سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

همه چیز درباره بیت کوین

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴ ب.ظ


بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین نوع ارز دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز در شبکه بلاک چین کار می کند. این ارز به صورت کدهای دیجیتال با محاسبات ریاضی بسیار پیچیده به دست می آید که به آن اثبات کار می گویند و این باعث ایجاد ارزش پولی شده است.

چرا بیت کوین متولد شد؟

تولد بیت کوین زمانی اتفاق افتاد که غول های فناوری اطلاعات مانند آمازون، فیس بوک و گوگل انحصار زیرساخت تولید و ذخیره سازی را ایجاد کردند و بسیاری از داده ها و اطلاعات کاربران را کنترل کردند.اینترنت.

این رویداد مهم (یعنی اختراع بیت کوین) بسیاری از کارآفرینان و توسعه دهندگان را بر آن داشت تا از فناوری بلاک چین برای طیف گسترده ای از برنامه های اینترنتی که از شبکه بیت کوین الگوبرداری شده بودند استفاده کنند. تنها چند سال پس از تولد بیت کوین، اولین نمونه از شبکه های بلاک چین با برنامه های غیر مالی به صحنه آمد.

برای ادامه بحث، معنی چند کلمه را با هم مرور می کنیم:

✅Crypto: مخفف رمزارز یا ارزهای پنهان است که مستقل از هر بانک یا مرجع مرکزی عمل می کنند. اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال بیت کوین است که به صورت غیر متمرکز کار می کند و هیچکس نمی تواند آن را کنترل کند.

این ارز دیجیتال اولین بار در سال 2008 و پس از بحران آن سال توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو با هدف ذخیره و انتقال امن پول به دنیا معرفی شد اما ساتوشی نوت هنوز هویت ناکاموتو مشخص نیست. ،

رمزنگاری: فرآیند رمزگذاری اطلاعات را رمزنگاری می نامند. رمزگذاری روشی برای محافظت از اطلاعات و ارتباطات با استفاده از کدها است. بنابراین فقط کسانی که به این اطلاعات دسترسی دارند می توانند آن را بخوانند و پردازش کنند.

BTC: هر ارز دیجیتال دارای یک نماد 3 کاراکتری است که برای شناسایی آنها در پلتفرم های مشابه استفاده می شود. BTC مخفف بیت کوین است.

برای استخراج این ارزهای رمزپایه از تجهیزات ماینینگ ویژه با مصرف برق بالا استفاده می شود و به همین دلیل بسیاری از کشورها تولید آنها را سودآور نمی دانند اما تحلیل ها نشان می دهد که این کار بیش از 30 درصد سود دارد و توجیه مالی خوبی دارد. هر ماینر به عنوان یک گره در بلاک چین بیت کوین در نظر گرفته می شود و در ابتدای سال 2022، طبق آمار دقیق، تعداد گره های بیت کوین به 15000 رسید که هر یک از این گره ها شامل یک نسخه کامل از بلاک چین بیت کوین است. از زمان اولین تراکنش ارسال شده توسط ساتوشی ناکاموتو در سیزده سال پیش، این گره ها هر یک را ضبط و تأیید می کنند.

از جمله ویژگی هایی که بیت کوین را محبوب کرده است این است که تمام ویژگی های پول واقعی مانند توانایی خرید، سرمایه گذاری، انتقال، ارزش و غیره را دارد، اما با این تفاوت که توسط دولت یا سازمان خاصی کنترل نمی شود. در نتیجه تمامی واسطه ها حذف می شوند، از سوی دیگر به دلیل استفاده از فرآیندهای ریاضی بسیار پیچیده در ماینینگ، این ارزهای دیجیتال بسیار ایمن تر از ارزهای معمولی هستند، قابل جعل و هک نیستند و سطح امنیت آنها بسیار بالاست. بالاتر از پول سنتی .

ساتوشی: کوچکترین واحد بیت کوین. ارزش هر بیت کوین 100 میلیون ساتوشی است. ساتوشی ناکاموتو ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است. هیچ کس نمی داند ناکاموتو کیست و هویت او هنوز فاش نشده است.

چرا بیت کوین؟

به طور خلاصه، هدف بیت کوین انتقال امن یا ذخیره پول است. به همین دلیل می توان آن را یک سیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال امن در نظر گرفت. بیت کوین در واقع کنترل واقعی پول را به خود مردم بازگردانده است و با یک رمز عبور خاص به نام کلید خصوصی، تنها صاحبان آن کلیدها قادر به استفاده و انتقال بیت کوین خواهند بود.

از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال همواره با مشکل بزرگی به نام «هزینه مضاعف» مواجه بوده اند. اسکناس های کاغذی و پول فیزیکی این مشکل را ندارند، به عنوان مثال پولی که در تلویزیون خرج می شود برای خرید چیزهای دیگر قابل استفاده نیست. اما در دنیای دیجیتال که همه چیز را می توان با یک کلیک کپی کرد، مهم است که از هزینه مضاعف خودداری کنید. اگر ارز دیجیتال مانند یک فایل است، می توانید آن را همزمان در دو مکان مختلف خرج کنید و تا زمانی که فروشندگان از آن مطلع باشند، خرید کرده اید. بنابراین، قبل از وجود ارزهای دیجیتال، همیشه یک سازمان مرکزی وجود داشت که تعادل افراد را کنترل می کرد تا از این اتفاق جلوگیری کند. اما با ظهور این ارز دیجیتال، وجود یک سازمان مرکزی از بین رفته است و تراکنش ها توسط تمامی اعضای شبکه کنترل می شود. بنابراین، یکی دیگر از اهداف مهم بیت کوین، حل مشکل مضاعف بدون اعتماد به شخص دیگری است، به همین دلیل است که دفتر توزیع و دفتر کل نیز از سر ناچاری ایجاد شده اند.

دفتر مرکزی: دفتر مرکزی سازمانی است که داده های مربوط به تراکنش ها و سایر موارد مشابه را به صورت سازماندهی شده ذخیره می کند.

دفتر کل: لجر سیستمی است که در آن تمامی اطلاعات مربوط به معاملات و ارزش پول به صورت جزئی ثبت می شود. روش توزیع اطلاعات در این دفتر دیجیتال باعث افزایش امنیت اطلاعات و غیرممکن شدن هک می شود.
 

پشتوانه بیت کوین چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که چیزی جز یک سیستم امن و قابل اعتماد و نرم افزار قوی که از بروز خطا و تقلب جلوگیری می کند وجود ندارد و تاکنون اتفاق غیرمنتظره ای رخ نداده است، یعنی بیت کوین فاقد پشتوانه فیزیکی و تمام مواردی است که حمایتش کن این هوشمند و سازمان یافته است! منحصربه‌فرد بودن و عدم امکان سرقت آن، اعتماد جهانی را به عملکرد این ارز تجاری ایجاد کرده و ارزش آن همچنان در حال افزایش است.

بیت کوین چگونه ارزش گذاری و تعیین می شود؟

ارزش بیت کوین توسط شخص یا گروه خاصی تعیین نمی شود. همانطور که قیمت طلا بر اساس عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی تعیین می شود، قیمت بیت کوین نیز توسط صرافی ها و معامله گران بر اساس دو عامل اصلی عرضه و تقاضا تعیین می شود. اگر عرضه بازار بیشتر از تقاضا باشد، قیمت ها کاهش می یابد تا زمانی که تقاضا دوباره با عرضه برابر شود.

از سوی دیگر می توان این ارز دیجیتال را دارای ارزش ذاتی دانست که با توجه به وضعیت شبکه آن و هزینه ای که ماینرها برای استخراج یک واحد از آن صرف می کنند، میزان آن تضمین شده است. با وجود روش‌های مختلف قیمت‌گذاری، قیمت بیت‌کوین در نهایت با عرضه‌ای که استخراج‌کنندگان ممکن است داشته باشند یا تقاضایی که سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند تعیین می‌شود.

چرا بیت کوین از سایر خرید ارز دیجیتال ارزشمندتر است؟

بیت کوین مزیت های زیادی دارد که در تاپیک های بعدی به توضیح این مزایا می پردازیم اما در واقع این مزایا فقط برای بیت کوین نیست بلکه برای تمامی ارزهای دیجیتال دیگر نیز می توان این مزایا را در نظر گرفت و حتی سکه ها و توکن های جدیدی نیز ظاهر شده اند که . از لحاظ فنی، ارزش آن بسیار بالاتر از بیت کوین است، اما محبوبیت و محبوبیت بیت کوین و چالش هایی که در چند سال گذشته با آن روبرو بوده است، به آن به عنوان یک رهبر قوی در بین سایر ارزها و سکه های دیجیتال احترام خاصی قائل شده است. افراد مختلف از این نوع آنها را به عنوان قبیله می بینند و این سکه ها یا توکن ها می توانند روزی سلطه بیت کوین را متوقف کنند و در جایگاه برتر قرار گیرند، که بعید است رهبر بعدی اتریوم یا شاید لایت کوین، پسر عموی بیت کوین باشد. سه برابر کمتر از بیت کوین

در جریان بیت کوین، هیچ کس در راس قدرت نیست

برای درک ویژگی های تمرکززدایی، خوب است مثالی بزنیم تا بتوانید تاثیرات تمرکز بر سیستم های پولی و مالی را بهتر درک کنید. تمرکز در برابر اختلال عمل می کند، به این معنی که وقتی به بانک می روید، سیستم پرداخت از بین می رود و کار بانکی شما را ساعت ها به تاخیر می اندازد. تمرکز به کنترل پول توسط دولت ها اشاره دارد و همه ما با آثار زیانبار چنین کنترلی مانند تورم و کاهش ارزش پول آشنا هستیم. سیستم پولی متمرکز به این معنی است که بانک ها می توانند حساب شما را بدون اطلاع شما ببندند. در نهایت، تمرکز نظام پولی به این معناست که یک کشور قدرت تحریم و حذف کشور دیگر را از چرخه نقل و انتقالات مالی دارد.

در سیستم بانکی متمرکز شاهد انواع سوء استفاده ها، دزدان آشکار و پنهان، فساد برای همیشه خواهید بود، این بیماری سال ها درمان نمی شود، کنترل هزینه های زیادی برای مردم همه کشورها دارد و ارزهای دیجیتال می توانند نجات دهند. بر این زخم تاریخی

یکی از ویژگی های کلیدی بیت ارز و سایر ارزهای دیجیتال عدم تمرکز است. بیت کوین توسط هیچ شخص حقیقی، گروه، سازمان، بانک یا دولتی قابل کنترل نیست و ویژگی غیرمتمرکز بیت کوین به این معنی است که قدرت شبکه بین مردم توزیع می شود. این قدرت می تواند قدرت ایجاد و توزیع پولی باشد که از دست دولت ها و بانک ها خارج می شود و به مردم باز می گردد. بنابراین، اعتماد به اشخاص ثالث و واسطه‌ها مانند بانک‌ها هنگام انتقال پول به همه افراد پس از معامله سرایت می‌کند و شما به سیستم اعتماد می‌کنید. یک سیستم رایگان برای استفاده که قوانین آن به وضوح در کد برنامه نوشته شده است.

ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین باعث شد کسانی که به آسیب پذیری سیستم مالی در سقوط مالی وال استریت در سال 2008 پی برده بودند، به این فناوری روی بیاورند. قدرتی که بانک ها برای کنترل و عرضه پول و تورم ناشی از آن به دست آوردند، یکی از دلایل تولد بیت کوین بود و پس از بیت کوین، ارزهای دیجیتال فنی و کاربردی زیادی متولد شدند که هر کدام می توانند مبنای یک ارز فنی باشند. . پیشرفت کنید و به فرد فنی بعدی تبدیل شوید.

تعداد بیت کوین ها محدود است

دولت ها و بانک های مرکزی این قدرت را دارند که به طور نامحدود پول چاپ کنند و در نتیجه ارزش پول ملی خود را کاهش دهند. در شبکه بیت کوین، اگرچه هر کسی می تواند در ایجاد واحدهای ارزی جدید شرکت کند، کل ارز ایجاد شده حداکثر می تواند 21 میلیون واحد باشد. تعداد محدود سکه های بیت کوین و ناتوانی در ایجاد بیت کوین بیشتر از ماینرها که مجاز به استخراج در هر بلوک هستند، بخشی از قوانین شبکه بیت کوین است که منجر به تورم منفی در دنیای ارزهای دیجیتال و حتی گاهی برخی ارزها می شود. به عنوان مثال، توکن ها و سکه های بایننس برای کاهش تعداد و افزایش ارزش آنها سوزانده می شوند

بیت کوین های جدید طی فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و در شبکه منتشر می شوند. ممکن است این فرآیند را در تصاویری دیده باشید که در آن معدنچیان فقیر با بیل و کلنگ در صخره ها حفر می کنند تا سکه هایی با علامت P یا بیت کوین استخراج کنند. اما این تصاویر رمزگذاری شده اند و استخراج با حل معادلات ریاضی انجام می شود که به آن اثبات کار می گویند و از پروتکل SHA-256 استفاده می کند که بحث مفصلی است. استخراج بیت کوین به صورت دوره ای کاهش می یابد، بنابراین استخراج واحدهای جدید هر 4 سال بسیار دشوار است. بنابراین یکی از دلایلی که باعث ارزشمند شدن آن در طول زمان و یا به عبارتی افزایش قیمت می شود، محدود بودن آن است.
 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی