سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

کاربرد آهک

يكشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳، ۰۶:۵۷ ق.ظ


تزریق دوغاب آهک ژولیده روشی است که برای ترمیم و احیای بزرگراه ها و جاده ها در مناطقی که خاک زیر آسفالت رسی قرار دارد و امکان تراوش وجود دارد، استفاده می شود. یکی از روش های تزریق دوغاب آهک، سوراخ کردن سطح آسفالت و تزریق آب آهک تحت فشار به زیر لایه آسفالت جاده است. روش دیگر حفاری چاله در جاده آسیب دیده به قطر 15 تا 22 سانتی متر و عمق 50 تا 70 سانتی متر است.

در سوراخ ها چسب پودر شده بریزید و به آن آب اضافه کنید و به صورت دوغابی مخلوط کنید. خاک خارج شده از سوراخ را دوباره داخل آن می ریزند و یک لایه قیر روی آن می مالند. با آهک سازان هراه باشید.

استفاده از آهک در ساختمان سازی

ملات کاری و ورق و گچ کاری

آهک برای قرن ها به عنوان عنصر اصلی در ملات بنایی مورد استفاده قرار گرفته است. این کاربرد مهم را می توان در کاربردهای مدرن و قدیمی یافت. ملات های آهک و سیمان کارایی بالا با مقاومت فشاری کم و درصد آب کم دارند. آهک یک عنصر اساسی در گچ کاری و گچ کاری داخلی و خارجی است. مقاومت، دوام و عملکرد این پرداخت ها را افزایش می دهد. همه این کاربردهای آهک توسط برنامه های کاربردی ASTM و استانداردهای مرتبط پشتیبانی می شوند.

آهک خرد شده برای سنگ تراشی

آهک خشک شده نوع S محصولی با خلوص بالا، سفید و با کیفیت است. ملات یک محصول خالص آمریکایی است و شرایط سخت تری برای سنگ کاری دارد. را
برای خرید آهک به کارخانه آهک کرمان مراجعه نمایید.
عملکرد آهک در کاربردهای بنایی مدرن

این مطالعه عملکرد ملات آهک - سیمان را با ملات آجر - سیمان مقایسه می کند. که از سنگ آهک و سایر مواد افزودنی به جای آهک رقیق شده استفاده می کند. دیوارهای سیمانی آهکی چسبندگی و چسبندگی و استحکام برشی بالاتری دارند و همچنین نشتی آب کمتری از خود نشان می دهند.

عملکرد آهک در کاربردهای ساخت و ساز تاریخی

بیشتر دیوارهای ساخته شده قبل از آغاز قرن بیستم از ملات ماسه استفاده می کردند. استحکام ملات با محتوای آهک بالا امکان انبساط و انقباض دیوارهای بناهای تاریخی را بدون آسیب رساندن به قسمت‌های بنا فراهم می‌کند.

سایر کاربردهای آهک در ساختمان سازی

آماده سازی محل - می توان از آهک برای خشک کردن مناطق مربوطه استفاده کرد. آهک می تواند با خاک رس موجود در خاک واکنش نشان دهد تا پایه پایدارتری برای ساخت و ساز فراهم کند.

بتن هوادهی اتوکلاو شده و آهک آهک نیز در تولید محصولات بتن سبک مانند بتن هوادهی اتوکلاو شده استفاده می شود که می توان از آنها برای تشکیل بلوک یا سنگ های عظیم یا سنگ های عایق استفاده کرد.

سایر محصولات بتنی - آهک کنده را می توان به مخلوط های بتن در طول ساخت بلوک ها و سایر محصولات بتنی اضافه کرد تا محصولی متراکم تر و مقاوم تر در برابر آب تولید شود. آهک ضمن افزودن انعطاف‌پذیری به مخلوط، لبه تیزتری به محصولات بتن می‌دهد، بازتاب را بهبود می‌بخشد و تلفات پوسته شدن را کاهش می‌دهد.

آجر سیلیکات کلسیم

از آجرهای سیلیکات کلسیمی در ساختمان سازی و ساخت و سازهای استاندارد مانند آجر گلی استفاده می شود. ماسه مرطوب را با آهک با کلسیم بالا مخلوط کرده و سپس برای ساخت آجر اتوکلاو می کنند. آهک با سیلیس واکنش می دهد و سیلیکات های کلسیم هیدراته پیچیده را تشکیل می دهد که آجرها را به هم متصل می کند و ثبات ابعادی بیشتری را ایجاد می کند. از آهک برای ساخت بلوک ها و لوله های شن و ماسه آهکی نیز استفاده می شود.

مواد عایق

برخی از مواد عایق که به صورت واحد ریخته گری می شوند حاوی سیلیس و آهک هستند. آهک به عنوان یک اتصال دهنده عمل می کند و با سیلیس موجود در مخلوط واکنش می دهد و سیلیکات کلسیم تشکیل می دهد. از واکنش سیلیکات-آهک نیز در عایق کاری استفاده می شود.

استفاده از آهک در ساختمان سازی

تهیه سیمان

مهمترین عناصر سازنده سیمان 60 تا 70 درصد خاک رس و آهک آبکش (KAO) است که از آن برای تهیه آهک آبکش استفاده می شود و آن را در کوره می گذارند و پس از حرارت دادن دی اکسید کربن آزاد می کند و آهک رانده شده باقی می ماند.

لیمو پورتلند سیمینیترا

این نوع سیمان دارای 6 تا 20 درصد آهک است. این نوع سیمان به دلیل انعطاف پذیری بالا و وجود آهک مخصوص در سیمان نسبت به سیمان پرتلند معمولی دارای ویژگی ها و مزایایی است که به اختصار به آنها اشاره می کنیم.

نفوذناپذیری لوی مقاومت اولیه است

کاهش نسبت آب به سیمان در بتن تازه

انعطاف پذیری و شکل پذیری بهتر

در برابر تغییرات دما مقاومت بیشتری دارد

رنگ روشن و سطح بتنی صاف

نشتی آب کمتر در بتن

آجر ماسه سنگ

آجرهای آهکی تحت فشار از مخلوط ماسه سیلیس و آهک پخته می شوند و در نتیجه ماده ای سخت و بادوام از هیدروسیلیکات کلسیم تولید می شود که بسته به ماده اولیه مصرفی مقاومتی در حدود 500 کیلوگرم بر سانتی متر مربع را دارد. .

کاربرد آجر ماسه آهکی.

پایه

بس کن

یک حامل سنگ

سقف

ساخت نما

پیاده روها

خواص و ویژگی های آجر ماسه آهکی

صرفه جو باشد

مقاومت فشاری بالا

عایق صوتی

همون اندازه

رنگ یکنواخت

عدم جذب آب و ظاهر شدن رسوب در آجر جلویی.

بادوام تر از آجرهای سفالی

شیشه صنعتی

دو ترکیب اصلی که در ساخت شیشه اهمیت دارند عبارتند از: آهک و کربنات سدیم، سیلیس و پتاس، و اکسید سرب و سیلیس.

ما

معمولاً برای ساخت آن از سنگ آهک با اندازه ذرات 0 تا 90 میکرون استفاده می شود. ایتونگ از پودر سیلیس، پودر آهک، سیمان و پودر آلومینیوم و یکی از مصالح ساختمانی ساخته شده از انواع شبکه های بتنی است که 80 درصد آن متخلخل و 20 درصد از سنگ و مصالح سخت است. یک ماشین سبک وزن باید ساخته شود تا به اندازه کافی در برابر وزن و تنش وارده مقاوم باشد.

ویژگی

برق

نصب سریع و آسان

ما قابل اشتعال

استفاده از کنده آهکی به جای گذاشتن زمین در پشت سازه

در صورت تراکم خاکی در پشت سازه های هیدرولیکی کوچک استفاده از غلتک ماشینی باید باعث افزایش عرض پایه شود و در عین حال باعث آسیب به سازه شود. علاوه بر این، فشرده سازی دستی خاک به لایه هایی به ضخامت 10-15 سانتی متر زمان بر بوده و نیاز به آزمایش هایی مانند تراکم، تست اتربرگ و ... دارد. بنابراین هر دو روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

در چنین مواقعی استفاده از معدن آهک کاملاً طراحی شده و آماده شده زیر نظر متخصص مجرب زمان اجرا را کاهش داده و پروژه را اقتصادی تر می کند. لازم به ذکر است که در صورت عدم توسعه کامل آهک باعث گرم شدن و گاهاً انفجار و آسیب به سازه های بتنی می شود.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی