سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

5 مورد از مهمترین خواص سیر ترشی

دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲ ق.ظ


درباره سیر و خواص سیر چقدر می دانید؟ سیر اغلب به عنوان طعم دهنده برای پخت و پز استفاده می شود. همچنین به دلیل خواصی که دارد در دوران باستان و معاصر در پزشکی استفاده می شده است و برای کنترل و درمان طیف وسیعی از بیماری ها و بیماری ها استفاده می شود. شهرت سیر به این دلیل است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که دارای خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی و آنتی بیوتیکی است.

همچنین برای مقابله با آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است زیرا اثر ضد احتقان دارد. همچنین منبع خوبی از آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت ایمنی کمک می کند. به طور خلاصه سیر یکی از مغذی ترین غذاهاست. اما، چه خواص سیر ترشی را باید بدانید؟

سیر قرن هاست که در سراسر جهان استفاده می شود. به عنوان مثال، اسناد تاریخی نشان می دهد که سیر از زمان ساخت اهرام ثلاث، بیش از 50 قرن پیش، مورد استفاده قرار گرفته است. بقراط به عنوان پدر طب غربی سیر را برای درمان بیماری ها و بیماری های مختلف تجویز می کرد. وی استفاده از سیر را برای درمان انگل ها، مشکلات تنفسی، خستگی و سوء هاضمه توصیه کرد. علاوه بر این، یکی از اولین استفاده های شناخته شده از داروهای تقویت کننده عملکرد و دوپینگ در یونان رخ داد، زمانی که به ورزشکاران المپیک سیر داده شد.

سیر به مرور زمان از یونان باستان به کشورهای غربی هند و پاکستان رفت و از آنجا به چین رسید. سوابق تاریخی نشان می دهد که آنها از سیر برای درمان فشار خون بالا، برونشیت، سرطان کبد، حالت تهوع، کرم روده، درد معده، دیابت و تب در آسیا و خاورمیانه استفاده می کردند. دنیای جدید شروع به طعم سیر با نفوذ اسپانیایی، فرانسوی و پرتغالی کرد.
 برای اطلاع از قیمت ترشی سیر کاراملی به سایت seyfikar.com مراجعه نمایید.
خواص سیر ترشی

خوردن برگ سیر تمام فواید خوردن خود سیر را دارد. اما این کار را بدون طعم یا بوی سیر انجام می دهد که هنگام استفاده از سیر خشک یا تازه ایجاد می شود.

برخی از فواید سیر ترشی برای سلامتی:

سرطان مغز

یکی از خواص مهم سیر ترشی یک ترکیب ارگانو گوگردی است که به تخریب سلول های تومور مغزی خطرناک کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که DADS، DAS و DATS، سه ترکیب ارگانوسولفور مشتق شده از سیر، تأثیر خوبی در تخریب سلول های مغز از خود نشان داده اند. ثابت شده است که DATS در بین بسیاری از آنها موثرترین است. چند ادعا باید تأیید شود.

سرطان ریه

افرادی که دو بار در هفته سیر خام می خورند خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهند. اثر مشابهی در مصرف سیر ترشی دیده می شود. مطالعات نشان داده اند که سیر به عنوان یک عامل شیمی درمانی برای مبارزه با سرطان ریه عمل می کند.

نگران نباش

سرماخوردگی اغلب زمانی رخ می دهد که دفاع بدن در طول حمله ضعیف شود. سیر می تواند این کار را انجام دهد زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند. با استفاده از سیر ترشی یا خام از خود در برابر حملات سرماخوردگی احتمالی محافظت می کنید. اگر سرما خورده اید می توانید با سیر با آن مبارزه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک چای درست کنید و سیر را به آن اضافه کنید. خاصیت آنتی باکتریال موجود در سیر مشکل سرماخوردگی را حل می کند.

درمان آرتروز

یکی دیگر از خواص سیر ترشی درمان التهاب مفاصل یا آرتروز است. جزء ضد التهابی موجود در سیر به تقویت سیستم اسکلتی عضلانی ما کمک می کند. به عنوان مثال، دی آلیل سولفید (DAS) مسئول خواص آرتروزی سیر است. می توانید با خوردن سیر خام، سیر ترشی یا قرص سیر با گسترش آرتروز مبارزه کنید.

سلامت قلب

یکی از گسترده ترین تحقیقات انجام شده در مورد سیر مربوط به فواید قلبی عروقی آن است. کلسترول می تواند یک شاخص کلیدی برای سلامت قلب باشد. اما این تنها علت حملات قلبی و تصلب شرایین نیست. سیر ترشی به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند. اما مزیت اصلی سیر توانایی آن در کاهش استرس اکسیداتیو و التهابی است که ریشه مشکلات گردش خون و تصلب شرایین است.

علاوه بر این، محتوای گوگرد موجود در سیر به کاهش استرس اکسیداتیو و همچنین سایر ترکیبات کمک می کند. علاوه بر این، سیر به محافظت از رگ‌های خونی فرد کمک می‌کند و همچنین از تشکیل لخته‌های خونی که از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی هستند، جلوگیری می‌کند. محتوای آلیسین همچنین با انقباض عروق خونی به کاهش فشار خون فرد کمک می کند.

جلوگیری از ریزش مو

آلیسین موجود در سیر از ریزش مو جلوگیری می کند. دو راه برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. می توانید برش های سیر را روی پوست سر خود بمالید. برای انجام این کار، سیر را به ورقه های عمودی حدود 3 میلی متر برش دهید. پس از آن، باید آب آن را گرفته و بلافاصله روی پوست سر خود بمالید. می توانید از سیر نمک زده شده نیز استفاده کنید. برای این کار حدود 4 حبه سیر را پوست بگیرید و فشار دهید. سیر را به روغن زیتون اضافه کنید و پوست سر خود را ماساژ دهید.

اخرین حرف

همانطور که خواندید خواص سیر ترشی بسیار زیاد و متنوع است. فواید آن از درمان سرماخوردگی تا درمان مشکلات قلبی را شامل می شود. اما فواید آن به سلامتی شما محدود نمی شود. سیر ترشی نیز ادویه بسیار خوبی است که طعم بی نظیری به غذا می بخشد. به همین دلیل است که در بین همه محبوب است.

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی