سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

چگونه آب سردکن را تمیز کنیم

شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰ ق.ظ


بسیاری از افراد در منازل یا محل کار خود از آبگرمکن برای تهیه آب سرد و گرم استفاده می کنند و پس از مدتی استفاده از آن، طعم انبوه و بد آب را تجربه می کنند. این نشان می دهد که آب کولر را به موقع تخلیه نکرده اید، باید آب را تخلیه کنید و داخل مخزن را در اسرع وقت تمیز کنید.

بسیاری از کارشناسان معتقدند مخزن آب خنک کننده باید حداقل هر 6 هفته یکبار به خوبی شسته شود و در صورت مصرف زیاد آب بهتر است هر بار که بطری آب را تعویض می کنید آن را به خوبی تمیز کنید و به این ترتیب عمر مفید آن دستگاه افزایش یافته و آب تمیز و زلال حفظ خواهد شد. تا پایان این مقاله با بتا سرویس همراه باشید تا نحوه تعمیر آبسردکن را یاد بگیرید.

اهمیت تمیز کردن چیلر

اگر کولر آبی را به موقع تمیز نکنید، رسوبات و آلودگی در آن ظاهر می شود که می تواند در بروز انواع بیماری های عفونی و گوارشی تاثیر بگذارد. علاوه بر این، در غیر این صورت، میزان نیترات های موجود در آب افزایش می یابد که به بدن منتقل می شود و باعث کم خونی و عوارض و بیماری های دیگری مانند سرطان در انسان می شود. از طرفی اگر با آب سردتر شسته نشود، آب بوی نامطبوع و آب طعم بسیار بد و نامطبوعی خواهد داشت.

رطوبت موجود در دستگاه بستری برای رشد باکتری ها و قارچ ها ایجاد می کند و به دلیل رشد سریع این عوامل بیماری زا، آلودگی ها وارد آب آشامیدنی افراد شده و باعث تغییر در طعم و بوی آب می شود. اگر مدت زیادی از تمیز کردن مخزن بگذرد و توجه نکنید، پس از مدتی نیز لایه‌هایی از کثیفی، جلبک و کپک در اطراف مخزن خواهید دید و بیشتر این آلودگی‌ها با نوشیدن آب سرد به بدن افراد سرایت می‌کنند؛ پس اگر از کاربران این دستگاه ها هستید، بهتر است با راهکارهای ساده تمیز کردن مخزن کولر آبی آشنا شوید.

در مورد کولر آبی بیشتر بدانید

کولر آبی دستگاهی با دو لوله مجزا برای آب گرم و آب سرد است که معمولاً در قسمت بالایی دارای روکشی است که محفظه بالایی دستگاه نمایان است. دارای دو مخزن یکی مربوط به مخزن خنک کننده و دیگری مربوط به مخزن دارای بخاری برای تولید آب گرم می باشد. در قسمت خنک کننده، آب با ورود و خروج از شیر آب سرد خنک می شود و در قسمت گرمایش، آب توسط المنت های الکتریکی موجود در دستگاه گرم شده و سپس از طریق لوله خروجی به شیر آب گرم منتقل می شود.

مراحل لازم قبل از افزودن کولر آبی

ابتدا برای شستشو با آب سرد باید یک ماده شوینده مناسب برای تمیز کردن دستگاه تهیه کرد که به سه روش قابل تهیه است:

استفاده از سفید کننده: برای تهیه این پاک کننده، 2 قاشق غذاخوری سفید کننده مایع را در 1/4 فنجان آب متوسط ​​بریزید و خوب تکان دهید تا حل شود.

استفاده از سرکه سفید برای تهیه این محلول، یک لیتر سرکه سفید را در 5 لیتر آب حل کنید.

استفاده از سفید کننده کلر: برای تهیه این ماده شوینده باید یک قاشق غذاخوری کلر را در یک چهارم حجم کولر آبی متوسط ​​ریخته و خوب حل کنید.

سپس قبل از انجام هر کار دیگری، دستگاه را از برق بکشید و حداقل یک ساعت صبر کنید تا دستگاه کاملاً خنک شود تا قطعات و اجزای داغ خنک شوند. حالا داخل دستگاه را چک کنید و مخازن آب سرد و گرم را کاملا خالی کنید تا تمام آب از آن ها خارج شود. در برخی از دستگاه ها امکان جداسازی مخزن وجود دارد که در این صورت دستگاه به راحتی جدا و تمیز می شود.

نحوه فیلتر کردن آب سرد

برای تمیز کردن کولر آبی با هر یک از مواد شوینده که در بالا ذکر شد، مواد را داخل ظرف بریزید و آن را همه جا پخش کنید و حدود 5 دقیقه صبر کنید. سپس دستکش بپوشید و تمام قسمت های مخزن را با یک اسفنج نرم کاملا تمیز کنید. محلول را از طریق شیر تخلیه تخلیه کنید و داخل شیرها را نیز تمیز کنید. پس از تمیز کردن، تمام مواد شوینده را از مخزن خارج کرده و چندین بار با آب فراوان بشویید. مخزن را چندین بار با آب تمیز پر کنید و آن را از شیر خارج کنید تا آب کاملاً عاری از مواد شوینده و رسوبات شود.

قسمتی از سینی زیر لوله آب را بیرون آورده و آن را با دقت بشویید و قبل از نصب در محل مطمئن شوید که آب در آب باقی نمانده باشد. سپس مخزن آب را با یک پارچه خشک کاملا تمیز کنید تا تمام رطوبت آن گرفته شود و با احتیاط آن را در جای خود قرار دهید.

در هنگام شستشو مراقب باشید که آب روی قطعات الکترونیکی دستگاه نریزد و به آن دست نزنید. آب خروجی از شیر آب سرد و گرم را حتما در انتها چک کنید تا طعم و رنگ ناخوشایندی نداشته باشد. برای وسایلی که برای مدت طولانی استفاده نمی شوند هرگز اجازه ندهید آب به مدت طولانی در آن بماند و سعی کنید آب را از آن خارج کنید.
 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی