سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

چگونه عطر و عطر درست کنیم؟

جمعه, ۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰ ق.ظ


آیا می دانستید که تاریخچه عطرسازی از 2000 سال پیش در بین النهرین آغاز شد؟ در آن زمان عطرها عمدتاً از ادویه، بادام، ترنج و گیاهان و برگ های مختلف تهیه می شد. سال ها بعد و با گذشت زمان صنعت عطرسازی در روم و ایران نیز توسعه یافت. عطرها حاوی اسانس، ترکیبات معطر، تثبیت کننده ها و حلال ها هستند. از آنجایی که رایحه واقعی یک عطر در تعامل با پوست فرد آشکار می شود، هر عطر بوی منحصر به فردی را بر روی پوست افراد مختلف ایجاد می کند. این موضوع نقش یک عطرساز حرفه ای را در مراحل ساخت عطر برجسته کرد. اگر سوالی در مورد نحوه ساخت عطر دارید؛ این مقاله آکادمی عطرسازی مطمئناً برای شما جالب خواهد بود.

تهیه عطر در دوران باستان چگونه بوده است؟

افرادی که طرفدار عطرهای اصل هستند و عطر و ادکلن اصل می خرند برایشان اهمیت زیادی دارد، شاید عطرسازی هم برایشان جذاب باشد. در گذشته و در ابتدای دوره تولید ادکلن، عطرسازان فرصت تولید عطر با رایحه های مصنوعی را نداشتند. در آن زمان تمدن های باستانی لوسیون هایی با گل های معطر و انواع چوب تولید می کردند. آنها همچنین ادویه هایی مانند دارچین و میوه را سوزاندند و از گیاهان روغن استخراج کردند. به این ترتیب از این روغن برای تهیه عطر و ادکلن استفاده می شد.

با گذشت زمان، روش های مختلفی برای استخراج روغن های گیاهی و عطر گل ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت. سپس طی سالیان متمادی با نوآوری برخی افراد و توسعه فناوری ها، روش های عطرسازی و تولید ادکلن تغییر کرده است. پس از آن، عطر نه تنها به عنوان یک لوازم آرایشی تشریفاتی شناخته شد، بلکه به یک تجارت جدید در میان اشراف تبدیل شد.

عطر چگونه ساخته می شود؟ مواد تشکیل دهنده عطر

امروزه خرید عطر زنانه و مردانه به یکی از گران ترین و مهم ترین چیزها تبدیل شده است. برخی حتی به فکر ساختن عطر و ادکلن خود هستند. تهیه و ساخت عطرها شامل جمع آوری مواد، استخراج روغن، ترکیب و کنترل کیفیت می باشد.

اکثر عطرها از مواد طبیعی ساخته می شوند. این مواد می توانند گیاهان، میوه ها، درختان و حتی ترشحات حیوانات باشند. همچنین در مرحله تولید عطر می توان از منابع دیگری مانند الکل و زغال چوب استفاده کرد. امروزه از عطرهای مصنوعی نیز در عطرهای موجود در بازار استفاده می شود. بنابراین، عطرها شامل مواد طبیعی و مصنوعی هستند که رایحه های جادویی ایجاد می کنند.

چگونه با مواد طبیعی عطر درست می کنید؟

رایحه های عطر به انواع مختلفی تقسیم می شوند که رایج ترین انواع آن گلی، شرقی، چوبی و مرکباتی است. با دانستن این رایحه ها و مواد طبیعی به کار رفته در ساخت آنها، پاسخ سوالاتی در مورد نحوه ساخت عطر با استفاده از ابزارهای ساده دریافت خواهید کرد. از مواد طبیعی مورد استفاده در تولید عطر و ادکلن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به وجود آمد

میر

مستاصل

خزه بلوط

هلمز

وانیل

نارنجی

گل های جدید

راو

مرکبات

برای عطرهای مردانه بهترین رایحه مرکبات و چوب است که اکثر مردان از آن لذت می برند. بهترین و پرطرفدارترین عطرهای زنانه رایحه های گل و عنبر هستند. به عنوان مثال در عطرهای معروف مردانه و زنانه لالیک از این عناصر طبیعی مانند چوب، گیاهان و رایحه وانیل استفاده شده است که اکثر خانم ها و آقایان را به سمت این رایحه ها و ترکیب های شگفت انگیز جذب می کند. در صورت تمایل به خرید این ادکلن مردانه و زنانه می توانید برای مشاهده نمونه و قیمت عطر لالیک به سایت بادیس شاپ مراجعه نمایید.

مواد مصنوعی مورد استفاده در تولید عطر و ادکلن

برای ایجاد احساسات وصف ناپذیر و خلق یک عطر خوش طعم، عطرسازان متخصص ساعت ها و ساعت ها را صرف خلق عطرهای منحصر به فرد و غیر معمول می کنند. همچنین در فرآیند عطرسازی از مواد مصنوعی مختلفی استفاده می شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتانول

در روده ها

خیلی بزرگه

کهربا

هادیون

ایندول

مشک

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی