سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

مرکز اصلی تولید و توزیع و خرید و فروش سبزی ترش واش

سبزی ترش واش

سبزی ترش واش یکی از سبزیجات بسیار لذیذ و محلی گیلان و شمال ایران می باشد که برای درست کردن غورابه و یا ترش واش قاتق و یا خورشت ترش واش از آن استفاده می شود.

5 نکته مهم در نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی

پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۲، ۰۸:۲۱ ق.ظ


یک اصل بسیار مهم در هر آزمایشگاه، نگهداری مناسب تجهیزات و ظروف آزمایشگاهی است. زیرا این دستگاه ها برای انجام آزمایش ها و پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز هستند و در صورت عدم نگهداری و آسیب دیدگی مناسب، آزمایش های به دست آمده از آنها قابل اعتماد نبوده و دقت اندازه گیری ها انجام نمی شود.

از طرفی تجهیزات آزمایشی نسبتاً گران هستند و اگر خراب شوند باید هزینه زیادی برای خرید آن صرف کنید. از این رو نگهداری از ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است و نیازمند مراقبت های لازم است تا بتوان از آنها برای مدت طولانی بدون آسیب دیدن در طول زمان استفاده کرد.

در این مقاله به بررسی 5 نکته مهم در نگهداری ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه پرداختیم و مطالعه آن را به تمامی تکنسین های آزمایشگاهی که به صحت ابزار کار - عدسی و تست های دقت اهمیت می دهند توصیه می کنم. تکنسین های آزمایشگاه نقش موثری در نگهداری تجهیزات و ظروف آزمایشگاهی و حفظ نظافت دارند. به عنوان مثال: قبل و بعد از استفاده از ابزار و وسایل، آنها باید ضدعفونی شوند و نمونه ها دور ریخته شوند. همچنین ظروف شیشه ای را باید با ملایمت شست و شو داد تا نشکند.

5 نکته مهم در مورد نگهداری ظروف آزمایشگاهی و دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی

ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی را شستشو و تمیز می کند

یکی از 5 نکته مهم در نگهداری آزمایشگاه و تجهیزات ، شستشوی و تمیز کردن مناسب است. بنابراین ، بهتر است بعد از هر بار استفاده آنها را به خوبی تمیز کنید. برای شستن ظروف شیشه ای و لوله های آزمایشگاهی ، باید بسیار مراقب باشید و بهتر است از مواد و راه حل های تمیز کننده خود استفاده کنید. علاوه بر این ، برای شستن ظروف ، چندین نکته وجود دارد که باید هنگام شستشو در نظر گرفته شود:

نکات مهم برای شستشوی ظروف شیشه ای و لوله های آزمایشگاهی

بهتر است ظروف شیشه ای و لوله ها را چندین بار با آب مقطر و در نهایت با آب دیونیزه شستشو دهید. در هر صورت این تجهیزات را با حلال های ملایم تمیز کنید و در صورت نیاز می توانید از حلال های قوی استفاده کنید.

اگر ظرف با مواد شیمیایی محلول در آب از جمله محلول ساکارز در تماس باشد. بهتر است 3-4 بار با آب تمیز و سپس با آب تمیز بشویید.

در صورت استفاده از مواد شیمیایی نامحلول در آب (هگزان)، ظرف و لوله باید 2-3 بار با استون یا اتانول و در نهایت 3-4 بار با آب دیونیزه شسته شود.

بهتر است از برس مخصوص شستن ظروف و قطعاتی که دارای مواد چسبنده نامحلول در آب هستند استفاده کنید.

ظروف آلوده به اسیدهای قوی مانند اسید سولفوریک و اسید هیدروکلریک باید در مکانی با تهویه مناسب شسته و با آب لوله کشی تمیز شوند. سپس چندین بار برای شستشو از آب دیونیزه استفاده کنید. اما اگر حاوی اسیدهای ضعیف مانند: اسید نیتروژن، اسید استیک و اسیدهای رقیق باشند، شستن چندین بار با آب دیونیزه کافی است. حال که یکی از 5 نکته مهم در نگهداری ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه را بیان کردیم، بهتر است به سراغ نکته بعدی برویم.

کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

همانطور که می دانید، اندازه گیری ها باید با دقت در تجهیزات آزمایشگاهی انجام شود. از این رو، آنها باید به طور مداوم تنظیم و بررسی شوند. کالیبراسیون های متوالی طول عمر و کارایی مورد نیاز دستگاه را تضمین می کند. بنابراین، این عامل در هنگام دست زدن به ابزار بسیار مهم است.

تعمیر به موقع

استفاده مداوم از دستگاه ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه یا اجزای آن شود. اکنون برخی از افراد به فکر تعویض دستگاه خود هستند. اما تعویض همیشه گزینه خوبی نیست و بسیار گران است. بنابراین با بازگردانی قسمتی یا کل دستگاه می توان مشکل را برطرف کرد و سالیان سال بدون هیچ مشکلی قابل استفاده است، بله، بهتر است دستگاه توسط مکانیک تعمیر شود. این وضعیت همچنین باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. زیرا دستگاه با قیمت اقتصادی قابل تعمیر است. این سومین نکته از 5 نکته مهم برای نگهداری کیت های آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی است که شرح داده شده است.

نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی

گاهی اوقات تجهیزات آزمایشگاهی به خوبی کار می کنند و مشکلی برای انجام آزمایش وجود ندارد. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است هر از گاهی بازسازی کنید تا مشکلی پیش نیاید. این کار مستلزم جداسازی قطعات دستگاه، تمیز کردن هر یک به صورت جداگانه و تعویض آن است. در واقع باید دستگاه خود را بررسی کنید تا قطعات فرسوده را شناسایی کرده و آنها را تعویض کنید. توجه به این نکته نیز در افزایش طول عمر تجهیزات موثر است.

تعویض تجهیزات آزمایشگاهی

تا اینجا 4 نکته از 5 نکته مهم را در خصوص نگهداری ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه بیان کردیم و به نکته آخر رسیدیم که بسیار مهم است. به طور کلی در آزمایشگاه ها ممکن است عمر مفید یکی از دستگاه ها به پایان رسیده باشد و دستگاه دیگری نیاز به تهیه داشته باشد. در ضمن شما می توانید سراغ کالای دست دوم و ارزان قیمت بروید اما آیا فکر می کردید دستگاه دست دوم هم همین مشکل را دارد و به دلیل تعمیرات انجام شده روی آن کار می کند؟ پس در صورت خرابی کامل یکی از تجهیزات آزمایشگاهی به فکر تهیه دستگاه جدید و یا حتی الامکان دستگاهی باشید که از نظر فنی مورد تایید کارشناسان قرار گرفته باشد تا بعداً دچار مشکل نشوید.
 

  • ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی