسیار مهمی در رابط بین هوا و آب یا روغن و آب دارند. این محصولات نام های زیادی دارند، مانند محصولات آبیاری و پاک کننده یا فقط کار می کنند. سورفکتانت ها فشار آب را کاهش داده و آب را مرطوب تر می کنند. سورفکتانت ها وظیفه شل شدن و جداسازی موکوس در حین شستشو و همچنین تعلیق مخاط در فرآیند شستشو را بر عهده دارند. چهار گروه اصلی سورفکتانت ها عبارتند از:

سورفکتانت های آنیونی:

اگر گروه قطبی که به صورت کووالانسی به قسمت آبگریز سورفکتانت متصل است دارای بار منفی (R-CO2-، R-SO4-، R-SO3- باشد)، به آن سورفکتانت یونی می گویند. تگزاپون، صابون، آلکیل بنزن سولفونات و فنیل الکل سولفات.

کاریکاتوریست ها:

هنگامی که گروه قطبی که به صورت کووالانسی به قسمت آبگریز سورفکتانت متصل است دارای بار مثبت (N+R1R2R3R4) باشد، به آن سورفکتانت کاتیونی می گویند. مانند دی متیل دی استری آمونیوم کلرید. سورفکتانت های کاتیونی معمولاً به عنوان نرم کننده پارچه و عوامل آنتی استاتیک استفاده می شوند.

سورفکتانت های غیر یونی:

سورفکتانت های غیر یونی دارای گروه های قطبی هستند که نمی توانند در محلول آبی یونیزه شوند. بخش آبگریز از زنجیره های چربی و بخش آبدوست از اتم های اکسیژن، نیتروژن یا گوگرد غیر قابل یونیزاسیون تشکیل شده است. حلالیت نتیجه تشکیل پیوندهای هیدروژنی بین آب و گروه های آبدوست مانند گروه های پلی اکسی اتیلن اتر است. بسیاری از مشتقات پلی اکسی اتیلن یا پلی اکسی پروپیلن و آلکانول آمیدها و آلکیل آمین های اتوکسیله در این طبقه بندی گنجانده شده اند.

سورفکتانت های آمفوتریک:

اینها مولکول هایی هستند که یون های دوقطبی را تشکیل می دهند. در pH پایین به عنوان کاتیون و در PH بالا به عنوان آنیون عمل می کنند. در pH متوسط ​​دو بار مثبت و منفی دارند یعنی ساختار یونی دوقطبی دارند. در این دسته، کوکو آمیدو پروپیل بتائین بیشترین استفاده را دارد.

سازنده

تولید کنندگان شامل اجزای اصلی پودر لباسشویی و شوینده های مایع هستند که باعث افزایش اثربخشی شستشوی سورفکتانت ها می شود. تولیدکنندگان باید یون های سختی محلول شستشو (کلسیم و منیزیم) (قابلیت نرم شدن آب) و واکنش آنها با سورفکتانت ها را حذف کنند.
 

حذف یون‌های سخت برای اثربخشی سورفکتانت‌ها، به‌ویژه سورفکتانت‌های آنیونی ضروری است و باعث افزایش پاک‌سازی و همچنین کاهش رسوب مواد معدنی بر روی سطوح فلزی پارچه‌ها و واشرها می‌شود. تولیدکنندگان نیز یک منبع قلیایی هستند و pH محلول لباسشویی را تا حدود 10 بافر می کنند. تولید کنندگان باید از پایداری ذخیره سازی سفید کننده ها، فعال کننده ها و آنزیم ها اطمینان حاصل کنند. برخی از تولیدکنندگان نیز برای جلوگیری از خوردگی سطوح فلزی خودرو در هنگام شستشو از بازدارنده های خوردگی استفاده می کنند. تولید کنندگان باید قادر به جذب سورفکتانت های غیر یونی و ایجاد پودر با رهاسازی دقیق باشند. علاوه بر خواص ذکر شده، سازندگان در افزایش راندمان نظافت نقش دارند. تولید کنندگان اصلی مورد استفاده در صنعت شوینده عبارتند از:

تری پلی فسفات سدیم (STPP):

یکی از تولیدکنندگان مهم در صنعت شوینده به شمار می رود که دارای خواص زیر می باشد:

STPP یکی از مواد پیچیده و کلات کننده است که به دلیل تشکیل کمپلکس های محلول با یون های سخت آب (کلسیم و منیزیم) آب را نرم می کند. یکی دیگر از عملکردهای STPP کاهش پیوند فیزیکی و شیمیایی بین پودر و پارچه است. STPP نیز منبع قلیائیت است، اما خواص بافر آن (حفظ قلیائیت) کمتر از کربنات سدیم و سیلیکات سدیم است.

فسفونات:

نمک های فسفون سدیم اسیدهای آلی هستند که دارای گروه های فسفونات زیادی هستند و اثر پیچیده ای دارند. آنها از رشد کریستال ها و تشکیل نمک های نامحلول جلوگیری می کنند، ذرات رسوب را پراکنده می کنند، یون های فلزات سنگین مانند مس، منگنز، آهن را به دلیل خاصیت کلات کنندگی موثر به هم متصل می کنند و در نتیجه از سفید کننده های اکسیژن در محصولات پودری استفاده می شود. آنها از آن مطمئن هستند. در محصولات آبی، از فسفونات ها برای از بین بردن لکه هایی مانند چای، قهوه و میوه استفاده می شود تا کمبود سفید کننده را جبران کند.

سیلیکات ها:

سیلیکات سدیم منبع قلیائیت، یک عامل محافظ و دارای خواص ضد خوردگی است. از این ژنراتورها در سازه هایی استفاده می شود که نیاز به قلیائیت بالایی دارند و این قلیاییت را حفظ می کنند. علاوه بر این به دلیل تشکیل لایه سیلیکات بر روی سطوح فلزی خودرو از خوردگی آنها جلوگیری می کند.

آلومینوسیلیکات های سدیم (زئولیت):

زئولیت ها، به ویژه زئولیت A، به عنوان جایگزینی برای تری پلی فسفات سدیم در سراسر جهان رایج شده اند. این گروه از مواد، یون های کلسیم را از طریق تبادل یونی از محلول شستشو خارج می کنند و به همین دلیل به عنوان نرم کننده آب در نظر گرفته می شوند. مطابق با خصوصیات زئولیت، وجود تولیدکنندگان دیگری برای افزایش کارایی آن ضروری است

کربنات / کربوکسیلات:

کربناته معدنی

کربنات سدیم (کربنات سدیم) یون های سختی آب (کلسیم و منیزیم) را به صورت رسوب از محلول شستشو خارج می کند، بنابراین یک عامل نرم کننده آب محسوب می شود. این رسوبات کربناته باعث ایجاد لایه ای بر روی قطعات فلزی خودرو و همچنین پارچه می شود، بنابراین برای کاهش و پراکندگی این رسوبات از پراکنده کننده های کربوکسیلاتی استفاده می کنند. کربنات سدیم نیز منبع قلیائیت بالایی است و توانایی بافر (حفظ pH) محلول شستشو را دارد. از دیگر کاربردهای کربنات سدیم می توان به خنثی سازی اسیدهای آنیونی فعال در فرمولاسیون اشاره کرد.

کربوکسیلات های آلی

i-آنزیم:

آنزیم ها مولکول های پروتئینی هستند که می توانند بسیاری از لکه های پروتئین، چربی و نشاسته را که به دلیل ساختار کاتالیزوری خود در برابر مواد شوینده مقاوم هستند، تجزیه کنند. آنزیم های مورد استفاده در صنایع شوینده عبارتند از:

آنزیم پروتئاز: تجزیه لکه های پروتئینی مانند لکه های غذا از شیر، تخم مرغ، گیاهان، خون.

آنزیم لیپاز - چربی را تجزیه می کند. باباسلمان

آنزیم آمیلاز: نشاسته ها مانند قندها را تجزیه می کند

آنزیم سلولاز: تشکیل میکروفیبریل (کرک) در پارچه در حین استفاده از ماشین منجر به پراکندگی نور می شود و سطح پارچه در چشم انسان خاکستری به نظر می رسد. یعنی رنگ پارچه گرفته شده است. به شکل تیره آنزیم سلولاز با از بین بردن این پرزها از سطح، رنگ شفاف اولیه را بازیابی می کند. علاوه بر این، آنزیم سلولاز توانایی حذف لکه های عمیق در الیاف را دارد.

برای تثبیت آنزیم ها در آب، به ویژه آنزیم های پروتئاز، کارخانه های تولید معمولاً از اسید بوریک یا نمک های دی تریول و آلکانول آمین ها در فرمولاسیون استفاده می کنند.

اقدامات متقابل:

ذرات چرک ترشح شده در محلول شستشو به لباس می چسبد و پس از شستشوی مکرر ظاهر لباس ها خاکستری و تیره می شود. برخی از ترکیبات اضافه شده به ترکیب مانند سدیم کربوکسی متیل سلولز و پلی آکریلات از توزیع مجدد ذرات خالص شده در پارچه جلوگیری می کند.

مسدود کننده گانج:

ترکیباتی وجود دارد که از خوردگی سطوح فلزی ماشین لباسشویی یا قطعات فلزی لباس ها مانند زیپ، گیره جلوگیری می کند، سیلیکات سدیم اصلی ترین بازدارنده خوردگی مورد استفاده در محصولات خانگی است.

روغن ضروری:

اسانس ها بر بوی محصول نهایی اثر می گذارند، آب و اقلام شسته شده را شستشو می دهند و محصول نهایی را برای مشتری جذاب تر می کنند.

پرکننده:

پرکننده ها ممکن است برای افزایش یا بهبود خواص جریان، حلالیت، جلوگیری از کیک شدن یا بهبود ظاهر محصولات پودری در چشم خرده فروش به فرمول اضافه شوند. رایج ترین پرکننده محصولات پودری سولفات سدیم و رایج ترین پرکننده مورد استفاده برای ساخت قالب های شستشوی تالک و کائولن است. برای ساخت قالب های صابون شوینده از مواد سخت و سخت کننده مانند کربنات کلسیم و سولفات منیزیم نیز استفاده می شود.

هیدروتروپ ها یا کمک های فرمولاسیون:

در مورد مایعات شوینده، هیدروتروپ ها به فرمولاسیون اضافه می شود تا از حفظ محصول نهایی در طول ذخیره سازی و برای اطمینان از حلالیت اطمینان حاصل شود، از جمله تولوئن سولفونات سدیم و الکل های با وزن مولکولی پایین تر مانند اتانول و پروپیلن گلیکول می توان نام برد.

کف دست مقابل: پودر ماشین لباسشویی ارزان قیمت

تولیدکنندگان از ضد کف برای کاهش کف هنگام ساخت مواد شوینده لباس و حتی در طول چرخه شستشوی ماشین استفاده می کنند. در محصولات پودری از ضد کف فقط برای کاهش کف در چرخه شستشو در ماشین لباسشویی استفاده می شود.

رنگ:

رنگ های مورد استفاده در صنعت نظافت باعث جذابیت بیشتر محصول نهایی برای مشتری می شود.

عوامل بازدارنده انتقال رنگ:

پلیمرهایی وجود دارند که هنگام شستشو با رنگ های محلول (از لباس های رنگی) کمپلکسی تشکیل می دهند و از انتقال آن ها به لباس های دیگر جلوگیری می کنند و در نتیجه ظاهر لباس های رنگی درخشان تر به نظر می رسد. به این معنی که رنگ پارچه رنگی ثابت است.
 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی