سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

پمپ صنعتی چیست؟ آشنایی با انواع پمپ های صنعتی

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۵۲ ق.ظ


انواع مختلفی از پمپ های صنعتی در بازار وجود دارد. هر یک از موتورهای صنعتی عملکرد خاصی دارند و هر پمپ باید در زمینه خاص خود استفاده شود. هدف از نوشتن این مقاله آموزش کاربران در مورد قابلیت های مختلف موتورهای صنعتی است. نکته ای که باید در نظر داشت این است که نوع پمپ انتخابی باید بر اساس عملکرد مورد انتظار ما باشد. تا انتها با الکتنو همراه باشید.

تفاوت در عملکرد پمپ های صنعتی شامل نوع سیال پمپ شده، مسافت حرکت سیال و مقدار مورد نیاز در یک دوره زمانی است.

انواع پمپ های صنعتی

پمپ های صنعتی عمدتاً به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. در ادامه این مقاله به معرفی دقیق و جامع این دو دسته می پردازیم.

پمپ دینامیک

پمپ های دینامیکی یا سرعتی نوعی پمپ هستند که سیال را شتاب می دهند و انرژی را انتقال می دهند. از جمله تفاوت های اصلی این پمپ با سایر پمپ ها، انتقال مداوم انرژی بین سیالات است.

پمپ های دینامیک به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

سانتریفیوژ پاپوآ

پمپ های گریز از مرکز به دلیل سهولت کارکرد یکی از پمپ های محبوب در سراسر جهان هستند. این نوع پمپ ساخت قوی و کارآمدی دارد و ساخت آن به هزینه کمتری نیاز دارد.

هنگامی که یک پمپ گریز از مرکز کار می کند، فشار سیال از ورودی پمپ به خروجی پمپ افزایش می یابد و در نتیجه فشار سیال در سراسر سیستم تغییر می کند.

پمپ های گریز از مرکز با انتقال انرژی مکانیکی از موتور الکتریکی به سیال داخل پروانه، نیرو را انتقال می دهند. سپس جریان سیال وارد مرکز پروانه شده و از امتداد پره های آن خارج می شود. در نتیجه نیروی گریز از مرکز باعث افزایش سرعت سیال و تغییر در انرژی جنبشی آن می شود.

پمپ گریز از مرکز عمودی

به پمپ گریز از مرکز عمودی، پمپ اصلی نیز می گویند. این پمپ ها از شفت منحصر به فردی استفاده می کنند و به گونه ای طراحی شده اند که حجم داخل شفت و یاتاقان ها به خارج از شفت می روند. کاربرد اصلی پمپ گریز از مرکز عمودی شستشوی قسمت های مختلف است.

پمپ گریز از مرکز افقی

یک پمپ گریز از مرکز افقی شامل حداقل دو یا چند پروانه است. این پمپ ها عموماً در خدمات پمپاژ استفاده می شوند. در واقع هر مرحله یک پمپ مجزا است. تمام مراحل در یک محفظه قرار گرفته و بر روی یک شفت نصب می شوند. حداقل هشت پله را می توان روی یک محور افقی نصب کرد. پمپ های چند مرحله ای می توانند تک مکش یا دو مکش در پروانه اول باشند.

برق

پمپ های آب، پمپ های فاضلاب و پمپ های سپتیک نام های دیگر پمپ های شناور هستند. کاربردهای این پمپ ها عمدتاً شامل برنامه های ساخت و ساز، خانگی، صنعتی، تجاری، روستایی، خدمات شهری و برنامه های بازیافت آب طوفان است.

کاربرد این لوله ها عمدتاً در پروانه های مختلف مانند پمپ های بسته، چند کاناله، تک کاناله یا گردش گردابی می باشد. برای کاربردهای مختلف، انواع مختلفی از گزینه های جریان بالا، جریان کم، هد کم یا هد بالا وجود دارد.

کپسول آتش نشانی

سیستم پمپاژ آب آتش نشانی با نام های تقویت کننده آب، پمپ آتش نشانی و پمپ آب آتش نشانی نیز شناخته می شود.

با افزایش ظرفیت و ظرفیت بالاتر، این پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که در خدمت تامین آب برای سیستم های حفاظت آتش نشانی باشند. کاربردهای این سیستم عمدتاً شامل آبیاری و انتقال آب می باشد. برای واردات قطعات صنعتی با ما تماس بگیرید.

یک پمپ انتقال خوب

یک پمپ جابجایی مثبت می تواند مقدار معینی آب را بدون تأثیر بر روی هد حرکت دهد. نکته مهم در مورد این پمپ ها این است که جریان از طریق پمپ های جابجایی مثبت متناوب است، در حالی که جریان از طریق پمپ های گریز از مرکز ثابت است.

پمپ های جابجایی مثبت به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه چندین پمپ جابجایی مثبت از جمله پمپ های دیافراگمی، پمپ های دنده ای، پمپ های پریستالتیک، پمپ های لوبی و پمپ های پیستونی را بررسی خواهیم کرد.

پمپ دیافراگم

پمپ دیافراگمی با نام های AOD (Air Operated Diaphragm)، پمپ پنوماتیک و AODD نیز شناخته می شود. استفاده از این پمپ ها عمدتاً شامل استفاده مداوم در کارخانجات عمومی، صنعتی و معدنی است. پمپ های AOD به ویژه در مکان هایی که برق در دسترس نیست یا ناپایدار و قابل اشتعال است استفاده می شود. از این پمپ ها برای حمل و نقل مواد شیمیایی، تولید مواد غذایی، استخراج زیرزمینی زغال سنگ و ... نیز استفاده می شود.

پمپ دیافراگمی نوعی پمپ رفت و برگشتی است و از دو دیافراگم تشکیل شده است که توسط هوای فشرده هدایت می شوند. در این پمپ ها، مکش هوا از طریق شیر انتقال، هوا را به دو بافل متناوب هدایت می کند که هر بافل حاوی مجموعه ای از سوپاپ های توپی و چک می باشد.

پمپ دنده ای

پمپ های دنده ای نوعی پمپ جابجایی مثبت دوار هستند. این بدان معنی است که آنها با هر حرکت دائماً مایع حرکت می کنند. این پمپ ها قابلیت پمپاژ مایعات پرفشار با قدرت و فشار بالا را دارند.

پمپ دنده ای فاقد سوپاپ است که منجر به نقاط ضعفی مانند اصطکاک و سرعت بالای پروانه می شود. بنابراین از این پمپ برای سوخت، روغن و ... استفاده می شود. مناسب برای استفاده با مایعات غلیظ نکته مهم در مورد پمپ دنده ای این است که این نوع پمپ برای پمپاژ مواد جامد و مایعات تهاجمی مناسب نیست.

پریستالیس پمپ

پمپ پریستالتیک به عنوان پمپ لوله ای نیز شناخته می شود. کاربرد این پمپ ها عمدتاً در صنایع شیمیایی، غذایی و تصفیه آب می باشد. آنها نرخ ثابتی را برای اندازه گیری و مخلوط کردن ارائه می دهند و می توانند مایعات مختلف مانند خمیر دندان و مواد شیمیایی مختلف را استخراج کنند.

پمپ روپوش

پمپ روانکاری عالی است و دارای راندمان بالا، مقاومت در برابر خوردگی، تمیزی، قابلیت اطمینان و غیره است. ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد از جمله این پمپ می تواند مایعات و جامدات بسیار غلیظ را بدون آسیب تحمل کند.

اگرچه ممکن است عملکرد این پمپ ها مشابه پمپ های دنده ای باشد، اما لوب های این پمپ ها با یکدیگر تماس ندارند. علاوه بر این، این پمپ ها در مقایسه با پمپ های دنده ای دارای محفظه های پمپ بهتری هستند، یعنی می توانند کودهای دامی را جابجا کنند. این نوع پمپ از جنس استنلس استیل بوده و بسیار براق است.

پمپ پیستونی

پمپ رفت و برگشتی نوعی پمپ جابجایی مثبت است که با نیروی قوی از طریق پیستون پاسخ می دهد. این پمپ ها اغلب در آبیاری، کاربردهایی که نیاز به فشار بالا و قابل اعتماد دارند و همچنین شکلات، آب نبات، رنگ و غیره استفاده می شود. در سیستم تحویل استفاده می شود.

برخی از پمپ ها در انواع مختلف ساختمان ها برای تسهیل حرکت مواد مایع استفاده می شوند. پمپ های مورد استفاده در مناطق مسکونی و تجاری می توانند آب را هدایت کنند. پمپ های آتش نشانی آب پاش های اتوماتیک و کپسول های آتش نشانی را تامین می کنند و بوستر پمپ ها آب تمیز را برای طبقات بالای آپارتمان ها تامین می کنند.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی